AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #1 Skrevet 10. mai 2019 Tror dere mennesker klarer å snu? Måten vi lever på,kaster søppel å plast i naturen. Plyndrer jorda.Dreper dyreliv. Anonymkode: 346be...0cf
Honey Dew Skrevet 10. mai 2019 #2 Skrevet 10. mai 2019 Det gjør vi jo hele tiden. Vi går mot jordens endelikt. Den vil bli fortært av solen om noen milliarder år. 1
Aragorn ll Elessar Skrevet 10. mai 2019 #4 Skrevet 10. mai 2019 Selvsagt gjør vi det, jorden vil dø om 4-5 milliarder år når solen vokser til en rød kjempe og sluker jorden. Så ja vi går mot jordens endetid. jeg mener det er om milliarder av år og vi vil alle ha vært døde i milliarder av år innen den tid. Men vi går mot den. 2
Morpheus Skrevet 10. mai 2019 #5 Skrevet 10. mai 2019 Jorden kommer til å leve mange ganger så lenge som mennesket. Men det tar nok en god stund etter at vi er utdødd at den kommer i balanse igjen. 1
Honey Dew Skrevet 10. mai 2019 #6 Skrevet 10. mai 2019 4 timer siden, Morpheus skrev: Jorden kommer til å leve mange ganger så lenge som mennesket. Men det tar nok en god stund etter at vi er utdødd at den kommer i balanse igjen. Den kommer aldri til å komme "i balanse" igjen. Jorden og en god del andre planeter vil bli slukt av solen.
Gjest frankie85 Skrevet 10. mai 2019 #7 Skrevet 10. mai 2019 1 minutt siden, Honey Dew skrev: Den kommer aldri til å komme "i balanse" igjen. Jorden og en god del andre planeter vil bli slukt av solen. Det stemmer ikke helt, for når solen blir større og mindre tett så mister den også sin gravitasjonshold på jorden, så jorden vil faktisk drive unna den istedet for å bli slukt
Gjest Paramount Skrevet 10. mai 2019 #8 Skrevet 10. mai 2019 Det dukker opp nye jordkloder. Og et eller annet vesen overlever helt sikkert. Slapp av, du har framtiden foran deg.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #9 Skrevet 10. mai 2019 Det er en massiv bevegelse i gang nå, for å bedre klima og få bort søppel. Så det skjer en bevisstgjøring der. Det vil fortsette, og det er bra. Den biten er fakstisk forholdsvis enkel. Det som verre er, men ikke desto vél så viktig, er å få kontroll på produksjonen av mennesker. Den må også ned nemlig, kraftig ned. M.a.o, man må i stor grad slutte å få barn. Beklager, jeg vet det høres grotesk ut, det er søtt med barn og alt det der, men vi kan ikke la det forlede oss bort fra ufravikelige fakta: Der er for mange mennesker i verden. Alle mennesker vil ha et bedre liv, velstand slik vi har det. Samtidig kommer en teknologisk revolusjon med et tempo, og med en sånn bredde verden aldri har sett. Stikkord er som vi vet: automatisering og roboter. Ja, det vil komme veldig de neste tiårene, og avlaste mye av det mennesker gjør. Det vil bli mindre og mindre "produktivt" å la mennesker utføre oppgaver, på en rekke felt vi før ikke ville sett for oss. Dette er nå ganske så forutsigbare faktorer som er høyst reelle. Også det faktum, at forskning på betydelig livsforlengelse er i ferd med å nærme seg gjennomslag. Celle og geneforskning osv. Man står faktisk på terskelen til å kunne få aldringsprosessen mer eller mindre eliminert. I sum gir disse tingene urovekkende utsikter, om det ikke skjer vesentlige systemendringer. Les; vi kan ikke fortsette å yngle ubegrenset, og vi kan ikke fortsette rotteracet med at menneskelig arbeidskraft må være produktiv. Men hvem vil? Hvem er interessert, hvem er talspersoner innen politikk og samfunn - fór systemendringer, som kommer dette i møte på en måte som kan gi en levelig konsistens og harmoniske forhold i det helhetsbildet på hva vi kan se for oss? Noe er altså i ferd med å komme på et bedre spor, mens en del av det andre viktige jeg nevner, blir svært lite fokusert på. Når det gjelder dette med klodens femtid og mulige katastrofer, til slutt uunngåelige, vil kjøpt tid gi oss muligheter også der. Som Prof. Herman Tønnessen sa det: "Jeg tror at ALT er mulig, det fins ikke den kosmiske katastrofe, menneskene ikke vil være i stand til å finne remedier mot". Og ja, jo lenger vi kommer frem i tid, og jo mer tekniske muligheter vi oppnår, jo mer vil vi være i stand til å forutsi og kunne gjøre noe med. Etterhvert vil også en viss kolonisering ut i rommet bli mulig. Da kan menneskene overleve en jordisk kollaps kanskje en gang i fremtiden. Men det er mer uvisst. Anonymkode: 10ccd...415 4
Vox_populi Skrevet 10. mai 2019 #10 Skrevet 10. mai 2019 4 timer siden, Morpheus skrev: Men det tar nok en god stund etter at vi er utdødd at den kommer i balanse igjen. Jorda har aldri vært i balanse og aldri vil den bli det. Alltid vil den være i ubalanse og derved utvikle seg videre. Forandring, stadig forandring. Helt til en ytre kraft, Sola, om 4½ milliarder år fortærer den.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #11 Skrevet 10. mai 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror dere mennesker klarer å snu? Måten vi lever på,kaster søppel å plast i naturen. Plyndrer jorda.Dreper dyreliv. Anonymkode: 346be...0cf Vet ikke. Jeg blir skikkelig stresset over at insektene dør i rekordfart. Har fått litt angst etter den nyheten, men det virker ikke som noen andre bryr seg noe nevneverdig om det. Anonymkode: 6432e...117 3
Honey Dew Skrevet 10. mai 2019 #12 Skrevet 10. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vet ikke. Jeg blir skikkelig stresset over at insektene dør i rekordfart. Har fått litt angst etter den nyheten, men det virker ikke som noen andre bryr seg noe nevneverdig om det. Anonymkode: 6432e...117 Nei, de tenker mest sannsynlig at "jeg hater insekter og plager de meg, tar jeg livet av dem" Hos oss redder vi hvert eneste insekt som kommer inn i huset. Først får de litt syltetøy, så blir de båret ut etter at de har spist seg mette. 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #13 Skrevet 10. mai 2019 3 minutter siden, Honey Dew skrev: Nei, de tenker mest sannsynlig at "jeg hater insekter og plager de meg, tar jeg livet av dem" Hos oss redder vi hvert eneste insekt som kommer inn i huset. Først får de litt syltetøy, så blir de båret ut etter at de har spist seg mette. Høres fint ut! Jeg er nok litt skyldig der, bør ved en gård og det kommer 12 fluer inn bare man åpner verandadøren i 5 min. Men hva er egentlig planen for hva vi skal gjøre når alle er borte? Det var ikke snakk om så mange år til heller, om 100 år er alle borte hvis det fortsetter i samme tempo. Det er virkelig ikke lenge til.. Anonymkode: 6432e...117 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #14 Skrevet 10. mai 2019 Artig at folk villig vekk påstår at jorden blir slukt av solen om 4-5 milliarder år, pga at de har blitt fortalt det. Anonymkode: eb004...f52
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #15 Skrevet 11. mai 2019 Det jeg aldri forstår meg på, er at når slike viktige fundamentale temaer tas opp, så fleipes det nærmest bare bort med korte tabloide kommentarer. Vi er omgitt av tanketomme sauer overalt, også her. Man burde enten ta seg bryet å engasjere seg seriøst og skikkelig, eller la vær å kommentere. Anonymkode: 10ccd...415 3
stan Skrevet 11. mai 2019 #16 Skrevet 11. mai 2019 13 timer siden, frankie85 skrev: Det stemmer ikke helt, for når solen blir større og mindre tett så mister den også sin gravitasjonshold på jorden, så jorden vil faktisk drive unna den istedet for å bli slukt Hvordan mener du det skal skje? Sola vil ha tilnærmet samme masse, tettheten spiller ingen rolle. Gravitasjonen vil være den samme. Sola vil vokse til en rød kjempe og sluke jorda. Hvis vi ikke tar å flytter på jorda, teknologien er innen rekkevidde. 1
Aragorn ll Elessar Skrevet 11. mai 2019 #17 Skrevet 11. mai 2019 14 timer siden, frankie85 skrev: Det stemmer ikke helt, for når solen blir større og mindre tett så mister den også sin gravitasjonshold på jorden, så jorden vil faktisk drive unna den istedet for å bli slukt Lurer på hvem vi skal tro på, vitenskapsfolk eller en tilfeldig bruker på KG. Vet du jeg tror faktisk jeg tar og stoler på vitenskapsfolk. 2
Aragorn ll Elessar Skrevet 11. mai 2019 #18 Skrevet 11. mai 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Artig at folk villig vekk påstår at jorden blir slukt av solen om 4-5 milliarder år, pga at de har blitt fortalt det. Anonymkode: eb004...f52 Altid morsmt med folk som tror de vet mer enn hva eksperter gjør. 2
Vox_populi Skrevet 11. mai 2019 #19 Skrevet 11. mai 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Artig at folk villig vekk påstår at jorden blir slukt av solen om 4-5 milliarder år, pga at de har blitt fortalt det. Anonymkode: eb004...f52 Det kalles kunnskap. Vi klarer ikke å finne ut så mye på egenhånd, så vi drar nytte av våre forfedres samlede erfaringer i løpet av noen tusen år. Helt riktig, vi er blitt fortalt det! Det er slik kunnskap overføres mellom mennesker og mellom generasjonene – selve sivilisasjonens grunnvoll.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #20 Skrevet 11. mai 2019 10 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: Altid morsmt med folk som tror de vet mer enn hva eksperter gjør. Like morsomt som at folk tror blindt på hva eksperter sier og får det til å høres ut som om de har kommet frem til dette selv. Anonymkode: eb004...f52 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå