Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en kvinne på 40 år. Kollegaen er en mann i begynnelsen av 30-årene. Denne fyren er av den dominante typen, og er ikke redd for å komme med slengbemerkninger eller latterliggjøre andre i tide og utide. 

Ene gangen han vitset om meg så konfronterte jeg han med det senere. Han blånektet for at det var meg han snakket om, og kalte meg fjern. I ettertid har jeg ignorert han fullstendig. Men det har bare gjort vondt verre. Merker at han får med seg andre kolleger med på vitsingen sin på min bekostning, og jeg føler meg mobbet. 

Forøvrig er fyren godt likt av andre da han skravler mye med de fleste. Er det jeg som er for følsom her?

Anonymkode: a5616...053

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å svare på, da vi ikke vet mer detaljert hva som er sagt, og i hvilken setting. Men på meg virker du litt overfølsom, man skal kunne fleipe litt med hverandre på en arbeidsplass.

Anonymkode: 685f5...78d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

føler du snakker om en jeg har på jobben, han kan være skikkelig slem i blant, og skal alltid være en bedreviter. På min arbeidsplass når han prater om andre så hender det jeg "ler" med, fordi det er lettere å være rundt han når han ikke er sur. Hvis du ikke ler, så skal han liksom ta deg, eller det blir dårlig stemning. Blir det dårlig stemning så kommer han med spydige kommentarer og det orker jeg ikke. Så har bare lært å le av det smått. Kan det være at dette er samme situasjon hos deg?

Anonymkode: f06dc...b76

AnonymBruker
Skrevet

Sånne typer er det ikke lurt å konfrontere for latterliggjøringen eskalerer sånn som du allerede har fått kjent på. Det er ikke greit og det er drit vanskelig å få bukt med..: desverre 😤 På jobben min så kan man ta opp kollega-problemer med sjefen, og da har man et felles møte med den aktuelle kollegaen og sjefen der alle sider skal få si sin sak. Jeg har tatt opp noe tilsvarende som du beskriver og syntes det ble greit etterpå. Problemet er vel at «mobberen» finner et nytt offer å drite ut og hakke på...

Anonymkode: 84ef0...c80

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å være ufin, men tipper dette er en kvinnearbeidsplass i offentilg sektor  :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en kvinne på 40 år. Kollegaen er en mann i begynnelsen av 30-årene. Denne fyren er av den dominante typen, og er ikke redd for å komme med slengbemerkninger eller latterliggjøre andre i tide og utide. 

Ene gangen han vitset om meg så konfronterte jeg han med det senere. Han blånektet for at det var meg han snakket om, og kalte meg fjern. I ettertid har jeg ignorert han fullstendig. Men det har bare gjort vondt verre. Merker at han får med seg andre kolleger med på vitsingen sin på min bekostning, og jeg føler meg mobbet. 

Forøvrig er fyren godt likt av andre da han skravler mye med de fleste. Er det jeg som er for følsom her?

Anonymkode: a5616...053

Forstår at du reagerer og at dette er ekkelt for deg. Du skal trives på jobb og da må du selv bestemme hvor din grense går. Ingen andre kan kalle deg overfølsom. 

Jeg ville bare gitt blaffen i han. Nå vet du hvor du har han og hvordan han bruker andre for å løfte seg selv. Han kan heller bruke seg selv som latter, men det er han for svak til.

Du må manne deg opp nå og late som du ikke tar det til deg. Bare le masse og ha selvironi. 

Har han bare såret deg eller andre også? Hvordan reagerer de andre når han tuller med dem?

Er du en stille/forsiktig person og kolegaene dine utnytter?

Du må ta dette seriøst og ikke la du gå med vonde følelser på jobb. Du kam ta det opp med sjefen hvis det ikke holdt å ta det opp med han.

Jeg har opplevd noe av det samme og det var en som skulle kontrollere meg og latterliggjøre meg vær eneste dag. Personen kunne kjefte på meg foran andre.

Til slutt kom jeg hjem fra jobb flere ganger å la meg i sengen og gren. Da hadde jeg hatt det sånn over lengre tid. Tok det opp med personen men da ble personen verre. Gikk til sjefen og løy om meg...

Ble mye drama og møter... Noe jeg over alt i hele verden misliker... Jeg tenker man skal gå på jobb,gjøre jobben, smile og være hyggelig med alle også kan man gå hjem å tøffe seg på fritiden.. Jobb MÅ man ha ett forhold til de andre. Fritiden kan du velge bort folk...

Anonymkode: bb950...d4a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uansett så hører jeg at dette tar på din psykisk helse. Du må ta dette opp med sjefen. Har du en kollega du er trygg på? Bytt jobb, eller fiks opp i dette. Du fortjener å ha det bra på jobb. Eløers blir du sykemeldt til slutt

Anonymkode: bb950...d4a

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for å være ufin, men tipper dette er en kvinnearbeidsplass i offentilg sektor  :fnise:

Hva har det med saken å gjøre? Ts skriver at det er en mann.

Anonymkode: afb20...3ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...