Marsipan86 Skrevet 10. mai 2019 #1 Skrevet 10. mai 2019 Føler at foreldrene mine, spesielt moren min bestemte mye. Fikk ikke velge selv hva slags møbler og gardiner jeg skulle ha. Husker de nesten kranglet fordi de var uenige om hva slags sofa jeg skulle ha, de spurte ikke meg som faktisk skulle ha den om hva jeg likte. Moren min vil fortsatt bestemme, men jeg lar henne ikke få lov til det, hun blir litt fornærmet om jeg kjøper nye møbler, Gardiner eller noe. Flere som opplevde dette? Er det normalt?
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #2 Skrevet 10. mai 2019 Jeg bestemte alt selv, men hun ble gjerne med i butikker for å se om jeg ville det. Og det ville jeg som regel Men ja, mødre vil ofte si sin mening😅 Anonymkode: 8d42f...afc 2
Persephone Skrevet 10. mai 2019 #3 Skrevet 10. mai 2019 Moren min anbefalte meg å skaffe sovesofa fremfor en seng. Ellers var det helt opp til meg. 1
Ananas. Skrevet 10. mai 2019 #4 Skrevet 10. mai 2019 Var det du eller foreldrene dine som betalte, da? Jeg bestemte alt selv, men betalte også alt selv. Foreldrene mine bestemmer ingenting i livet mitt, men ber dem om råd når jeg ønsker det, og sier tydelig ifra når de kommer med råd jeg ikke ønsker. 5
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #7 Skrevet 10. mai 2019 Jeg var 16 og siden jeg ikke var myndig så var selvsagt en av foreldrene mine med og så på leiligheten jeg skulle bo i og sånt, men ikke noe mer enn det Anonymkode: 8cde2...d53 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #8 Skrevet 10. mai 2019 Jeg bestemte alt selv da jeg flyttet ut som 17-åring. Men jeg måtte også betale og organisere alt selv. Men jeg har vært sammen med en som hadde en far som ville bestemme. Jeg er ganske viljesterk og rett på sak, så han fikk ikke skjært gjennom. Han stormet ofte ut av leiligheten i sinne når han ble motsagt. Slitsomt! Anonymkode: 71b35...a35 1
Hjärtat Skrevet 10. mai 2019 #9 Skrevet 10. mai 2019 De bestemte ingenting, men jeg betalte alt selv. 1
Daria Skrevet 10. mai 2019 #10 Skrevet 10. mai 2019 Mesteparten av møblene mine kom fra kjeller og loft hos foreldrene mine og andre slektninger - ikke så mye å velge i, men til gjengjeld var det gratis... Jeg kunne selvfølgelig velge å ikke ta det imot, men jeg var student med dårlig råd og det å bo alene var stas i seg selv; at det nå var min sofa var mye viktige enn hva slags sofa det var. Det som måtte kjøpes nytt betalte jeg en del selv og fikk en del, mamma var med og handlet og kom med gode råd, men siste ord var mitt. 2
Marsipan86 Skrevet 10. mai 2019 Forfatter #11 Skrevet 10. mai 2019 42 minutter siden, Ananas. skrev: Var det du eller foreldrene dine som betalte, da? Jeg bestemte alt selv, men betalte også alt selv. Foreldrene mine bestemmer ingenting i livet mitt, men ber dem om råd når jeg ønsker det, og sier tydelig ifra når de kommer med råd jeg ikke ønsker. De betalte litt, men jeg betalte også en del for hadde spart penger.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #12 Skrevet 10. mai 2019 Jeg bestemte, mamma betalte😁 Anonymkode: 76150...2c8 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #13 Skrevet 10. mai 2019 1 hour ago, Marsipan86 said: Føler at foreldrene mine, spesielt moren min bestemte mye. Fikk ikke velge selv hva slags møbler og gardiner jeg skulle ha. Husker de nesten kranglet fordi de var uenige om hva slags sofa jeg skulle ha, de spurte ikke meg som faktisk skulle ha den om hva jeg likte. Moren min vil fortsatt bestemme, men jeg lar henne ikke få lov til det, hun blir litt fornærmet om jeg kjøper nye møbler, Gardiner eller noe. Flere som opplevde dette? Er det normalt? Hvem betaler? Den som betaler bestemmer, om den vil, er min mening. Mine foreldre betalte, men la se ikke opp i noen ting, sikkert fordi det ikke var snakk om å kjøpe nytt. Anonymkode: b144d...344 1
Marsipan86 Skrevet 10. mai 2019 Forfatter #14 Skrevet 10. mai 2019 Foreldrene mine betalte litt, jeg betalte også en del av sparepengene mine.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #15 Skrevet 10. mai 2019 Ingenting, som var litt overraskende siden hun var ekstremt dominerende mens jeg bodde hjemme. Jeg skulle ønske de hadde vært bedre til å innføre frihet under ansvar mens jeg bodde hjemme, så kanskje ikke jeg hadde endt opp med å bare spise pølse i brød og frossenpizza til middag det første året jeg bodde for meg selv. Anonymkode: 0c7f7...731 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #16 Skrevet 10. mai 2019 De har aldri bestemt noe. Men alltid hatt mange meninger. Selv nå, 20 år etter at jeg flyttet hjemmefra. Jeg har alltid visst at det kun bunner i omsorg og omtanke, og at de vil mitt beste. Og om jeg sier "nei, jeg vil ha det slik", så er alltid svaret "selvfølgelig, det er det viktigste". (uavhengig av hvem som betaler) Anonymkode: 5444b...069 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå