AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #1 Skrevet 10. mai 2019 Hei! Jeg lurer veldig på hvordan jeg kan gå frem, om å kontakte helsestasjonen er et alternativ? Jeg er en introvert samtidig nervøs og sjenert mor som er litt pysete på å ta sjanser. Jeg merker nå at det kunne vært en fordel for barnet mitt at mora hennes var litt mer tøff og torde å oppsøke nye steder og nye mennesker i hverdagen. At hverdagen ble litt mer spennende. Hun har det jo fint, vi drar i åpen bhg, lekeplass, klesbutikker (hun elsker det) og leker med jevnaldrende familiemedlem nesten hver dag. Men jeg tror det hadde vært lurt om jeg torde å gå litt ut av komfortsonen. Kjenner jeg er mye nervøs og synes følelsene styrer for mye. Hvordan kan jeg få hjelp? Anonymkode: 6ca2f...3d9 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 10. mai 2019 #2 Skrevet 10. mai 2019 Hva med psykolog? Da har du en som kan hjelpe deg med å tenke i nye baner og gi deg verktøyene du trenger for å bryte gamle vaner.
Million Skrevet 10. mai 2019 #3 Skrevet 10. mai 2019 Helsestasjonen er ikke psykologer, såvidt jeg vet. De har en lege der, og en eller flere helsesøstere (de har vel byttet navn til helsearbeider eller noe nå?). Det høres mer ut som du bør starte hos fastlegen din og få henvisning til psykolog? Lar det seg gjøre for deg? Evt om legen på helsestasjonen kan hjelpe med å henvise deg til det. Såvidt jeg vet er det fastleger som har turnus og bytter på å tjenestegjøre på helsestasjonene i distriktet. Det var det i kommunen jeg bodde da jeg hadde småbarn i alle fall.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #4 Skrevet 10. mai 2019 1 time siden, Million skrev: Helsestasjonen er ikke psykologer, såvidt jeg vet. De har en lege der, og en eller flere helsesøstere (de har vel byttet navn til helsearbeider eller noe nå?). Det høres mer ut som du bør starte hos fastlegen din og få henvisning til psykolog? Lar det seg gjøre for deg? Evt om legen på helsestasjonen kan hjelpe med å henvise deg til det. Såvidt jeg vet er det fastleger som har turnus og bytter på å tjenestegjøre på helsestasjonene i distriktet. Det var det i kommunen jeg bodde da jeg hadde småbarn i alle fall. Helsesykepleiere heter de nå. En kjønnsnøytral tittel. Anonymkode: 1de93...5f8
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #5 Skrevet 10. mai 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helsesykepleiere heter de nå. En kjønnsnøytral tittel. Anonymkode: 1de93...5f8 Herlighet, de fleste er klare over det, men man bruker fortsatt tittelen helsesøster av gammel vane! Alt man skal henge seg oppi! Anonymkode: b6aa8...4de 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #6 Skrevet 10. mai 2019 Enten helsestasjon eller fastlege kan henvise deg til BUP for samtaler, kanskje det vil hjelpe? Anonymkode: f9355...35d
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #7 Skrevet 10. mai 2019 Det finnes også lavterskeltilbud ang psykisk helse i kommunen. Der er det lettere å komme inn. Start med å snakke med fastlege Anonymkode: 44155...3d4 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #8 Skrevet 10. mai 2019 Sjekk om kommunene du tilhører har familietjeneste, lavterskeltilbud som kan hjelpe deg litt med veiledning med tanke på å trygge deg på hva som er bra nok for deg og barnet ditt. Anonymkode: cbe70...a23 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #9 Skrevet 10. mai 2019 Familiesentre er gode på sånt. Høres dog ut som om du utfordrer deg selv til å gå ut av komfortsonen, så ville bare fortsatt med det hvis jeg var deg. Anonymkode: 9955b...f5a
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #10 Skrevet 10. mai 2019 Tusen takk for gode råd! Jeg skal prøve å finne litt uvante aktiviteter for datteren min og meg selv, og så kan jeg sjekke tilbudene de har på hs, føler jeg at jeg trenger noen å snakke med, bestiller jeg en legetime.:) tusen takk ❤️ Anonymkode: 6ca2f...3d9 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #11 Skrevet 11. mai 2019 Så fint at du tenker på dette. Du er nok en fin mamma. ❤️ Anonymkode: 788dc...320
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå