AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #1 Skrevet 10. mai 2019 Jeg skal begynne i ny jobb. Jeg vil ha et opphold mellom jobbene på ca to uker. Jeg vil da ikke være ansatt noe sted disse to ukene. Hvilke ulemper kan dette ha? Tenker på forsikring, pensjon, sykdom osv. Anonymkode: 7fd13...c02
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #2 Skrevet 10. mai 2019 Viktigste er vel sykepenger. Du er litt dårligere sikret fra du slutter i den gamle jobben til du har tjent opp nye rettigheter i den nye. Anonymkode: ad12b...11c
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #3 Skrevet 10. mai 2019 Du er mye dårligere sikret sykepengemessig om du har opphold mellom jobbene. Da må du jobbe fire uker i den nye jobben før du har rett på sykepenger igjen, så det er en seksukersperiode (2 før du starter i ny jobb og fire uker etter) hvor du for alle praktiske formål ikke er dekket. Du er heller ikke dekket av forsikringer hos arbeidsgiver(ne) i perioden. Pensjon opptjener du selvfølgelig ikke de to ukene, men det har jo utrolig lite å si i den store sammenhengen. Det er sykepengene som er problematiske hvis du blir syk. Anonymkode: 9062c...e76 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #4 Skrevet 10. mai 2019 regner med du er arbeidsledig nå, dermed vil du få sykepenger ved sykdom. Om det handler om at du har blitt permittert. Anonymkode: 839ea...728
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #5 Skrevet 10. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: regner med du er arbeidsledig nå, dermed vil du få sykepenger ved sykdom. Om det handler om at du har blitt permittert. Anonymkode: 839ea...728 Hvorfor regner du med at TS er arbeidsledig? Det er ikke uvanlig å ha opphold mellom arbeidsgivere uten at det betyr man er arbeidsledig. Anonymkode: 9062c...e76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå