MortenMinstelønn Skrevet 10. mai 2019 #1 Skrevet 10. mai 2019 (endret) Først vil jeg si at jeg kaller meg ikke feminist. Det blir for dumt for meg. Jeg liker å hjelpe kvinner i nærmeste omkrets hvis de støter på urettferdighet. Noe de gjør sjeldnere enn før. Heldigvis. Dette er Kvinneguiden. Hva er feminisme for deg? Sigrid Bonde Tusvik? Sint på menn generelt? Eller Åsne Seierstad? Opptatt av person ikke kjønn? Kjør debatt? Endret 10. mai 2019 av MortenMinstelønn
Clefable Skrevet 10. mai 2019 #2 Skrevet 10. mai 2019 Jeg er feminist. For meg er det nærmeste av alternativene du kommer med at jeg er "opptatt av person, ikke kjønn". Jeg er opptatt av like rettigheter for kvinner og menn, på alle områder i samfunnet. Noen områder ser vi at kvinner diskrimineres på, mens menn på andre. Jeg synes ikke hva som er mellom bena skal avgjøre hvilke muligheter man har i livet, rett og slett. Jeg er ikke noe sintere på menn generelt enn på kvinner. Jeg blir sint når folk oppfører seg urettferdig og som drittsekker, uansett hvem de er. Men dette går på individ, ikke kjønn. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #3 Skrevet 10. mai 2019 Feminisme for meg betyr at jeg vil jobbe hardt for at både gutter og jenter har samme muligheter. Både på strukturelt og sosialt plan. Anonymkode: 95182...aac 1
MortenMinstelønn Skrevet 10. mai 2019 Forfatter #4 Skrevet 10. mai 2019 1 minutt siden, Clefable skrev: Jeg er ikke noe sintere på menn generelt enn på kvinner. Jeg blir sint når folk oppfører seg urettferdig og som drittsekker, uansett hvem de er. Men dette går på individ, ikke kjønn. Tommel hos meg. Men denne tråden ble noe subjektiv fra starten av. Beklager det. Skal snart dra for å snekre hos søsteren min. Så derfor kan jeg svare andre først i kveld. 1
Mann1979 Skrevet 10. mai 2019 #5 Skrevet 10. mai 2019 Vi så på Brennpunkt tidligere denne uken at gutter diskrimineres i skolen. Feministenes respons er å kritisere programmet. Dette er feminisme. 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #6 Skrevet 10. mai 2019 Egalitarisme er det man kaller det når man er for likestilling mellom kjønn. Anonymkode: da6ff...2ea
MortenMinstelønn Skrevet 10. mai 2019 Forfatter #7 Skrevet 10. mai 2019 Tøysete av meg å lage et slikt premiss for en tråd. Kjente bare at jeg hadde fått nok Bonde Tusvik, men ville ha mer Åsne Seierstad. Tror jeg har fått nok Bonde Tusvik og hu derre Tønna for resten av livet. Sånn! Da fikk jeg sagt det og er ferdig med den saken. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #8 Skrevet 10. mai 2019 "men should be thankful that what we want is equality and not revenge" Anonymkode: 71f7b...0ac
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #9 Skrevet 10. mai 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: "men should be thankful that what we want is equality and not revenge" Anonymkode: 71f7b...0ac Synd dere ikke klarer å leve opp til deres egne visjoner. Det er faktisk hevn vi ser i dagens feminister, ikke kamp for likhet. Anonymkode: 90e70...118 3
MortenMinstelønn Skrevet 10. mai 2019 Forfatter #10 Skrevet 10. mai 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synd dere ikke klarer å leve opp til deres egne visjoner. Det er faktisk hevn vi ser i dagens feminister, ikke kamp for likhet. Tønne-Tusvik-Bonde er litt der. Jeg opplever ikke at kvinner generelt er der. Ikke i det hele tatt. 1
MortenMinstelønn Skrevet 10. mai 2019 Forfatter #11 Skrevet 10. mai 2019 (endret) Selv om jeg misliker stilen til Bonde-søstrene på podkast, er det lov å mene det samme som dem. Denne tråden er tullete. La den synke. Jeg kommer opp med noe bedre en dag jeg føler jeg har noe å si. Endret 10. mai 2019 av MortenMinstelønn
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #12 Skrevet 10. mai 2019 1 time siden, MortenMinstelønn skrev: Tønne-Tusvik-Bonde er litt der. Jeg opplever ikke at kvinner generelt er der. Ikke i det hele tatt. Men nå er ikke kvinner generelt feminister heller. Veldig mange er for likestilling, fritt valg osv. uten å kalle seg og identifisere seg med feminisme. Jeg er for likestilling og fritt valg. Er ikke feminist. Kommer aldri til å bli feminist og vil heller ikke assosieres med feminisme. Anonymkode: 90e70...118 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå