AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #1 Skrevet 10. mai 2019 Hei! Vi har prøvd å bli gravide helt siden september. Håpet gikk opp nå når mensen ikke kom, er 10 dager forsinket idag. Har tatt graviditetstester hver dag, og en av de viste muligens svak positiv, men så har det gått ned igjen etter det. Testet på nytt idag, g-testen var negativ, men EL-testen var positiv? Streken på El-testen var ikke like sterk som kontrollstreken. Hva er det som skjer? Har noen vært borti lignende, og kom mensen kort tid etterpå? Føler meg så forvirra 🙈 Anonymkode: 608e6...1e2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #2 Skrevet 10. mai 2019 Dette er den svakt positive (trodde jeg) g-testen Anonymkode: 608e6...1e2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #3 Skrevet 10. mai 2019 Og den nederste testen på dette bildet er EL-testen fra idag. Dette er første gangen jeg har tatt EL-test Anonymkode: 608e6...1e2
Patriotpaula Skrevet 10. mai 2019 #4 Skrevet 10. mai 2019 EL testen er ikke positiv hvis teststreken er svakere enn kontrollstreken, så denne er negativ. Er du sikker på at du har hatt eggløsning og at denne ikke har blitt forsinket?
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #5 Skrevet 10. mai 2019 3 timer siden, Patriotpaula skrev: EL testen er ikke positiv hvis teststreken er svakere enn kontrollstreken, så denne er negativ. Er du sikker på at du har hatt eggløsning og at denne ikke har blitt forsinket? Okey, da vet jeg det :) Er ikke sikker på om eggløsning har vært, siden dette er første gang jeg tar en slik test. Synes bare det er så rart at jeg er 10 dager forsinket, da jeg til vanlig får TR den dagen det står på Flo appen.. Har i gjennomsnitt 29 dagers syklus.. Men siden det er kommet strek på EL testen, så blir den vell sterkere de neste dagene? Eller kommer det strek uansett når du tester? Er helt ny på akkurat dette 😅 Anonymkode: 608e6...1e2
Patriotpaula Skrevet 10. mai 2019 #6 Skrevet 10. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Okey, da vet jeg det Er ikke sikker på om eggløsning har vært, siden dette er første gang jeg tar en slik test. Synes bare det er så rart at jeg er 10 dager forsinket, da jeg til vanlig får TR den dagen det står på Flo appen.. Har i gjennomsnitt 29 dagers syklus.. Men siden det er kommet strek på EL testen, så blir den vell sterkere de neste dagene? Eller kommer det strek uansett når du tester? Er helt ny på akkurat dette 😅 Anonymkode: 608e6...1e2 Hvis du tester utenom LH-stigning (som da kommer ifbm EL) så vil teststreken være svak, litt LH er det i kroppen uansett hvor i syklusen du er. En ganske sterk teststrek kan være en pekepinn på at EL nærmer seg, men selv en positiv El-test er ingen garanti for at egget faktisk slippes. Noen EL-tester slår ut på HCG, men siden g-testen din var negativ så er det nok ikke HCG El-testen slår ut på i ditt tilfelle.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #7 Skrevet 10. mai 2019 40 minutter siden, Patriotpaula skrev: Hvis du tester utenom LH-stigning (som da kommer ifbm EL) så vil teststreken være svak, litt LH er det i kroppen uansett hvor i syklusen du er. En ganske sterk teststrek kan være en pekepinn på at EL nærmer seg, men selv en positiv El-test er ingen garanti for at egget faktisk slippes. Noen EL-tester slår ut på HCG, men siden g-testen din var negativ så er det nok ikke HCG El-testen slår ut på i ditt tilfelle. Okey, takk for at du tok deg tid til å svare meg Anonymkode: 608e6...1e2 1
Lilypond Skrevet 10. mai 2019 #8 Skrevet 10. mai 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Vi har prøvd å bli gravide helt siden september. Håpet gikk opp nå når mensen ikke kom, er 10 dager forsinket idag. Har tatt graviditetstester hver dag, og en av de viste muligens svak positiv, men så har det gått ned igjen etter det. Testet på nytt idag, g-testen var negativ, men EL-testen var positiv? Streken på El-testen var ikke like sterk som kontrollstreken. Hva er det som skjer? Har noen vært borti lignende, og kom mensen kort tid etterpå? Føler meg så forvirra 🙈 Anonymkode: 608e6...1e2 Var det testen i går som var svakt positiv og i dag negativ? Da kan det ha vært tilfeldig, ved at en test er defekt, eller det var forskjellig konsentrasjon av urin og det slo ut i går og ikke i dag fordi du egentlig vil få en positiv snart. Det er også mulig du har hatt en kjemisk graviditet, da bør blødning komme snart. Jeg tror uansett du har hatt en forsinket EL denne syklusen, siden du er så mange dager etter IKM uten klart positiv test. Anbefaler temping for å bedre kartlegge syklus dersom det ikke dukker opp en positiv de neste dagene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå