Væren81 Skrevet 10. mai 2019 #1 Skrevet 10. mai 2019 Noen ting vi må tenke på? Erfaringer? Hudpleier eller frisør?
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #2 Skrevet 10. mai 2019 Jeg tok hull ørene da jeg var 4 og gjorde det hos frisør. En hudpleier setter ikke hull i ørene på folk vel? Du kan dra til et tatoveringsstudio Anonymkode: 1852d...e05 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #3 Skrevet 10. mai 2019 Først og fremst, skal man ta hull i ørene - uansett alder - ikke ta med pistol (slik de har hos de fleste frisører og hudpleiere). Gå til feks tatoveringssjappe, der gjør de det ordentlig og sterilt uten skitne pistoler som de ikke kan rengjøre helt ordentlig! Når det er sagt, opererer de så vidt jeg vet, med aldersgrenser. I alle fall de seriøse. Så er jo spørsmålet hvor gammelt barnet er og om alderen virkelig tilsier at h*n er gammel nok til å få hull i ørene.. Anonymkode: 81f3a...02f 4
Million Skrevet 10. mai 2019 #4 Skrevet 10. mai 2019 Jeg synes at barnet skal være så gammelt at det over en tid har gått og sagt at hun ønsker seg hull i ørene. Altså kommet på ideen og ønsket selv. Ikke noe mor eller slektninger har prakket på dem, og tatt med tvang mens barnet var veldig lite og ute av stand til å sette seg i mot. Ser at noen tar hull i ørene på små pikebarn, babyer, og det synes jeg er forkastelig. De har absolutt ingen bruk for hull i ørene i den alderen. 8
Væren81 Skrevet 10. mai 2019 Forfatter #5 Skrevet 10. mai 2019 Hun er 6 år, og dette er absolutt hennes ønske. Har sagt at hun må vente til våren før skolestart så tiden er inne. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #6 Skrevet 10. mai 2019 1 minutt siden, Væren81 skrev: Hun er 6 år, og dette er absolutt hennes ønske. Har sagt at hun må vente til våren før skolestart så tiden er inne. Vel, personlig ville jeg ikke latt seksåringen fått hull i ørene. Men om dere har bestemt dere for at hun skal få det, anbefaler jeg av hele mitt hjerte at dere går til tatovering/piercing-sjappe og får hull med nål og får satt inn riktig smykke (siden såret skal gro, bør det være riktig smykke og ring slik at man får renset ordentlig). Små barn er ikke like god på hygiene og kan lett plukke med skitne hender... Det blir det fort betennelse av.. Anonymkode: 81f3a...02f 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #7 Skrevet 3. juli 2019 På 10.05.2019 den 10.42, Væren81 skrev: Hun er 6 år, og dette er absolutt hennes ønske. Har sagt at hun må vente til våren før skolestart så tiden er inne. Og hvorfor må hun vente helt til hun begynner i 1. klasse? Anonymkode: 00071...e3a
Tøytigern Skrevet 3. juli 2019 #8 Skrevet 3. juli 2019 Gå til et piercing-studio som kan sakene sine, så sårene gror. Da er du sikker på at hullene blir sittende pent.. I tillegg til at frisøren ikke har helt kontroll på hvor hullet kommer gjennom øreflippen, er ikke smellet fra en slik pistol frisøren tar ørehull med bra for hørselen.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #9 Skrevet 3. juli 2019 På 10.5.2019 den 10.34, Væren81 skrev: Noen ting vi må tenke på? Erfaringer? Hudpleier eller frisør? At barnet er født med de hullene det trenger i ørene. Foreldre som tar hull i ørene på ungene sine mangler sunn fornuft. Altfår mange barn får infeksjoner i hull foreldrene har bestemt at barna skal få i ørene. Resultatet er at hullet må gro igjen, barnet utsettes for en smertefull behandling og må i tillegg ha bredspektret antibiotika med de bivirkningene det medfører. Vær snill å ta til fornuft, så vi slipper å se enda flere barn med massiv infeksjon etter piercing i øret neser, navle og andre steder. Anonymkode: e70ae...a23 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #10 Skrevet 3. juli 2019 Akkurat nå, Tøytigern skrev: Gå til et piercing-studio som kan sakene sine, så sårene gror. Da er du sikker på at hullene blir sittende pent.. I tillegg til at frisøren ikke har helt kontroll på hvor hullet kommer gjennom øreflippen, er ikke smellet fra en slik pistol frisøren tar ørehull med bra for hørselen. Et piersing studio lager ikke bedre eller dårligere grosår enn andre steder. Mest tullete uttalelsen jeg har sett på lenge. Anonymkode: e70ae...a23 2
Tøytigern Skrevet 3. juli 2019 #11 Skrevet 3. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: At barnet er født med de hullene det trenger i ørene. Foreldre som tar hull i ørene på ungene sine mangler sunn fornuft. Altfår mange barn får infeksjoner i hull foreldrene har bestemt at barna skal få i ørene. Resultatet er at hullet må gro igjen, barnet utsettes for en smertefull behandling og må i tillegg ha bredspektret antibiotika med de bivirkningene det medfører. Vær snill å ta til fornuft, så vi slipper å se enda flere barn med massiv infeksjon etter piercing i øret neser, navle og andre steder. Anonymkode: e70ae...a23 Nei, det må de virkelig ikke. 2
Tøytigern Skrevet 3. juli 2019 #12 Skrevet 3. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Et piersing studio lager ikke bedre eller dårligere grosår enn andre steder. Mest tullete uttalelsen jeg har sett på lenge. Anonymkode: e70ae...a23 Men du må innrømme at de er mere presise i hvor de setter hullene og at de ikke skader hørselen med to store smell rett inntill hvert øre... 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #13 Skrevet 3. juli 2019 1 minutt siden, Tøytigern skrev: Men du må innrømme at de er mere presise i hvor de setter hullene og at de ikke skader hørselen med to store smell rett inntill hvert øre... Presisjon og hygiene er helt avhengig av hvilken person du treffer på og hvor stille barnet sitter. Å påstå at piercing institutter er bedre eller verre enn andre har dere ingen holdepunkter for. De fleste med infeksjoner har fått infeksjonene så lenge etterpå at de neppe har fått bakteriene der hullene er laget, men av egne fingre grunnet plukking på "hullstedet". Hull i ører på en seksåring og andre barn er galskap uansett hvor, hvem eller hvordan dette utføres. Anonymkode: e70ae...a23 1
Fone Skrevet 3. juli 2019 #14 Skrevet 3. juli 2019 Embla plaster en time før, det bedøver øreflippene 😊 Er selv imot 6 åringer som skal ta hull i ørene, men pappa og datter nedstemte meg 🙈 Men plastera hjalp uten tvil 😊 og dersom du tar det med pistol, pass på at det er en som tar begge ørene samtidigt så hun ikke ender opp med en øredobb 😂
Tøytigern Skrevet 3. juli 2019 #15 Skrevet 3. juli 2019 Det du må tenke på er faren for allergier. Utvikler barnet nikkelallergi sitter hun i klisteret for resten av livet,
Mrs Robinson Skrevet 3. juli 2019 #16 Skrevet 3. juli 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et piersing studio lager ikke bedre eller dårligere grosår enn andre steder. Mest tullete uttalelsen jeg har sett på lenge. Anonymkode: e70ae...a23 Du lar vel ikke en frisør operere beinet ditt, selv om hun har et brevkurs i operasjonskunnskap? Eller en brannmann klippe håret ditt med et helgekurs hos en annen frisør? Jeg vil aldri la en frisør ta hull i ørene på noen av mine barn. Her er det piercingsjappe som fikser den biffen, nettopp fordi det er de som har sterilt utstyr, kunnskap om ørets anatomi og riktig kunnskap for å få gjennomført piercing. Mange sliter med klumper i ørene og hodepine etter å ha tatt hull hos frisør. En frisørpistol presser en butt dobb gjennom huden, mens en piercernål stikker et lite hull og har 100% kontroll på hvordan hullet ser ut. Med frisørpistol har du ingen garanti for at hullet blir rett og fint, det kan fort bli skjevt. Ville du tatt hull i nesa eller leppa hos frisør? Er en skandale at det fortsatt gjøres hos frisør. Ja, det er litt dyrere hos piercer, men med tanke på at det er noe barna skal ha resten av livet, er det en liten pris å betale. 3
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 3. juli 2019 #17 Skrevet 3. juli 2019 4 minutter siden, Mrs Robinson skrev: Du lar vel ikke en frisør operere beinet ditt, selv om hun har et brevkurs i operasjonskunnskap? Eller en brannmann klippe håret ditt med et helgekurs hos en annen frisør? Jeg vil aldri la en frisør ta hull i ørene på noen av mine barn. Her er det piercingsjappe som fikser den biffen, nettopp fordi det er de som har sterilt utstyr, kunnskap om ørets anatomi og riktig kunnskap for å få gjennomført piercing. Mange sliter med klumper i ørene og hodepine etter å ha tatt hull hos frisør. En frisørpistol presser en butt dobb gjennom huden, mens en piercernål stikker et lite hull og har 100% kontroll på hvordan hullet ser ut. Med frisørpistol har du ingen garanti for at hullet blir rett og fint, det kan fort bli skjevt. Ville du tatt hull i nesa eller leppa hos frisør? Er en skandale at det fortsatt gjøres hos frisør. Ja, det er litt dyrere hos piercer, men med tanke på at det er noe barna skal ha resten av livet, er det en liten pris å betale. Kilder på dette? Jeg finner ikke noe. Synes mange virker hysteriske her. Enig i at man ikke bør ta hull i ørene på små barn og babyer. Barn skal ikke være foreldrenes pyntedukker. Men litt større barn, fra skolealder, bør kunne få hull i ørene hvis de har kommet opp med ønsket selv og er sikre på at de ønsker det (dvs. har ønsket seg det en stund, ikke bare et innfall). Dersom man får verk i hullene er det nok, som en bruker påpekte, personen selv som har fiklet på det med skitne fingre, og ikke at utstyret man tok hull med det er noe galt med.
Zurazurafina Skrevet 3. juli 2019 #18 Skrevet 3. juli 2019 Ville tatt hos en piercer i sommerferien. Da er dere der til å følge med hele tiden😊 fra tidligst 5 år tenker jeg. Om de maser selv.
Zurazurafina Skrevet 3. juli 2019 #19 Skrevet 3. juli 2019 Ville tatt hos en piercer i sommerferien. Da er dere der til å følge med hele tiden😊 fra tidligst 5 år tenker jeg. Om demaser selv.
Mrs Robinson Skrevet 3. juli 2019 #20 Skrevet 3. juli 2019 4 minutter siden, Anonymus Notarius skrev: Kilder på dette? Jeg finner ikke noe. Synes mange virker hysteriske her. Enig i at man ikke bør ta hull i ørene på små barn og babyer. Barn skal ikke være foreldrenes pyntedukker. Men litt større barn, fra skolealder, bør kunne få hull i ørene hvis de har kommet opp med ønsket selv og er sikre på at de ønsker det (dvs. har ønsket seg det en stund, ikke bare et innfall). Dersom man får verk i hullene er det nok, som en bruker påpekte, personen selv som har fiklet på det med skitne fingre, og ikke at utstyret man tok hull med det er noe galt med. Kjenner flere som begynte å slite med hodepine etter hull i ørene, og forsvant når de tok dobben ut Uansett så kan ikke frisørpiercing forsvares. Alle andre argumentene jeg har presentert sier seg selv om man bruker 2 sekunder på å tenke seg om 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå