Gå til innhold

Hva er greia med Netflix?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt Netflix i kanskje ett års tid, og jeg fatter ikke hvorfor det er så populært. Jeg synes hele tjenesten er veldig rotete og uoversiktlig. 

Når jeg går inn, ønsker jeg å få opp de nyeste filmene. Men man kan ikke bare søke på "2019", også kommer alt fra 2019 opp.. Det burde vært en selvfølge?

I tillegg finner jeg ingen bra nettside, hvor man kan gå inn å sjekke ut nye filmer på Netflix.

Jeg er en sånn person som ofte bruker lenger tid på å finne en film jeg vil se, enn å bare sette på en. Kan ikke dette bli mer lettvint?

Er det noen som irriterer seg like mye som meg over dette? Eller som vet om det går ann å finne nyeste filmer?

Anonymkode: 5f650...04f

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes å kjøpe filmene på iTunes er bedre, Netflix har ikke mange nye filmer.

Forøvrig opplever jeg samtlige tjenester som ganske lite brukervennlige. Lurer på hvem de tester interface og brukeropplevelse på.

AnonymBruker
Skrevet

Brukervennligheten til Netflix er veldig dårlig ja! Finner aldri noen ting der, og føler at det man vil se, drukner i alt annet. 

Nå er det så mye på Netflix at du må nesten vite hva du skal se på, før du er der. 

Det finnes sider på nettet med en oversikt over Netflix sitt innhold, men har ikke klart å finne en god side selv. 

Anonymkode: 7ad50...37f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig! Finner aldri frem til det jeg vil.

Man kan gå på filmer og sjanger, men så dukker alt annet opp? Trykker på action, og så kommer alle sjangre opp uansett? 

Synes å huske at det var bedre før da sjangeren man valgte kom opp og alle filmene kom opp på hele skjermen liksom. Nå må man bla seg bortover og det er bare noen få filmer🤔🤔🤔

Anonymkode: 7b53e...c68

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er super lett. Jeg elsker Netflix. Bruker appen flere timer hver dag. 

Anonymkode: 48190...e1c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det aller største problemet med slike strømme-tjenester (i alle fall slik jeg ser det) er at det rett og slett finnes alt for mange forskjellige tjenester å velge mellom. 

Netflix. 

Altibox 

Via Play.         

HBO Nordic. 

Og alle smmen har litt forskjellig utvalg. Så kundene blir nødt til å abbonnere på mer enn ein tjeneste hvis de skal ha muligheten til å gå med seg alt de har lyst til å se på...    

Anonymkode: 20f4c...c35

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt Netflix i kanskje ett års tid, og jeg fatter ikke hvorfor det er så populært. Jeg synes hele tjenesten er veldig rotete og uoversiktlig. 

Når jeg går inn, ønsker jeg å få opp de nyeste filmene. Men man kan ikke bare søke på "2019", også kommer alt fra 2019 opp.. Det burde vært en selvfølge?

I tillegg finner jeg ingen bra nettside, hvor man kan gå inn å sjekke ut nye filmer på Netflix.

Jeg er en sånn person som ofte bruker lenger tid på å finne en film jeg vil se, enn å bare sette på en. Kan ikke dette bli mer lettvint?

Er det noen som irriterer seg like mye som meg over dette? Eller som vet om det går ann å finne nyeste filmer?

Anonymkode: 5f650...04f

Det må være noe dritt for deg å handle mat om du syntes Netflix er uoversiktlig... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du ønsker å bruke Netflix på en annen måte enn tjenesten er ment for.

HBO er vel mer slik, at en ser innhold kronologisk etter når det ble lagt til. Det liker ikke jeg, forsiden er statisk og kjedelig. Alt det spennende innholdet de faktisk har blir gjemt bort, og det er en større operasjon å finne nye ideer til ting å se.

Netflix har en ypperlig mix mellom å foreslå ting som er nylig lagt til, ting som trender, ting som likner innhold jeg har sett før, fiks ferdig på forsiden. 

Men du kan gå inn på "filmer" og bla ned til "nylig lagt til" :)

Netflix vil likevel liste opp de nyeste filmene som likner mest på det innholdet du har sett med den brukerprofilen. Anbefaler varmt å lage seg ulike profiler - har en for krim/action, en for humor/lett underholdning, en for dokumentar/virkelighet f.eks. Da får jeg styrt Netflix :)

Anonymkode: 945d5...d2c

• Liker 3
Skrevet

Har sett en del gode Netflix serier i det siste (Santa Clarita Diet, Dead to Me, Northern Rescue) men sånn ellers er jeg enig. 

Skrevet

Enig med deg, brukervennligheten kunne vært mye bedre. 

Men det er ingenting i forhold til hbo. Så latterlig dårlig brukervennlighet, til tross for alle kvalitetseriene.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, miaw skrev:

Enig med deg, brukervennligheten kunne vært mye bedre. 

Men det er ingenting i forhold til hbo. Så latterlig dårlig brukervennlighet, til tross for alle kvalitetseriene.

Jeg er så enig!!! Elsker mange av seriene deres, hater oppsettet. 

Anonymkode: 3aa1e...0dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man kan sortere på utgivelsesår på hver enkelt kategori. Eller søke på rating, eller hva Netflix tror passer til deg. Om du bruker litt tid til å rate ting du liker, får du raskere opp mer "riktige" forslag. 

Jeg liker Netflix. Kan søke på land, språk, skuespillere... Kan også søke på titler de ikke har og få opp ting som ligner, i tillegg til informasjon om at tittelen ikke er tilgjengelig. 

Anonymkode: b0403...19c

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ønsker å bruke Netflix på en annen måte enn tjenesten er ment for.

HBO er vel mer slik, at en ser innhold kronologisk etter når det ble lagt til. Det liker ikke jeg, forsiden er statisk og kjedelig. Alt det spennende innholdet de faktisk har blir gjemt bort, og det er en større operasjon å finne nye ideer til ting å se.

Netflix har en ypperlig mix mellom å foreslå ting som er nylig lagt til, ting som trender, ting som likner innhold jeg har sett før, fiks ferdig på forsiden. 

Men du kan gå inn på "filmer" og bla ned til "nylig lagt til" :)

Netflix vil likevel liste opp de nyeste filmene som likner mest på det innholdet du har sett med den brukerprofilen. Anbefaler varmt å lage seg ulike profiler - har en for krim/action, en for humor/lett underholdning, en for dokumentar/virkelighet f.eks. Da får jeg styrt Netflix :)

Anonymkode: 945d5...d2c

Helt enig. Jeg liker Netflix sin side mye bedre enn HBO. HBO sin side er som du sier statisk og kjedelig. Jeg synes det er mye vanskeligere å finne nye serier og filmer der, som passer meg. På Netflix er det mye lettere.

Anonymkode: 0827b...d02

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Søk med sjangerkoder på nettsiden. Last ned upflix for å få oversikt over nye filmer/serier. 

Anonymkode: 2a8d4...7b3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...