AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #1 Del Skrevet 10. mai 2019 Hei. Jeg er en jente på 23 år som for noen uker siden tok celleprøve da jeg hadde unormale blødninger. Fikk idag svar, og svarer var irregulære celler. Legen sa det ikke er det samme som celleforandring, og laboratoriet mener jeg er for ung til HPV prøve. det jeg tenker er at når min mormor hadde livmorshalskreft når hun var 22, og min mamma hadde alvorlige celleforandringer når hun var 21. Mener dere jeg burde kreve HPV prøve? Føler ikke jeg kan slå meg til ro med det svaret. Anonymkode: 79aa4...f31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #2 Del Skrevet 10. mai 2019 Du har vel fortalt om familiehistorikken til legen? Hva sier han/hun om det? Anonymkode: 33c85...118 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #3 Del Skrevet 10. mai 2019 Krev det, stå på ditt. Anonymkode: c4697...c96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #4 Del Skrevet 10. mai 2019 Jeg lurer også på hva legen sa om familiehistorikken. Bare den bør jo fortelle at du har problemer med å stole på testen og derfor ønsker en HPV test. Anonymkode: daef4...494 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #5 Del Skrevet 10. mai 2019 Takk for alle svar. Jeg informerte legen min om at mamma og mormor hadde hatt det, men viste ikke på det tidspunktet at mormor hadde hatt kreft når hun var 22, eller at mamma hadde hatt alvorlige celleforandring i alder av 21. Snakket med Kreftforeningen på telefon istad, hu ba meg få henvisning til gynekolog og sjekke den HPV testen også nå. Og neste celleprøve om 6 mnd. Venter på tlf fra legen min nå. ts Anonymkode: 79aa4...f31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #6 Del Skrevet 10. mai 2019 Jeg er 23 og fikk både celleprøve og HPV-test uten problem. Det ble ikke sagt at det var noen aldersgrense for å teste for HPV. Anonymkode: da7bc...dd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #7 Del Skrevet 10. mai 2019 What? Jeg fikk ekte livmorhalskreft som 23-åring. Veldig glad jeg ikke møtte leger med slike holdninger da jeg fikk symptomer. Da hadde jeg ikke levd lenger. Det er ingenting som heter for ung, bare statisk mindre sannsynlig. Anonymkode: 00e98...e23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #8 Del Skrevet 10. mai 2019 Legen ringte istad og sa at irregulære celler ikke var det samme som celleforandring, og at de ofte ser slikt hos unge kvinner. Og sa at de ikke tok HPV testen hvis man var under 25 år osv. Satt på bussen når han ringte, så fikk ikke snakket ordentlig. Men jeg skal ringe på mandag og be om henvisning til gynekolog. Anonymkode: 79aa4...f31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå