Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke den mest sosiale personen som finnes, er veldig introvert og liker meg best for meg selv, men nå skal jeg starte i en jobb hvor det kreves å være sosial med kunder og kolleger, noen som har tips til å klare den sosiale biten?

Anonymkode: b6f6e...3c1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare gjør jobben din, snakk "Normalt" med mennesker.

Så går det bra, ikke tenk på at du skal være såkalt sosial. Det er mange definisjoner på hva som er sosialt.

Bare gjør jobben din du 🙂 

Du trenger heller ikke delta på ting utenom arbeidstiden, det er viktig. Så du får koblet av.

Selv deltok jeg på mye, men så hvor mye tid og energi det tok. Så kuttet helt ut ting utenfor arbeidstiden.

Vi lever bare en gang, all tid utenfor jobb skal jeg ha selv.

Anonymkode: 328b2...915

AnonymBruker
Skrevet

Flere tips ?

Anonymkode: b6f6e...3c1

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å still åpne spørsmål når du snakker med noen. Da kreves det gjerne litt lengre svar og de fleste elsker å snakke om seg selv. Da er det litt lettere å følge opp også, når de forteller litt mer enn ja og nei. Kunsten er å få den du snakker med til å føle seg som en interessant og morsom person. Så du trenger egentlig ikke å snakke så veldig mye selv. Men litt må du selvfølgelig dele. Når du er den som spør er du også den som styrer samtalen litt i den retningen du vil. Kjekt om man går lei av småprat uten mål og mening.

Anonymkode: 2ae06...638

AnonymBruker
Skrevet

Det er viktig at du er tydelig på hva du mener. Gjenta gjerne det flere ganger i løpet av samtale.

Anonymkode: 33a93...974

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...