AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #1 Skrevet 10. mai 2019 ØlHei, Jeg har vokst opp i denne klassiske "mine, dine og våre" familien. Jeg er eneste jenten av 6 gutter, og har alltid hatt et anstrengt forhold til min stemor. Nå er alle barna voksen, og forholdet er litt bedre, men jeg svelger unna mange kameler fordi jeg vil ha et godt forhold til min far. Min stemor har et drikkeproblem, og når hun er på det verste så får man virkelig høre hva hun mener. Til tross for at vi to ikke klikket helt, så har hun hatt et veldig godt forhold til min sønn. De er veldig nær, og dette har jeg satt stor pris på i alle år. Min sønn har aldri hatt kontakt med sin far. Han ønsket ingenting med ham å gjøre etter 1 året, så det har alltid vært kun oss to. Når han var 8 år, traff jeg min nåværende ektemann. De to fikk fort et helt unikt bånd, og er som far og sønn i dag. Når vi giftet oss, så tok jeg min mann sitt etternavn og da var vi veldig frem og tilbake på om vi skulle endre navn på min sønn også. Vi spurte ham hva han ville, og han ønsket å hete det samme som oss. Alle rundt oss forstod dette veldig godt. Nå.. 5 år senere, så lirer min stemor ut til meg og min sønn at hun og min far har vært rasende forbanna på oss for at vi endret navn på min sønn. De har vært så skuffet og de mener jeg har gjort slik at etternavnet nå dør ut. (ingen av brødrene mine har fått barn) Jeg tenker jo at dersom jeg hadde giftet meg med min mann før vi fikk barn, så ville jo mitt barn hett vårt etternavn, og ikke min far sitt? Er jeg helt på jordet som syns dette er smålig av dem? Nå er det full krig, og de vil at jeg skal endre navnet tilbake på min sønn.. Min mann og jeg har fått to barn sammen, og disse heter jo vårt navn.. Anonymkode: 36913...cc9
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #2 Skrevet 10. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: ØlHei, Jeg har vokst opp i denne klassiske "mine, dine og våre" familien. Jeg er eneste jenten av 6 gutter, og har alltid hatt et anstrengt forhold til min stemor. Nå er alle barna voksen, og forholdet er litt bedre, men jeg svelger unna mange kameler fordi jeg vil ha et godt forhold til min far. Min stemor har et drikkeproblem, og når hun er på det verste så får man virkelig høre hva hun mener. Til tross for at vi to ikke klikket helt, så har hun hatt et veldig godt forhold til min sønn. De er veldig nær, og dette har jeg satt stor pris på i alle år. Min sønn har aldri hatt kontakt med sin far. Han ønsket ingenting med ham å gjøre etter 1 året, så det har alltid vært kun oss to. Når han var 8 år, traff jeg min nåværende ektemann. De to fikk fort et helt unikt bånd, og er som far og sønn i dag. Når vi giftet oss, så tok jeg min mann sitt etternavn og da var vi veldig frem og tilbake på om vi skulle endre navn på min sønn også. Vi spurte ham hva han ville, og han ønsket å hete det samme som oss. Alle rundt oss forstod dette veldig godt. Nå.. 5 år senere, så lirer min stemor ut til meg og min sønn at hun og min far har vært rasende forbanna på oss for at vi endret navn på min sønn. De har vært så skuffet og de mener jeg har gjort slik at etternavnet nå dør ut. (ingen av brødrene mine har fått barn) Jeg tenker jo at dersom jeg hadde giftet meg med min mann før vi fikk barn, så ville jo mitt barn hett vårt etternavn, og ikke min far sitt? Er jeg helt på jordet som syns dette er smålig av dem? Nå er det full krig, og de vil at jeg skal endre navnet tilbake på min sønn.. Min mann og jeg har fått to barn sammen, og disse heter jo vårt navn.. Anonymkode: 36913...cc9 Det skal selvfølgelig bare stå "hei". Ikke ølhei 😂😂 Anonymkode: 36913...cc9 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #3 Skrevet 10. mai 2019 Ikke bry deg om hva de sier selvfølgelig skal han ha det etternavnet dere valgte og han ønsket. Dessuten 5 brødre, en av de vil nok få barn en eller annen gang. Anonymkode: 7eb9d...3a5 4
Ulrikke Skrevet 10. mai 2019 #4 Skrevet 10. mai 2019 Jeg er stemor, og aldri i verden om jeg ville lagt meg opp i hvilket etternavn mine stebarn valgte å ta! Dette er helt utenfor hennes felt ang hva hun skal bry seg om. Det er ihvertfall ikke din feil at guttene i familien ikke har barn. Du og din mann er en familie, en enhet, og jeg skjønner at dere vil hete det samme! Her er det hun som er urimelig og ikke du, og jeg kjenner jeg skulle ønske at du hadde klart å fortelle henne i klare ordelag hvor skapet skal stå 😉 2
ViljaH Skrevet 10. mai 2019 #5 Skrevet 10. mai 2019 Her er din stemor svært urimelig. Dere får forklare ganske tydelig at hun velger navn på sine barn, og ingen andre barn. Dere gjorde en vurdering som de har å respektere. De får satse på at de 6 andre vil formere seg og føre navnet videre. Det hadde ikke vært unaturlig om gutten hadde sin fars etternavn heller, så de er langt ute på viddene. 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #6 Skrevet 10. mai 2019 Man gjør som man vil, men jeg må ærlig innrømme at jeg forundrer meg at kvinner fremdeles forkaster egne navn når mannen frir. Skulle tro man var kommet lenger. Å være rasende pga dette er likevel svært meningsløst🙈 Anonymkode: a19e7...968 3
solmåneogstjerner Skrevet 10. mai 2019 #7 Skrevet 10. mai 2019 De har ingenting med det å gjøre. Og med så mange gutter så er det jo veldig sannsynlig at det kommer noen barn etterhvert som får deres navn. Uansett så er ikke dette noe de burde være sure for, og du skal selvsagt ikke bytte navn på sønnen din bare fordi de/hun mener det! 2
MsElliot Skrevet 11. mai 2019 #8 Skrevet 11. mai 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Man gjør som man vil, men jeg må ærlig innrømme at jeg forundrer meg at kvinner fremdeles forkaster egne navn når mannen frir. Skulle tro man var kommet lenger. Å være rasende pga dette er likevel svært meningsløst🙈 Anonymkode: a19e7...968
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #9 Skrevet 11. mai 2019 På 10.5.2019 den 7.50, AnonymBruker skrev: Man gjør som man vil, men jeg må ærlig innrømme at jeg forundrer meg at kvinner fremdeles forkaster egne navn når mannen frir. Skulle tro man var kommet lenger. Å være rasende pga dette er likevel svært meningsløst🙈 Anonymkode: a19e7...968 Hei, Takk for svar. Nå har det seg slik at jeg ikke har noe nært forhold til verken min mor eller far, og derfor syns jeg det var greit å ha samme etternavn på oss alle sammen. Det handler ikke om å "forkaste" mitt navn.. Anonymkode: 36913...cc9
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #10 Skrevet 11. mai 2019 Når man har valgt navn til barna sine ved fødsel, så mener jeg man bør stå for det. Det sagt, din far og stemor har ikke noe med endring av etternavn. Anonymkode: a266c...a5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå