AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #1 Skrevet 9. mai 2019 Har brostein på gårdsplassen og foran inngangspartiet har gresset virkelig slått røtter mellom fugene. Jeg har forsøkt høytrykksspyler, men det tar bare knekken på mose. Har du noen tips til redskap/fremgangsmåte for effektiv gressfjerning? Har også prøvd eddik, men det tar bare det øverste laget av gresset/det gulner. Etterhvert kommer det bare nytt gress Anonymkode: 3c7e1...d14
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #2 Skrevet 10. mai 2019 Vi har prøvd "alt", ingenting fungerer i lengden. Ugresset vokser opp igjen. Det eneste som har fungert er å fjerne steinen, legge duk (som hindrer alt å vokse gjennom) og så legge steinen tilbake. Anonymkode: aa8bc...965
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #3 Skrevet 10. mai 2019 Sånn: https://www.biltema.no/fritid/hage/hageredskaper/redskap/ugressborste-med-spiss-2000032649 Anonymkode: 7c7b2...ad7
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #4 Skrevet 10. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi har prøvd "alt", ingenting fungerer i lengden. Ugresset vokser opp igjen. Det eneste som har fungert er å fjerne steinen, legge duk (som hindrer alt å vokse gjennom) og så legge steinen tilbake. Anonymkode: aa8bc...965 Duk hjelper ikke;) Det er frøene som blåser omkring og legger seg i fugene:) Selv har jeg sånn feiemaskin jeg jevning koser med og har ikke problem med ugress og mose i fugene. Anonymkode: 8f24d...daa
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #5 Skrevet 10. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Duk hjelper ikke;) Det er frøene som blåser omkring og legger seg i fugene:) Selv har jeg sånn feiemaskin jeg jevning koser med og har ikke problem med ugress og mose i fugene. Anonymkode: 8f24d...daa Den var ny... Anonymkode: 7c7b2...ad7 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #6 Skrevet 10. mai 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Duk hjelper ikke;) Det er frøene som blåser omkring og legger seg i fugene:) Selv har jeg sånn feiemaskin jeg jevning koser med og har ikke problem med ugress og mose i fugene. Anonymkode: 8f24d...daa Duken gjør at frøene ikke får til å spire og danne røtter. De kommer ikke gjennom duken ned til jorda under. Vi har duk med grus på gårdsplassen og der vokser ikke ugress i det hele tatt. Vi la ned duk ala det veivesenet bruker under veiene, den er super! Anonymkode: aa8bc...965 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #8 Skrevet 10. mai 2019 jeg bruker roundup så alt dør, deretter brenner jeg gresset med en ugressbrenner når det har blitt gult. Det tar knekken på de aktuelle gresstustene men hindrer ikke at nytt vokser opp. Så jeg må gjøre dette to-tre ganger hver sesong. Men det er veldig enkelt og krever ikke noe særlig hardt arbeid som foreksempel å luke eller grave. Anonymkode: 1e0e0...201
Muskath Skrevet 10. mai 2019 #9 Skrevet 10. mai 2019 Er det virkelig noen som bruker Roundup? Trodde ikke folk brukte det lenger. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #10 Skrevet 14. mai 2019 On 5/10/2019 at 5:50 PM, AnonymBruker said: jeg bruker roundup så alt dør, deretter brenner jeg gresset med en ugressbrenner når det har blitt gult. Det tar knekken på de aktuelle gresstustene men hindrer ikke at nytt vokser opp. Så jeg må gjøre dette to-tre ganger hver sesong. Men det er veldig enkelt og krever ikke noe særlig hardt arbeid som foreksempel å luke eller grave. Anonymkode: 1e0e0...201 "Pilliod v. Monsanto is the third Roundup cancer case to go to trial. And it is the third to conclude that Monsanto’s glyphosate-based herbicides can cause cancer and that Monsanto has long known about – and covered up – the risks."https://usrtk.org/monsanto-roundup-trial-tacker/monsanto-ordered-to-pay-2-billion-to-cancer-victims/?fbclid=IwAR2EsYMOI0tojpKwSkgmtewFt70EoAGmr0bzOpZljFdLqyJ_sx-4DUHGObU Anonymkode: 08d99...b8b 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #11 Skrevet 14. mai 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: "Pilliod v. Monsanto is the third Roundup cancer case to go to trial. And it is the third to conclude that Monsanto’s glyphosate-based herbicides can cause cancer and that Monsanto has long known about – and covered up – the risks."https://usrtk.org/monsanto-roundup-trial-tacker/monsanto-ordered-to-pay-2-billion-to-cancer-victims/?fbclid=IwAR2EsYMOI0tojpKwSkgmtewFt70EoAGmr0bzOpZljFdLqyJ_sx-4DUHGObU Anonymkode: 08d99...b8b Dette sier veldig mye mer om rettssystemet i USA enn om skadevirkninger ved bruk av Roundup. Når et stort og rikt firma blir saksøkt i USA, synes juryen veldig ofte synd på "ofrene", og tilkjenner erstatning uten at det finnes fnugg av bevis for årsakssammenheng. Anonymkode: 7c7b2...ad7
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #12 Skrevet 14. mai 2019 Kokende vann eller ugressbrenner. Anonymkode: 7fab1...1c4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #13 Skrevet 14. mai 2019 Vi la brostein utenfor inngangsdøra. Vi la også duk. Brosteinen va fin i noen år. Men det begynte å vokse ugress, og det forsvant ikke, uansett hva vi gjorde. Vi orket ikke mer, og fjernet brosteinen og la betong med trykk i stedet. Det er så og si vedlikeholdfritt. Aldri mer brostein! Anonymkode: 07b1e...34c
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #14 Skrevet 8. juni 2019 On 5/14/2019 at 8:48 AM, AnonymBruker said: Dette sier veldig mye mer om rettssystemet i USA enn om skadevirkninger ved bruk av Roundup. Når et stort og rikt firma blir saksøkt i USA, synes juryen veldig ofte synd på "ofrene", og tilkjenner erstatning uten at det finnes fnugg av bevis for årsakssammenheng. Anonymkode: 7c7b2...ad7 Det er det mest bakvendte argumentet jeg har hørt. Og selv EU mener at det finnes "fnugg av bevis": "EU har kommet fram til at risikoen for kreft er liten ved bruk av glyfosat og forlenget godkjenningen av stoffet i 2017 med i fem nye år.":https://www.dagbladet.no/mat/norges-mest-brukte-sproytemiddel---kreftframkallende/71082586?fbclid=IwAR2lUkYbln_LCyi21Q6TMUJ6ZLfEaLkyPTJOUzp1i9f-JnuaDj2t-1V-tgk Anonymkode: 08d99...b8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå