Gå til innhold

Familievernkontor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er folk her alltid så raske med å anbefale familievernskontor når folk har problemer? Det er ikke alle som digger å brette ut om sine problemer for andre.

Anonymkode: dcd87...42c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er folk her alltid så raske med å anbefale familievernskontor når folk har problemer? Det er ikke alle som digger å brette ut om sine problemer for andre.

Det er da valgfritt å følge rådet eller ikke. Men det er viktig å tipse om den muligheten, da ikke alle vet om det eller ikke tenker over at den muligheten til å få hjelp finnes.

Anonymkode: 90cdd...52f

• Liker 10
Gjest RødeFare
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel akkurat det de har gjort. Bare her på KG. På familievernkontoret får man profesjonelle råd. I motsetning til her. ;) 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, RødeFare skrev:

Det er vel akkurat det de har gjort. Bare her på KG. På familievernkontoret får man profesjonelle råd. I motsetning til her. ;) 

Ja visst man er heldig ;)

Anonymkode: 0a305...c1a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det heter i dag Familiekontoret, ikke famiøieVERNkontoret. Nettopp fordi det ikke er alle foreldre som skal vernes. Noen ganger er det best å bare bryte opp.

Forøvrig føler jeg FK bare setter bruddprosessen i gang😊

Anonymkode: 638d5...52c

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det heter i dag Familiekontoret, ikke famiøieVERNkontoret. Nettopp fordi det ikke er alle foreldre som skal vernes. Noen ganger er det best å bare bryte opp.

Forøvrig føler jeg FK bare setter bruddprosessen i gang😊

Ikke alle familier*

AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg og min mann fikk veldig god hjelp fra FK. Det endte med brudd, men vi fikk god hjelp til å prøve å reparere forholdet. Og da det ble brudd, fikk vi god hjelp med samarbeid videre, da vi hadde 2 barn var jo det viktig. 

Anonymkode: 036bb...353

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ganske spesielt at det i et av verdens mest opplyste land vandrer rundt såkalt voksne og ansvarlige mennesker som må ha hjelp av en eller flere offentlig ansatt(-e) for å ordne opp i "utfordringer" som helt enkelt lar seg løse. Hvor gikk det egentlig galt med disse?

Anonymkode: 0d271...417

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ganske spesielt at det i et av verdens mest opplyste land vandrer rundt såkalt voksne og ansvarlige mennesker som må ha hjelp av en eller flere offentlig ansatt(-e) for å ordne opp i "utfordringer" som helt enkelt lar seg løse. Hvor gikk det egentlig galt med disse?

Anonymkode: 0d271...417

Det er ofte slik med mange at det er lettere å løse andre sine problemer enn dine egne.

Neste gang kan det hende at du er den som trenger hjelp.

Anonymkode: fba78...c28

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, RødeFare skrev:

Det kan sikkert stemme men det er no engang tryggere å gjøre det her enn på et familievernkontor

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod.

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så man slipper å finne opp kruttet på nytt😊På familievernkontoret og på familiesenteret (for de kommunene som har det) har de terapeuter som jobber med par og familieterapi til daglig. Selvfølgelig finnes det folk som fint kan klare å løse problemene selv.

Jeg anbefaler det ofte fordi jeg tror noen timer hos terapeut vil gi raskere og ofte bedre løsninger på problemet. Eller fordi jeg tror at det ikke kan løses uten hjelp utenfra. 

Jeg opplever at de fleste av oss ikke ville nøle med å gå til legen når vi trenger det,  jeg håper at vi kommer dit at det blir like naturlig å gå til en terapeut når det er følelsene våre og relasjonene våre vi trenger hjelp med😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Surreal skrev:

Så man slipper å finne opp kruttet på nytt😊På familievernkontoret og på familiesenteret (for de kommunene som har det) har de terapeuter som jobber med par og familieterapi til daglig. Selvfølgelig finnes det folk som fint kan klare å løse problemene selv.

Jeg anbefaler det ofte fordi jeg tror noen timer hos terapeut vil gi raskere og ofte bedre løsninger på problemet. Eller fordi jeg tror at det ikke kan løses uten hjelp utenfra. 

Jeg opplever at de fleste av oss ikke ville nøle med å gå til legen når vi trenger det,  jeg håper at vi kommer dit at det blir like naturlig å gå til en terapeut når det er følelsene våre og relasjonene våre vi trenger hjelp med😊

Hva er forskjellen på familievernkontor og familiesenter? Høres ut som et veldig godt tilbud. 

Anonymkode: e215d...9aa

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har både gode og dårlige erfaringer med de.

Det er jo ofte slik i en konflikt, at begge står på sitt og får veldig tunnelsyn.

ifbm et samlivsbrudd, og det var snakk om en samværsavtale følte jeg alt gikk imot meg. Forlangte ny saksbehandler og da gikk det knirkefritt, og vi fikk en samværsavtale som fungerer veldig godt. Spesielt for barnet

Anonymkode: 458e2...3ed

AnonymBruker
Skrevet
På 10.5.2019 den 0.37, AnonymBruker skrev:

Fordi mange har gode erfaringer derfra.

Har selv vært der noen ganger, og det har hjulpet oss med å sette ting i perspektiv. Hjelper å få innspill fra en helt nøytral part.

Anonymkode: 6a0e8...207

AnonymBruker
Skrevet

Er det det samme som et familiesenter? 

Anonymkode: d9914...d63

Skrevet

Nei, et familiesenter er ikke det samme som et familievernkontor, iallefall ikke i mitt nærområde :) Det lureste kan være å søke på din kommune å se om de har et familiesenter der, og hva de isåfall tilbyr. Her er det et gratis lavterskel tilbud til familier. Man tar direkte kontakt selv. Det er stort sett å styrke samspill og kommunikasjon mellom foreldre og barn/ungdom det går på. De tilbyr kurs, samtaler og gruppe veiledning for foreldre. De tilbyr også grupper og samtaler til barn/ungdom. Feks. kan det være gruppe for de som bor i to hjem. Eller samtaler for barn som ikke fyller kravene til å komme inn på bup. Det kan også være samtaler mellom partnere om hvordan man skal oppdra barna. I min kommune er det tenkt forebyggende, om familier kan få litt hjelp når de begynner å streve, så kanskje de unngår de store snublefellene. Det igjen gjør kanskje at behovet for familievernkontoret og behandling på bup ikke oppstår.
Vet også om noen som har brukt det som en form for ettervern, de har fått god hjelp av spesialisthelsetjenesten, men er ferdig der.Så får de hjelp der istede :)

AnonymBruker
Skrevet
På 10.5.2019 den 14.49, RødeFare skrev:

Vel vel. Har ikke så veldig god erfaring med dem egentlig. 

Likevel kan jeg gjerne anbefale å gå dit.

Tenker at det er noe man burde prøve ihvertfall. Men har iķke fått noe ut av det annet enn at jeg vet at jeg har prøvd det også 

Anonymkode: d7b56...5ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...