Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet dere egentlig at det er en av nervegift fra en bakterie dere sprøyter i kroppen, og hva som skjer hvis den kommer over i blodbanen? At det er en av verdens farligste gift i naturen, og at bare noen få hundre gram er nok til å ta livet av alle mennesker på jorden? At toksinet kan ha negative bivirkninger på enkelte medisiner som antibiotika, og på enkelte sykdommer?

Enkelte mennesker får denne giften fordi den kan lindre deres smerter, men det er likevel gift man sprøyter i kroppen frivillig når det gjelder pga kosmetiske årsaker...

Man kan si at det bare er bagateller hvis disse unge jentene forfaller. Jo, huden blir fylt og strekkes, og trenger jevnlig påfyll.

Men de verste konsekvensene er det ingen som snakker eller informerer om. 

Nervegift er ikke noe man spøker med. Jevnlig bruk kan hemme nervesignaler i kroppen permanent.

Dette skrives i tråden: «Hva har du av filler og botox i ansiktet?» 

AT en «injeksjoner ikke endrer utseende, man bare ser freshere ut»

Eller man «ser kjempebra ut.» Eller «yngre» Alt er gullord om et bedre utseende. Nesten som tatt ut fra en kjempereklame om Botox.

Dette er eksempler på hva de fleste tenker når det er snakk om injeksjoner, og da spesielt Botox. 

Nettopp fordi skjønnhetsklinikkene aldri informerer om at det er GIFT de skal ta betalt for å injisere i kroppen din fordi DU vil det. Trenger de bruke masse penger på reklame? Nei. Fordi vi mennesker er så lett påvirkelig og tar alt for god fisk. Vi ser bare det vi vil se. 

Lide for skjønnheten, sa du? Si det til deg selv i speilet den dagen du blir lam, og nervesignaler i kroppen din blir ødelagt. Men det vet du vel. «De» fortalte det vel til deg? 

Du vet at kroppen din består av millioner av nerver som sender signaler hele tiden? At koblingen mellom musklene i kroppen din går fra hjernen? At følelsene dine styres av nerver? At den minste forandring på dn av disse kan utgjøre stor forskjell på deg.

Hva skal man si? Skal man si at man ikke visste det? Hvem sin skyld er det? Jo, det er kun din, og bare din.

Anonymkode: bc369...3e3

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du vet vel at botox satt kosmetisk er veldig mikroskopiske doser enn de man får på sykehus pga smerter og spasmer etc?  Og bare autoriserte behandlere og leger som kan sette det (De vet hvor blodårene ,nerver og muskler sitter). 

Anonymkode: 99b38...956

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange år botox har blitt brukt? Vi vet ikke langtidsvirkningene 20år frem i tid. Men at Botox blir satt i små injeksjoner så at høye doser er giftig synes jeg ikke nødvendigvis er så ille. Det er mye vi omgir oss med og som er giftige i store konsentrasjoner og som ikke er så ille i små konsentrasjoner.  Men jeg synes folk er naive. Det er mye vi har funnet ut er ikke bra som folk har trodd var trygt. Vaskemidlene vi har brukt uten å tenke over det mener de er ødeleggende for lungene. Mattilsynet har advart mot at vi får i oss for store doser aluminium. Sammen med aluminiumet som du bruker i deodoranten din hver dag er ikke så bra det heller viser det seg. Legemidler man finner fæle bivirkninger med osv osv. Jeg hadde aldri tort å bruke Botox. 

Anonymkode: e36fb...0b0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Effekten av botox varer ikke lenge. Jeg lurer på om rynkene kommer tilbake når botox forsvinner? Er det bra for huden å ta botox hvert år helt til man dør liksom? 

Jeg ville ikke turt å bruke botox heller, fordi jeg hater sprøyte (unntatt når jeg må ta vaksine/blodprøve)

Anonymkode: 1e2f9...d76

AnonymBruker
Skrevet

Den sanne sannheten? Hva er den usanne sannheten da?

Anonymkode: 1df65...5f6

• Liker 7
Skrevet

Kanskje legge med skilder på tullet ditt Ts. Og nei,huden strekkes ikke for så å henge når filleren går ut. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Effekten av botox varer ikke lenge. Jeg lurer på om rynkene kommer tilbake når botox forsvinner? Er det bra for huden å ta botox hvert år helt til man dør liksom? 

Jeg ville ikke turt å bruke botox heller, fordi jeg hater sprøyte (unntatt når jeg må ta vaksine/blodprøve)

Rynkene er jo fortsatt der når man tar botox, men de vil ikke synes siden musklene lammes slik at huden ikke strekker på seg. Så musklene forsvinner ikke på en måte. 

Det neste spørsmålet ditt har jeg ikke svar på. 

Men angående sprøyteskrekk, det har jeg også. Ligger stiv som en stokk når jeg mø ta blodprøve eller vaksine. Synes heller ikke det er gøy å ta botox, men sprøyten er veldig tynn så det kjennes mye mindre. Det varierer sikkert hvor i ansiktet man tar det da. 

Anonymkode: cf8c1...258

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uansett så ser det fantastisk idiotisk ut med filler og botox... 

Anonymkode: 13c2a...108

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rynkene er jo fortsatt der når man tar botox, men de vil ikke synes siden musklene lammes slik at huden ikke strekker på seg. Så musklene forsvinner ikke på en måte. 

Det neste spørsmålet ditt har jeg ikke svar på. 

Men angående sprøyteskrekk, det har jeg også. Ligger stiv som en stokk når jeg mø ta blodprøve eller vaksine. Synes heller ikke det er gøy å ta botox, men sprøyten er veldig tynn så det kjennes mye mindre. Det varierer sikkert hvor i ansiktet man tar det da. 

Anonymkode: cf8c1...258

Takk for svar :) 

Skrevet
14 minutter siden, wintergirl skrev:

Kanskje legge med skilder på tullet ditt Ts. Og nei,huden strekkes ikke for så å henge når filleren går ut. 

Skilder? Hva er det? Mulig jeg er et naut, men jeg skjønner ikke. 

Skrevet
29 minutter siden, Spekulasjoner&hets skrev:

Skilder? Hva er det? Mulig jeg er et naut, men jeg skjønner ikke. 

Kilder!!!!! Det ble en feil. Skjønner du nå? Hadde sikkert skjønt det hvis du la godviljen til. Det hender at en skrivefeil eller to dukker oppgi disse mobilene.

AnonymBruker
Skrevet

Folk som bruker botox fast, tipper jeg er halvveis til helt på narcissist punktet. Ikke alle, men flertallet om jeg får tippe. Ergo klarer jeg neppe synes fryktelig synd på dem.

Anonymkode: b42e4...2f7

Skrevet
9 minutter siden, wintergirl skrev:

Kilder!!!!! Det ble en feil. Skjønner du nå? Hadde sikkert skjønt det hvis du la godviljen til. Det hender at en skrivefeil eller to dukker oppgi disse mobilene.

Beklager så meget at jeg spurte i en hyggelig tone da. Du trenger ikke bli så jævla sur bare fordi noen spør om noe. :rolleyes: Det er nemlig INGENTING som heter skilder, så ikke så rart jeg lurte. Hvor får du s’en i det ordet fra? Hadde vært noe annet om du hadde glemt en dobbeltkonsonant eller skrevet en æ der det skal være en e fordi ordet uttales med æ. Men en s i ordet kilder burde ikke være mulig fordi det finnes ingen s i uttalelsen av det ordet.

Skrevet
2 timer siden, Spekulasjoner&hets skrev:

Beklager så meget at jeg spurte i en hyggelig tone da. Du trenger ikke bli så jævla sur bare fordi noen spør om noe. :rolleyes: Det er nemlig INGENTING som heter skilder, så ikke så rart jeg lurte. Hvor får du s’en i det ordet fra? Hadde vært noe annet om du hadde glemt en dobbeltkonsonant eller skrevet en æ der det skal være en e fordi ordet uttales med æ. Men en s i ordet kilder burde ikke være mulig fordi det finnes ingen s i uttalelsen av det ordet.

Spesielt hvordan enkelte får en skrivefeil til å bli et tema. Nå skal man også forklare hvorfor det skjedde. Mobilen min har «rettet»på mine ord flere flere ganger og det hender den har tatt i minne helt feil stavelse som har skjedd fordi det har gått for fort unna ellers. 

Skrevet (endret)
20 timer siden, wintergirl skrev:

Spesielt hvordan enkelte får en skrivefeil til å bli et tema. Nå skal man også forklare hvorfor det skjedde. Mobilen min har «rettet»på mine ord flere flere ganger og det hender den har tatt i minne helt feil stavelse som har skjedd fordi det har gått for fort unna ellers. 

Rart den retter til et ord som ikke finnes. Antar at den retter kjole til skjole og kino til skino også da. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å bli så forbanna bare fordi jeg stilte et enkelt spørsmål! Det var overhodet ikke vondt ment. Hadde du skrevet vill i stedet for vil eller værre i stedet for verre hadde jeg ikke reagert. Men akkurat skilder lurte jeg fælt på hva var for noe. Beklager så meget igjen, hadde aldri trodd du skulle bli så krenket av et enkelt spørsmål. 

Endret av Spekulasjoner&hets
  • Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Spekulasjoner&hets skrev:

Rart den retter til et ord som ikke finnes. Antar at den retter kjole til skjole og kino til skino også da. Jeg skjønner ikke hvordan der er mulig å bli så forbanna bare fordi jeg stilte et enkelt spørsmål! Det var overhodet ikke vondt ment. Hadde du skrevet vill i stedet for vil eller værre i stedet for verre hadde jeg ikke reagert. Men akkurat skilder lurte jeg fælt på hva var for noe. Beklager så meget igjen, hadde aldri trodd du skulle bli så krenket av et enkelt spørsmål. 

Verken krenket eller forbannet, så ro deg ned selv. Du får tro hva du vil. Har skrevet kilder før i denne tråden riktig, så den ene gangen det sniker med seg en s så skal du spekulere i det. 

AnonymBruker
Skrevet
På 9.5.2019 den 22.29, AnonymBruker skrev:

Vet dere egentlig at det er en av nervegift fra en bakterie dere sprøyter i kroppen, og hva som skjer hvis den kommer over i blodbanen? At det er en av verdens farligste gift i naturen, og at bare noen få hundre gram er nok til å ta livet av alle mennesker på jorden? At toksinet kan ha negative bivirkninger på enkelte medisiner som antibiotika, og på enkelte sykdommer?

Anonymkode: bc369...3e3

En stor del av jobben min handler om å lære bort kildekritikk, og jeg har kopiert hovedinnlegget fordi det er godt egnet som en case for studenter. 

Her har TS valgt ut bare noen fakta, og basert seg på en rekke overforenklinger. Hun velger en konspiratorisk tilnærming, og har nok ingen medisinske kvalifikasjoner.

Denne typen argumentasjon på et svakt faglig grunnlag er egnet til å skape engstelse hos dem som bruker botox av medisinske årsaker. Dersom noen tror på dette, kan det medføre at de frasier seg behandling, noe som igjen kan føre til nedsatt livskvalitet. Å drive denne typen synsing når man har en agenda (men ingen medisinsk forståelse) kan få store negative konsekvenser. 

Jeg håper at TS tar dette til seg. 

For ordens skyld; jeg bruker ikke botox selv.

Anonymkode: e4110...5a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...