Gå til innhold

Forlovertale og innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sitter og skriver tale til bruden/brudeparet, jeg er forlover til bruden og hennes beste venninne. Jeg føler at talen så langt bare er én stor hyllest til henne. Er dette riktig? Jeg kjenner ikke brudgommen så godt, så det er ikke så mye jeg kan si om han liksom, men jeg kan så klart si noen selvsagtheter om kjærlighet og parforhold og sånt...? Hva er forventet av forlovertalen? Er det greit om den handler så og si utelukkende om hun jeg er forlover til (og vår relasjon)?

Anonymkode: 7c723...5e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan gjerne fokusere mest på henne men du må inkludere ham også. Dytt inn noe litt her og der om hvor glad du er for at de er sammen osv. En tale i et bryllup skal ikke være det samme som om du holdt tale i konfirmasjon... 

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Du kan gjerne fokusere mest på henne men du må inkludere ham også. Dytt inn noe litt her og der om hvor glad du er for at de er sammen osv. En tale i et bryllup skal ikke være det samme som om du holdt tale i konfirmasjon... 

Ja, det er egentlig akkurat det jeg følte det ble. Jeg får prøve å dytte inn litt mer om brudgommen, selv om det er vanskelig for jeg kjenner han egentlig ikke godt. Vi bor i ulike deler av landet, så vi har ikke i nærheten av daglig kontakt liksom. Vi har møttes flere ganger, men det skal jo litt til å bli godt kjent. 

Takk for svar! 

AnonymBruker
Skrevet

TS over her

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er egentlig akkurat det jeg følte det ble. Jeg får prøve å dytte inn litt mer om brudgommen, selv om det er vanskelig for jeg kjenner han egentlig ikke godt. Vi bor i ulike deler av landet, så vi har ikke i nærheten av daglig kontakt liksom. Vi har møttes flere ganger, men det skal jo litt til å bli godt kjent. 

Takk for svar! 

Du trenger ikke nødvendigvis vite så veldig mye om ham, men innimellom må du få ham med. Om det så bare er 'før Anne møtte Ola så bla bla bla. Og jeg er veldig glad for at Ola vil være med Anne fremover i livet'. Det er sikkert et dårlig eksempel, men bare nevn ham av og til. Og begynn og avslutt med lykkeønskinger til paret. 

Skrevet

Og kanskje noen ting som du sier på en måte direkte til ham. (Igjen dårlig eksempel)

'Ola, visste du at Anne er veldig glad i sjokoladekake? En gang stjal vi to kakestykker fra naboen. Bla bla bla. Så hvis du skal holde henne lykkelig og fornøyd så sørg for å kjøpe kake av og til!'

😉

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...