AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #1 Skrevet 9. mai 2019 Kjenner du ingen glede? Ikke en gang glede av å spise en skjokolade? Er det ingen følelser i det hele tatt? Anonymkode: 8d97c...901
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #2 Skrevet 9. mai 2019 Jeg er ikke en personlig, men har lest litt om en kvinne som er en selvbevisst psykopat på Quora som skriver om sine personlige tanker og avliver en del myter: https://www.quora.com/profile/Athena-Walker Anonymkode: 594f3...8ef 1
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 9. mai 2019 #4 Skrevet 9. mai 2019 5 minutter siden, mannor skrev: Psykopater forstår ikke at de er psykopater. Nettopp. De har ikke selvinnsikt, og skylder på alle andre.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #5 Skrevet 9. mai 2019 9 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Nettopp. De har ikke selvinnsikt, og skylder på alle andre. Har du psykopatiske trekk? Anonymkode: de2ee...261 1
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 9. mai 2019 #6 Skrevet 9. mai 2019 (endret) 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du psykopatiske trekk? Anonymkode: de2ee...261 Nei. Hvorfor lurer du på det?☺️ Endret 9. mai 2019 av Kjærlighetsbarn98
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #7 Skrevet 9. mai 2019 40 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Nettopp. De har ikke selvinnsikt, og skylder på alle andre. Kanskje det er det jeg er. Jeg er flink til å gi andre skylden. Anonymkode: f8d5b...efe
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #8 Skrevet 9. mai 2019 Alle mennesker har psykopatiske trekk, fordi det er menneskelige trekk. Psykopater har bare mye/lite og blir ubalanserte. De aller fleste vil nok ikke ha innsikt til å se at de er psykopat, iallfall ikke innrømme det. For det det er jo alle andre det er noe galt med.. Anonymkode: 76a70...cc2 1
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 9. mai 2019 #9 Skrevet 9. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje det er det jeg er. Jeg er flink til å gi andre skylden. Anonymkode: f8d5b...efe Man trenger ikke være psykopat for å gi andre skylden. Til en viss grad er det vanlig at mennesket gir andre skylden for det som går galt i eget liv, eller gir motparten skylden i en konflikt om en føler seg dårlig behandlet .
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 9. mai 2019 #10 Skrevet 9. mai 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle mennesker har psykopatiske trekk, fordi det er menneskelige trekk. Psykopater har bare mye/lite og blir ubalanserte. De aller fleste vil nok ikke ha innsikt til å se at de er psykopat, iallfall ikke innrømme det. For det det er jo alle andre det er noe galt med.. Anonymkode: 76a70...cc2 Hva mener du med at alle har psykopatiske trekk? De fleste har noen uheldige personlighetstrekk. Vi er ingen av oss feilfrie. Alle gjør vi noe galt innimellom som å lyve, baktale og tenke stygge tanker om oss selv og andre. Vi kan alle komme til å såre eller forulempe et annet menneske, selv når det ikke er vår intensjon. Det er menneskelig, og veldig vondt når det skjer. Å ha psykopatiske trekk, derimot, vil si at flere uheldige trekk (også enda mer alvorlige) er påfallende og tilstede i hverdagen. Disse menneskene kan såre, svikte, ignorere, manipulere, sverte, ydmyke, nedvurdere, devaluere andre konstant MED vilje fordi de får nytelse av at et annet menneske lider. Jeg tenker forskjellen ligger der: i intensjonen vi har i møte med andre mennesker. Alle mennesker tråkker i salaten i løpet av livet og kanskje sårer de en står nær, og vil trenge å si unnskyld og få tilgivelse. Forskjellen er at psykopater gjør dette med en hensikt, fordi de mangler empati og omsorg for andre mennesker. De bruker alle rundt seg til sin egen fordel, velger seg ut ofre og manipulerer dem helt frem til de mister all følelse av selvverd.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #11 Skrevet 9. mai 2019 10 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Hva mener du med at alle har psykopatiske trekk? De fleste har noen uheldige personlighetstrekk. Vi er ingen av oss feilfrie. Alle gjør vi noe galt innimellom som å lyve, baktale og tenke stygge tanker om oss selv og andre. Vi kan alle komme til å såre eller forulempe et annet menneske, selv når det ikke er vår intensjon. Det er menneskelig, og veldig vondt når det skjer. Å ha psykopatiske trekk, derimot, vil si at flere uheldige trekk (også enda mer alvorlige) er påfallende og tilstede i hverdagen. Disse menneskene kan såre, svikte, ignorere, manipulere, sverte, ydmyke, nedvurdere, devaluere andre konstant MED vilje fordi de får nytelse av at et annet menneske lider. Jeg tenker forskjellen ligger der: i intensjonen vi har i møte med andre mennesker. Alle mennesker tråkker i salaten i løpet av livet og kanskje sårer de en står nær, og vil trenge å si unnskyld og få tilgivelse. Forskjellen er at psykopater gjør dette med en hensikt, fordi de mangler empati og omsorg for andre mennesker. De bruker alle rundt seg til sin egen fordel, velger seg ut ofre og manipulerer dem helt frem til de mister all følelse av selvverd. Er det ikke en følelse å kunne nyte at andre mennesker lider ? Har de følelser da?... Kanske de ikke nyter det men ikke forstår at de lider fordi de ikke kjenner det...? Anonymkode: 8d97c...901
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 9. mai 2019 #12 Skrevet 9. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke en følelse å kunne nyte at andre mennesker lider ? Har de følelser da?... Kanske de ikke nyter det men ikke forstår at de lider fordi de ikke kjenner det...? Anonymkode: 8d97c...901 Psykopater har følelser. De føler blant annet veldig mye sinne og aggresjon.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #13 Skrevet 10. mai 2019 2 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Psykopater har følelser. De føler blant annet veldig mye sinne og aggresjon. Off ...Stakkars dem.... Jeg er glad jeg kan føle masse glede, og glede meg til ting ...... Kansje de kan drikke alkohol, da produseres dopamin som kan gjøre en glad 😂 Anonymkode: 8d97c...901
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #14 Skrevet 10. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Off ...Stakkars dem.... Jeg er glad jeg kan føle masse glede, og glede meg til ting ...... Kansje de kan drikke alkohol, da produseres dopamin som kan gjøre en glad 😂 Anonymkode: 8d97c...901 Vet du også om psykopati er medfødt, eller kan man bli det senere i livet? Anonymkode: 8d97c...901
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #15 Skrevet 10. mai 2019 En ekte psykopat har ikke evne til å føle empati, heller ikke med sitt framtidige jeg om de feks begår kriminalitet. De er ofte høye på seg selv, og tror de er over andre. Ser de ikke på deg som en ressurs, vil de kvitte seg med deg. Anonymkode: 44328...e13
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #16 Skrevet 10. mai 2019 4 timer siden, mannor skrev: Psykopater forstår ikke at de er psykopater. Jeg hadde en kamerat som var åpen om at han var diagnosert med antisosial pf (psykopat). Han viste meg papirene. Han brukte det bevisst som et middel for å føle seg ovenpå og for at folk skulle være redd ham. Men vanligvis innser ikke psykopater at de er det nei. Kameraten min var nok et unntak. Jeg brøt kontakten da han brøt seg inn hos meg og truet meg. Diagnosen var nok på sin plass for alle er redd ham og ingen vennskap eller forhold holder. Han ser bare seg selv. Anonymkode: 5aa4a...8f1 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #17 Skrevet 10. mai 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du også om psykopati er medfødt, eller kan man bli det senere i livet? Anonymkode: 8d97c...901 Medfødt. Graden av evnen til å føle empati er medfødt. Empatien blir utviklet under oppveksten. Har du sterk medfødt empati vil en dårlig barndom fremdeles gjøre deg empatisk som voksen. Har du dårlige medfødt evne kan en dårlig barndom gjøre at man ikke utvikler empati, mens har man en god barndom utvikler empatien seg mer normalt. Altså noen har potensialet til å bli en psykopat under feil vilkår i barndommen. Empati er også selektiv, man kan bli lært opp til å kun ha empati med mennesker, men ikke med dyr. Empati er kun noe man lærer i barndommen. Har man ikke empati for dyr eller mennesker som voksen, vil man heller aldri få det. Er man født uten evne til empati ender man som psykopat uansett. Anonymkode: 44328...e13 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #18 Skrevet 10. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Medfødt. Graden av evnen til å føle empati er medfødt. Empatien blir utviklet under oppveksten. Har du sterk medfødt empati vil en dårlig barndom fremdeles gjøre deg empatisk som voksen. Har du dårlige medfødt evne kan en dårlig barndom gjøre at man ikke utvikler empati, mens har man en god barndom utvikler empatien seg mer normalt. Altså noen har potensialet til å bli en psykopat under feil vilkår i barndommen. Empati er også selektiv, man kan bli lært opp til å kun ha empati med mennesker, men ikke med dyr. Empati er kun noe man lærer i barndommen. Har man ikke empati for dyr eller mennesker som voksen, vil man heller aldri få det. Er man født uten evne til empati ender man som psykopat uansett. Anonymkode: 44328...e13 Leste mye om dette etter kompisen min fortalte meg om diagnosen. Det er en ganske sterk genetisk komponent har de funnet ut. Jeg synes det er interessant at de mener sosiopater antagelig ikke blir født slik men formet av barndommen. Mens psykopater er lost case helt fra fødsel. Etter alle episodene med kompisen min og fra det jeg har lest tror jeg kompisen min var sosiopat og ikke psykopat. Jeg tror ikke en psykopat ville vist diagnosepapirene sine. Gir mer mening at en sosiopat ville gjort det siden de er enklere i tankegangen og ikke fullt så utspekulert. Spre frykt og dominanse ved å vise diagnosepapirer er ikke veldig gjennomtenkt, en psykopat ville vel holdt det skjult? Eller er jeg på villspor? Anonymkode: 5aa4a...8f1 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #19 Skrevet 10. mai 2019 7 minutter siden, AnonymBruker said: Medfødt. Graden av evnen til å føle empati er medfødt. Empatien blir utviklet under oppveksten. Har du sterk medfødt empati vil en dårlig barndom fremdeles gjøre deg empatisk som voksen. Har du dårlige medfødt evne kan en dårlig barndom gjøre at man ikke utvikler empati, mens har man en god barndom utvikler empatien seg mer normalt. Altså noen har potensialet til å bli en psykopat under feil vilkår i barndommen. Empati er også selektiv, man kan bli lært opp til å kun ha empati med mennesker, men ikke med dyr. Empati er kun noe man lærer i barndommen. Har man ikke empati for dyr eller mennesker som voksen, vil man heller aldri få det. Er man født uten evne til empati ender man som psykopat uansett. Anonymkode: 44328...e13 Dette er omtrent noe av det største tøvet jeg noensinne har sett. INGEN er født uten empati, hva man tenker om, og hvordan man opplever empati er helt og holdent avhengig av hva man opplever og erfarer, fra det øyeblikket man er født, og gjennom hele livet derfra. Anonymkode: 448b9...cc7
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #20 Skrevet 10. mai 2019 Hørt om psykopat babyen som bet av brystvorten under amminga? Anonymkode: 8d97c...901
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå