AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #21 Skrevet 10. mai 2019 Vi hadde vel alle hatt godt av å øve på å forbruke mindre mengde vann. Anonymkode: 78db1...fd2 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #22 Skrevet 10. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, ja, så får man løfte opp lokket på cisternen og tømme oppvaskvannet i cisternen da Anonymkode: 78db1...fd2 Ja, det hadde nok innmaten i cisternen blitt glad for ... Men rørleggerne hadde nok tjent gode penger. Tror egentlig du er rørlegger på jakt etter mer jobb, jeg. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde vel alle hatt godt av å øve på å forbruke mindre mengde vann. Anonymkode: 78db1...fd2 Jepp. Men å bære oppvaskvannet fra kjøkkenet til do er ikke rette måten å starte på. Anonymkode: 8ac4e...7af 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #23 Skrevet 10. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det hadde nok innmaten i cisternen blitt glad for ... Men rørleggerne hadde nok tjent gode penger. Tror egentlig du er rørlegger på jakt etter mer jobb, jeg. Jepp. Men å bære oppvaskvannet fra kjøkkenet til do er ikke rette måten å starte på. Anonymkode: 8ac4e...7af Du har rett Anonymkode: 78db1...fd2 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #24 Skrevet 10. mai 2019 Vi kan la alt avløpsvannet (inkl utløpsvann + + + fra wc) gå rett i hageslangen, og da får vi gjødslet hagen samtidig med at vi vanner Men, det blir verre når man skal bruke hageslangen til å vaske bilen Anonymkode: 78db1...fd2 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #25 Skrevet 10. mai 2019 20 timer siden, Maleficenta skrev: Hva skal vi ellers dusje i om ikke rent vann?? Vi skal såklart dusje i rent vann, men vi trenger ikke drikkevann til det. I flere andre land kan man ikke drikke vannet man dusjer i, det betyr ikke at vannet ikke er rent. Drikkevann kjøper man i butikken i disse landene. Anonymkode: 35624...6c4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #26 Skrevet 10. mai 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi skal såklart dusje i rent vann, men vi trenger ikke drikkevann til det. I flere andre land kan man ikke drikke vannet man dusjer i, det betyr ikke at vannet ikke er rent. Drikkevann kjøper man i butikken i disse landene. Anonymkode: 35624...6c4 Jeg eeeeeelske fårikål, så jeg kan gjerne dusje i fårikålvann Anonymkode: 78db1...fd2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #27 Skrevet 10. mai 2019 Du får sende ned litt vann til dem da. De blir jo ikke mindre tørste av at vi ikke bruker toalettet. De blir heller ikke mette av at vi spiser mindre. Hvis vi absolutt skal være solidariske med ulandene, får vi ordne det slik at helsevesenet her blir dårligere, slik at vi virkelig kan føle hvordan de fattigste landene har det. Anonymkode: 2e254...e56
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #28 Skrevet 11. mai 2019 På 9.5.2019 den 21.29, AnonymBruker skrev: Hvor ofte tenker dere på dette? At det dør flere millioner mennesker hver dag av mangel på vann, mens vi her i Norge koser oss og bokstavelig talt driter i vann som kunne reddet livene deres. Jammen er vi bortskjemte. Anonymkode: 7ee2a...9d3 Det var vel å ta hardt i. Anonymkode: 6bb84...804
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #29 Skrevet 11. mai 2019 Dette blir det samme som å si «spis opp maten din, tenk på de fattige barna i Afrika». Som om de blir mindre sultne av at jeg spiser opp kjøttkaken min. Anonymkode: 8bdd4...6cf 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #31 Skrevet 11. mai 2019 På 9.5.2019 den 23.15, SupaWoman skrev: Det trenger ikke å være renset på samme måte som rent drikkevann. Så vi skal lage to forskjellige reneseannlegg hvor det ene er med vilje dårligere, også lage to rørsystem for vannet hvor det ene er for drikkevann og det andre for dusjvann? Hvor mye både resurser og penger tror du dette kommer til å koste? Fakta er at vannreservoarene vi bruker allerede er bra, så det kreves ikke noe særlig rensing etter det er pumpet opp. Det er ikke slik at vi kjører alt vannet gjennom RO annlegg akkurat. Anonymkode: 5f252...3ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå