Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble ufør i ung alder men har ikke ung ufør tillegg. Har vært syk siden tidlig ungdom, så rakk kun å prøve meg i deltidsjobber før kroppen kollapset og jeg ble uføretrygdet. Har samboer og 1 barn, men han kastet oss i går kveld ut av huset. Prøver nå å få en grov oversikt over hva jeg kan bruke på leilighet pr mnd. Noen som vet hvordan det blir med barnetillegg siden jeg tjente veldig lite før jeg ble ufør (deltidsjobb 180000 pr år), og barnetillegget samt uføreytelsen iflg nav sine sider begrense til maks 95 % av inntekt før uføretrygd? Vil jeg da ikke ha krav på barnetillegg i det hele tatt?

Anonymkode: 68765...5db

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk vedtaket ditt for å finne hva de har fastsatt inntekt før uførhet som. Inntekten de har lagt til grunn oppjusteres til dagens verdi. Har du minstesats? I så fall vil du få høyere uføretrygd hver måned i tillegg til barnetillegget. Ring og hør, så er du helt sikker! Lykke til! 

Anonymkode: 135c5...b82

AnonymBruker
Skrevet

Åh, takk for svar! I vedtaksbrevet står det 180000 pr år i 2007, har minstesats. Tok en tlf i dag men de kunne ikke svare på ca-beløp over tlf, må vente inntil 3 mnd på vedtak, og jeg må se etter leilighet nå, da vi bor hos venner med trang plass fra før🙈

AnonymBruker
Skrevet

Blir bare mer forvirra jo mer jeg leser😭 iflg nav sine sider kan barnetillegget reduseres om man ikke har full trygdetid. Men hvordan regnes dette ut? Jeg har kun jobbet tre år deltid før jeg ble ufør. Har vært ufør i 8 år. Hva er da liksom trygdetiden min? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...