AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #1 Skrevet 9. mai 2019 Hvordan var ditt underliv de første ukene og månedene etter fødsel? Når ble det helt bra? Eller ble det aldri bra? Anonymkode: 5f19a...30f
Gjest BethD Skrevet 9. mai 2019 #2 Skrevet 9. mai 2019 Mitt er helt fint igjen,4 uker etter fødsel. Var egentlig det for en uke siden også,bortsett fra tidvis litt «blåmerkefølelse» i skambenet /klitoris området. Hadde sex for en uke siden for å si det sånn,og dette var vakuumfødsel med 6-7 sting,grad2 rift. Hufsa ser mye bedre ut enn før
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #3 Skrevet 10. mai 2019 2,5 mnd siden førdsel. Men ikke helt bra. Lekker fremdeles litt urin, og fremre skjedevegg fikk seg en real trøkk, henger innenfor åpningen (ingenting utenfor selv ved trykk). Veldig åpent nedentil akkurat i skjedeinngangen. Ikke turt å hatt sex enda. Men dette er ikke noe som plager meg i hverdagen, er ikke vondt eller noe. Kun lekkasjen som naturligvis er rimelig kjip. Lege på 6-ukers-kontroll mente at dette ikke var værre enn hva en kan forvente etter en vaginal fødsel. Det kommer tross alt et menneske ut der, helt likt vil det nok aldri bli. Anonymkode: 32433...811 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #4 Skrevet 10. mai 2019 2,5 mnd her også, og helt likt som hun over bortsett fra at jeg ikke lekker urin. Følte det tok en evighet før stingene sluttet å gjøre vondt. Anonymkode: d957a...07b
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #5 Skrevet 10. mai 2019 16 år etterpå, ble bra, men aldri HELT som før. Noe av følsomheten og elastisiteten forsvant. Anonymkode: 16774...dba
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #6 Skrevet 10. mai 2019 Med førstemann hadde jeg en del 1. og 2. grads rifter og hadde ganske mye smerter de første ukene. Skal også sies at jeg rev opp noen av stingene noen dager etter fødsel så det kan ha forlenget smerteperioden noe. Var smertefri i det daglige etter rundt 2 mnd tipper jeg. Fortsatt smerter ved samleie 2 år etter, men det begynte å komme seg. Nå er det 4 mnd siden yngste ble født, et par mindre rifter og en grad 3 a/b. Kjenner lite til det til vanlig, men er ømt å ta rett på, for eksempel når jeg tørker meg etter dobesøk eller vasker meg i dusjen. Har ikke turt å ha sex enda... Anonymkode: c86f9...917
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #7 Skrevet 10. mai 2019 Vi skal ikke godta "dette må du bare leve med" av legene. Min lege antydet operasjon hvis det ikke ble bedre. Når det er sagt, jeg fødte nr2 for 5 uker siden og har fremfall. Men legen mente dette skulle ordne seg med trening av bekkenbunn. Anonymkode: 5f19a...30f 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #8 Skrevet 10. mai 2019 Hovent og ømt den første uka. Litt fremfall. Etter to mnd og en del knipeøvelser er vel egentlig alt som før. Har bedt samboer være ærlig og han påstår også at det er som før... I starten slet jeg med å få vaginale orgasmer (jeg har alltid fått det ganske lett før) men nå etter tre,fire mnd føler jeg at følsomheten er på vei tilbake igjen. Jeg lekker ikke piss og jeg revnet ikke. Ungen var nesten fire kg og hadde en hodeomkrets på 36 cm. Styrtfødsel uten bedøvelser og hjelpemidler. Anonymkode: ed841...161 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #9 Skrevet 10. mai 2019 13 timer siden, BethD skrev: Mitt er helt fint igjen,4 uker etter fødsel. Var egentlig det for en uke siden også,bortsett fra tidvis litt «blåmerkefølelse» i skambenet /klitoris området. Hadde sex for en uke siden for å si det sånn,og dette var vakuumfødsel med 6-7 sting,grad2 rift. Hufsa ser mye bedre ut enn før Hva mener du med at den ser bedre ut enn før fødsel? Anonymkode: 6765b...22c
addict Skrevet 10. mai 2019 #10 Skrevet 10. mai 2019 Fikk ikke en rift og er nesten som før, bare bedre 🤪 trangere og kommer lettere. Etter nr 1 så kunne jeg skvette litt hvis jeg nøys, hoppa på trampis ect men denne gangen har jeg berga. Hadde sex en ukes tid etter fødselen denne gangen.
Gjest BethD Skrevet 10. mai 2019 #11 Skrevet 10. mai 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med at den ser bedre ut enn før fødsel? Anonymkode: 6765b...22c Litt vanskelig å forklare. Men før fødsel hadde jeg kjønnslepper som var utenpå.. liksom hang litt ut,de var ikke store men man kunne se de liksom... nå er det som om noe av de er klippet bort og de er mindre... jeg aner ikke hva legen har gjort,men kan se ut som han har måttet sy de inn... jeg aner virkelig ikke men underlivet er ryddigere på en måte:)
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #12 Skrevet 10. mai 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan var ditt underliv de første ukene og månedene etter fødsel? Når ble det helt bra? Eller ble det aldri bra? Anonymkode: 5f19a...30f Fire år etter; jeg er videre. Definitivt videre. Dessverre Anonymkode: af6e6...041
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #13 Skrevet 10. mai 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hovent og ømt den første uka. Litt fremfall. Etter to mnd og en del knipeøvelser er vel egentlig alt som før. Har bedt samboer være ærlig og han påstår også at det er som før... I starten slet jeg med å få vaginale orgasmer (jeg har alltid fått det ganske lett før) men nå etter tre,fire mnd føler jeg at følsomheten er på vei tilbake igjen. Jeg lekker ikke piss og jeg revnet ikke. Ungen var nesten fire kg og hadde en hodeomkrets på 36 cm. Styrtfødsel uten bedøvelser og hjelpemidler. Anonymkode: ed841...161 Hadde du fremfall som ordnet seg med trening? Anonymkode: 5f19a...30f
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #14 Skrevet 10. mai 2019 10 timer siden, BethD skrev: Litt vanskelig å forklare. Men før fødsel hadde jeg kjønnslepper som var utenpå.. liksom hang litt ut,de var ikke store men man kunne se de liksom... nå er det som om noe av de er klippet bort og de er mindre... jeg aner ikke hva legen har gjort,men kan se ut som han har måttet sy de inn... jeg aner virkelig ikke men underlivet er ryddigere på en måte:) Ahh skjønner. Klarte bare ikke å forstå hvordan det kunne se bedre ut. At det så likt ut er jo vanlig men bedre skjønte jeg ikke 😂 altså om kroppen selv hadde ordnet. Anonymkode: 6765b...22c
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #15 Skrevet 10. mai 2019 Tre måneder siden fødselen og alt er som før, bortsett fra sex'en, som er BEDRE. Det vil si, jeg kommer lettere/sterkere. Baby på 4,5 kg, ikke revning, begynte med knipeøvelser på barselavdelingen. Anonymkode: 5a671...560
Engsolei Skrevet 10. mai 2019 #16 Skrevet 10. mai 2019 Fødte for 3 måneder siden, og alt er akkurat som før. Tok vel egentlig bare en uke før jeg syntes ting føltes veldig bra igjen. Forventet at det skulle være mye verre. Kroppen er utrolig!
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #17 Skrevet 10. mai 2019 Tok ett par uker med nr 1 før det ikke var ømt og sårt lengre. Etter nr 2 og 3 var det som normalt med en gang, utenom blødning. Men ikke noe vondt eller ubehag Anonymkode: a8698...df2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #18 Skrevet 10. mai 2019 Tok 6 mnd før jeg ble bedre og kunne tisse i do feks. Hadde åpent sår der etter sting + jordmor sydde for stramt noen steder. Turte ikke ha sex før det hadde gått 3 år.. er gravid på ny og nå vurderer jeg ks.. ikke f om sexlivet mitt skal bli ødelagt som 23 åring... Anonymkode: b27bc...642 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #19 Skrevet 14. mai 2019 På 10.5.2019 den 10.26, AnonymBruker skrev: Hadde du fremfall som ordnet seg med trening? Anonymkode: 5f19a...30f Jeg liker å tro at det var pga knipeøvelsene. Men helt sikker er jeg jo ikke Anonymkode: ed841...161
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #20 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 11.5.2019 den 1.28): Tok 6 mnd før jeg ble bedre og kunne tisse i do feks. Hadde åpent sår der etter sting + jordmor sydde for stramt noen steder. Turte ikke ha sex før det hadde gått 3 år.. er gravid på ny og nå vurderer jeg ks.. ikke f om sexlivet mitt skal bli ødelagt som 23 åring... Anonymkode: b27bc...642 Hvordan merket du at d var sydd skjevt? Jeg tror også jeg er det, eller for stramt. Noe er veldig feil ihvertfall Men legene sier bare det ser bra ut Anonymkode: b8ea0...60c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå