Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler selv at vi bruker vanvittig mye penger på mat, men samboer er uenig/bryr seg ikke. Hva bruker dere som er to stk på mat i måneden? 

Anonymkode: 8e1ae...2a0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler selv at vi bruker vanvittig mye penger på mat, men samboer er uenig/bryr seg ikke. Hva bruker dere som er to stk på mat i måneden? 

Anonymkode: 8e1ae...2a0

rundt 5000

Anonymkode: 5a28d...1de

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker ca 5000 i måneden. 

Anonymkode: 0c5d2...e8a

AnonymBruker
Skrevet

4000

Anonymkode: 2a5bf...b3b

AnonymBruker
Skrevet

Nesten 10000! 😳 Må ned.

Anonymkode: 31a6c...e5b

AnonymBruker
Skrevet

8 - 10 000. 

Vi bruker mye penger på råvarer, som fersk fisk, oksekjøtt, fond, urter, gode oljer, med mer. 

Vi sløser ikke på ting som er helt like, men koster 2-3 ganger så mye på dyrere butikker. 

Vi bruker penger på takeaway 1-2 ganger i uka, men da fra skikkelige steder, som eksempel 700 kr for klar tre-retters en fredag. 

Handler på tilbud, drar både innom slakteren, meny og rema for å få beste pris. 

Anonymkode: a2b04...f04

AnonymBruker
Skrevet

Bruker vel i hvertfall 8000 kr ett barn å en voksen.mye utespising . takeaway.  Mye dyr frukt. Gode oster. Osv.

Anonymkode: 520d9...685

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ca 4000,-  pr måned på matvarer og andre produkter fra matvarebutikken (sjampo, oppvaskmiddel, toalettpapir etc). 

Da er ikke takeaway eller restaurant/kafé med, heller ikke alkohol, aviser etc. 

Jeg bor sammen med min datter på 16 år (hun bor 100 % hos meg) og min sønn på 22 år bor delvis her - studerer i annen by, men er ca 7-10 dager i måneden hos meg. 

Lager nesten alt av mat fra bunnen, gode råvarer og allsidig og sunt kosthold. 

Anonymkode: 99d72...c4e

AnonymBruker
Skrevet

Vi er 2 stykker. Vi setter inn så vi har 5000 hver måned vi bruker på mat, inkludert en del restaurant og take away + dopapir og sånt. Det inkluderer IKKE lunch på jobb, øl/vin og div. snacks eller når 1 av oss er alene ute og spiser med venner, det betaler vi hver for oss utenom dette. Vil tro jeg bruker minst 3000-4000 kr på dette utenom for å være ærlig, kjøper mye kaffe, øl og tull på kiosken på jobb og sånn. Antar han ligger på minst samme forbruk. Litt mindre om man trekker fra alkohol :)

Jeg synes vi kunne spart mer på middager og felles mat så er litt i samme båt som deg der han ikke synes det og bare vil sløse slik jeg ser det (dyrt pålegg, dyrt brød, dyre råvarer til middag, unødvendig godteri, mye take-away). Kanskje teit å si siden jeg bruker mye selv på lunch og sånn men føler egentlig det er viktigere for meg enn middag...

Anonymkode: 045d7...e36

AnonymBruker
Skrevet

Voksen + barn + barn annenhver helg. Brukte før lett 10000 hver måned på dagligvarer. Denne måneden tror jeg at jeg vil ende på 4000.

Baker eget surdeig brød til 9 kr stk som smaker mye bedre, åpner ikke opp masse forskjellige pålegg før den ene er spist opp, lager all mat fra bunnen av og har gått fra å tro at en middag skal være stor og fancy til enklere rammer rundt hverdagsmiddagen, mest grønnsaker og kjøtt brukes nå mer som smakstilsetning istedenfor hoveddel, en pk fp bacon kan feks holde til 3 forskjellige middager. 

Anonymkode: c7f88...a12

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker vell fort en 8000. Alt for mye. Spiser aldri ute, men lager ofte dyrere retter. Dette er medberegnet lørdagspils, begge snuser.

Anonymkode: d74f1...26a

AnonymBruker
Skrevet

Voksen med 2 tenåringsjenter, vi bruker ca 10 000,-orker ikke snu på krona og vi spiser sunt , godt og variert

Anonymkode: f25ef...6aa

AnonymBruker
Skrevet

Vi er to stk her. Bruker vel alt fra 4000 - 6000 kr på mat.

Anonymkode: df08f...c46

Gjest MizBiz
Skrevet

Vi er noen ordentlige surrehuer; ca 7000-10000kr pr mnd. 2 voksne og 1 småbarn.

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

8 - 10 000. 

Vi bruker mye penger på råvarer, som fersk fisk, oksekjøtt, fond, urter, gode oljer, med mer. 

Vi sløser ikke på ting som er helt like, men koster 2-3 ganger så mye på dyrere butikker. 

Vi bruker penger på takeaway 1-2 ganger i uka, men da fra skikkelige steder, som eksempel 700 kr for klar tre-retters en fredag. 

Handler på tilbud, drar både innom slakteren, meny og rema for å få beste pris. 

Anonymkode: a2b04...f04

5W40?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker  8000 på mat og andre  husholdningsartikler.  Vi er to voksne og to bArn.  3 og 0 år

Anonymkode: 6c2da...dce

Gjest Linaria
Skrevet

Jeg bruker 150 - 200 pund i mnd. Prøver ikke å spare noe særlig, men planlegger middager hver uke. Hjelper at det er mye billigere enn i Norge.

AnonymBruker
Skrevet

To voksne her. Vi liker god mat, og legger vekt på kvalitetsråvarer. Har et matbudsjett på 6000 pr. måned (+ eget budsjett for gode viner). Handler på Meny og Kiwi. 

Anonymkode: 13ad3...96d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager all mat fra bunnen av, bruker ca 1000kr+ pr uke.

Anonymkode: a4acd...ac1

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Linaria skrev:

Jeg bruker 150 - 200 pund i mnd. Prøver ikke å spare noe særlig, men planlegger middager hver uke. Hjelper at det er mye billigere enn i Norge.

Hvor mye er det i kroner ?

Anonymkode: 7c09a...e6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...