AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #1 Skrevet 9. mai 2019 Hvis du har en samboer (uten barn) Er det ikke normalt å dra i famileselskap til hverandres famile? Er ikke det obligatorisk å feks være med på dåp,konfirmasjon,bryllyp til din kjære sin side?... Anonymkode: 13b8e...6e4 1
GinandTonic Skrevet 9. mai 2019 #2 Skrevet 9. mai 2019 (endret) Nei. forenklet svar, vanlig at man er med. Endret 9. mai 2019 av GinandTonic 1
Ballongen Skrevet 9. mai 2019 #3 Skrevet 9. mai 2019 Obligatorisk vet jeg ikke, men for meg og min mann (og tidligere samboere jeg har hatt), har det vært helt naturlig å delta på sammenkomster med hverandres familier og venner. Vi kan vel ha ulike forhold og forventninger til hverandre, men det kan jo være bra at dere prater om, dersom dere er uenige om dette temaet?
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #4 Skrevet 9. mai 2019 Det er vanlig å delta i hverandres liv om man er samboere ja. Men er sikkert mange som ordner ting på annen måte og. Anonymkode: 99cd1...d3b 2
solmåneogstjerner Skrevet 9. mai 2019 #5 Skrevet 9. mai 2019 Det er vanlig å bli med i dåp og bryllup og slikt, så lenge det passer. Er også vanlig å bli med i andre familieselskap, men det er også helt greit å takke nei til noen av dem. Man inviterer selvsagt alltid samboer til et familiemedlem. 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #6 Skrevet 9. mai 2019 Det er da ingenting som er obligatorisk. Anonymkode: 806a6...b25 7
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #7 Skrevet 9. mai 2019 Er en av oss opptatt drar man alene. Men ingen av oss har noen gang sittet hjemme mens den andre drar i familiesammenkomster. (eneste unntaket var en begravelse i et annet land, ekstremt dyr reise) Så vi har vært alene i dåp, begravelse, 80 års dag, slektsstevne, og mye mer. Er begge travle med jobb, og mye på reise. Slik var vi som samboere, og nå etter mer enn 10 år som gift. Anonymkode: 457b6...221 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 9. mai 2019 #8 Skrevet 9. mai 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har en samboer (uten barn) Er det ikke normalt å dra i famileselskap til hverandres famile? Er ikke det obligatorisk å feks være med på dåp,konfirmasjon,bryllyp til din kjære sin side?... Anonymkode: 13b8e...6e4 Jeg liker ikke sosiale sammenkomster og blir sliten av folk. Derfor drar samboer alltid uten meg i familieselskaper osv. I begynnelsen reagerte mange på dette, men jeg har vært ærlig og forklart hvorfor, og dette blir respektert.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #9 Skrevet 9. mai 2019 11 minutter siden, Dævendøtte skrev: Jeg liker ikke sosiale sammenkomster og blir sliten av folk. Derfor drar samboer alltid uten meg i familieselskaper osv. I begynnelsen reagerte mange på dette, men jeg har vært ærlig og forklart hvorfor, og dette blir respektert. Er det en grei forklaring da? Tror det er mange som blir sliten av slike selskap med barn,kaker,bestemødre og mas.. Men handler det ikke om å kunne vise at man bryr seg da? Ofre litt av seg selv for å glede andre?... Jeg blir også sliten men er med på de store tingene for samboer sin skyld ... Jeg spør om dette fordi ett familie medlem sin samboer aldri er med på selskapene vår Anonymkode: 13b8e...6e4 9
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #10 Skrevet 9. mai 2019 Vi drar sammen hvis det passer. Men hvis en av oss er opptatt, så drar bare den ene. Klart, et bryllup eller en konfirmasjon prioriteres høyere enn en søndagsmiddag, og da prøver vi begge å stille. Anonymkode: 47de7...629 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 10. mai 2019 #11 Skrevet 10. mai 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det en grei forklaring da? Tror det er mange som blir sliten av slike selskap med barn,kaker,bestemødre og mas.. Men handler det ikke om å kunne vise at man bryr seg da? Ofre litt av seg selv for å glede andre?... Jeg blir også sliten men er med på de store tingene for samboer sin skyld ... Jeg spør om dette fordi ett familie medlem sin samboer aldri er med på selskapene vår Anonymkode: 13b8e...6e4 Ja, det er en grei forklaring. Jeg snakker om litt mer enn sliten, synes det rett og slett er belastende. Er introvert og det koster meg mye energi å være med på sånt. Jeg klarer fint å vise at jeg bryr meg selv om jeg står over sånne sammenkomster. Hvordan er samboeren ellers?
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #12 Skrevet 10. mai 2019 Det er vanlig å være med så lenge det passer Anonymkode: dc295...f2f
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #13 Skrevet 10. mai 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det en grei forklaring da? Tror det er mange som blir sliten av slike selskap med barn,kaker,bestemødre og mas.. Men handler det ikke om å kunne vise at man bryr seg da? Ofre litt av seg selv for å glede andre?... Jeg blir også sliten men er med på de store tingene for samboer sin skyld ... Jeg spør om dette fordi ett familie medlem sin samboer aldri er med på selskapene vår Anonymkode: 13b8e...6e4 Hvorfor bryr du deg? Så lenge den takker nei til å komme, har du ikke noe med hva grunnen er. Pass på deg selv du. Glede andre? Hvis det ikke gir glede til den personen, skal man ofre sin egen glede til fordel for andre, pga et selskap? Anonymkode: 806a6...b25 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #14 Skrevet 10. mai 2019 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor bryr du deg? Så lenge den takker nei til å komme, har du ikke noe med hva grunnen er. Pass på deg selv du. Glede andre? Hvis det ikke gir glede til den personen, skal man ofre sin egen glede til fordel for andre, pga et selskap? Anonymkode: 806a6...b25 Det tenker jeg er både-og. Det kommer an på hvor mye det koster. Jeg hater store forsamlinger og formelle selskap. Jeg unngår dem så langt jeg kan. Men jeg skal i min brors bryllup fordi han er så viktig for meg at jeg er villig til å betale prisen energimessig. Man må ofte til en viss grad være villig til å yte på tvers av ønsker for å beholde gode relasjoner. Men man skal ikke ødelegge seg selv for andre. Anonymkode: 307a8...150 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #15 Skrevet 10. mai 2019 Enten er samboer med eller ikke. Ingen av oss har stort behov for å være på sånne selskaper. Vi bytter litt på og noen ganger blir den ene hjemme. Anonymkode: 0fc06...92d
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #16 Skrevet 10. mai 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har en samboer (uten barn) Er det ikke normalt å dra i famileselskap til hverandres famile? Er ikke det obligatorisk å feks være med på dåp,konfirmasjon,bryllyp til din kjære sin side?... Anonymkode: 13b8e...6e4 1. Det er ganske vanlig å delta i familieselskaper ja. Noen familier har mange, noen familier har få, noen bor nært, andre bor langt unna. 2. Det varierer sikkert fra familie til familie hvor obligatorisk partners deltagelse er, men obligatorisk som i møteplikt er tullete. De fleste vil jo delta på store hendelser som dåp, konf., bryllup og begravelse. Så er det sånn at innimellom så holder det ikke med viljen, det kommer ting i veien. Obligatorisk som møteplikt har jeg heldigvis aldri vært med på. Anonymkode: 0fa74...e3f
GjestSiden2006 Skrevet 10. mai 2019 #17 Skrevet 10. mai 2019 Min hatet å bli dratt med, og jeg lot han bare bestemme selv. Null stress å si han ikke kommer. Veldig få brydde seg, og alle menn var misunnelige 😆 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #18 Skrevet 11. mai 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor bryr du deg? Så lenge den takker nei til å komme, har du ikke noe med hva grunnen er. Pass på deg selv du. Glede andre? Hvis det ikke gir glede til den personen, skal man ofre sin egen glede til fordel for andre, pga et selskap? Anonymkode: 806a6...b25 En psykopat hadde sagt nei til det spørsmålet ihvertfalv.... Man skal ville ofte litt for andre hvis man bryr seg om dem, og andre vil da ofre seg litt for deg...... Håper ikke du får eller har barn. Der handler alt om å ofte sin egen glede! Anonymkode: 13b8e...6e4 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #19 Skrevet 11. mai 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: En psykopat hadde sagt nei til det spørsmålet ihvertfalv.... Man skal ville ofte litt for andre hvis man bryr seg om dem, og andre vil da ofre seg litt for deg...... Håper ikke du får eller har barn. Der handler alt om å ofte sin egen glede! Anonymkode: 13b8e...6e4 Hahaha, mødre ass 🤣🤣 Ofre hele livet for at noen andre tullinger i familien ikke skal snakke bak ryggen på en i familieselskap? Ja, jøss. Da er jeg heller psykopat altså. Anonymkode: 806a6...b25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå