Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2005 #1 Del Skrevet 24. april 2005 For en tid tilbake begynte det å gå greit med leggingen av sønnen min som da var ca fire måneder. Nå|har han begynt å surre igjen. Han er drittrøtt sju tida, og vi legger han, han sover imax ti minutter. Så er han tøtt og gråter frem til midnatt, men han nekter å sove. Jeg forstår ikke hvorfor. m dagen sover han normalt ca seks timer, fordelt på tre ganger. Han sover da ute i vogna si og sovner med en gang jeg legger han. Hva er forskjellen egentlig???? Han er nå fem måneder. Kan han være redd for noe? Tips, råd, erfaringer???? Jeg er veldig sliten nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 24. april 2005 #2 Del Skrevet 24. april 2005 Hørte om noen som hadde samme problem. De tok på barnet det samme som ute i vogna (lue, votter etc), og barnet sovnet momentant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 24. april 2005 #3 Del Skrevet 24. april 2005 Det kan jo godt være tenner. Eller kanskje han er inne i en "økeperiode" der han øker mengden melk han skal ha? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 24. april 2005 #4 Del Skrevet 24. april 2005 Sånn var minstetulla vår også da hun var bittelita. Og med bittelita mener jeg de to første månedene. Det som hjalp mest var å følge Melks råd om å kle på henne lua også på kveldstid. Da datt øynene igjen. Så tok vi lua av når hun hadde sovnet ordentlig. Etter noen kvelder tok vi lua av igjen. Passet da på å pakke voksiposen (legger henne i den også på kveldstid) godt rundt hodet hennes. Og til slutt gikk det. Snuppa sovna klokka 20, og sov som en stein hele natta (bare avbrutt av amming da). Så det går seg som regel til. Lykke til :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2005 #5 Del Skrevet 28. april 2005 Veldig sannsynlig at ungen trenger mer energi. Du kan jo førsøke med grøt nå. Tilvenning tar litt tid, så du får ikke effekt med det første. Ellers ville jeg økt ammingen på dagtid. Karen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 28. april 2005 #6 Del Skrevet 28. april 2005 Veldig sannsynlig at ungen trenger mer energi. Du kan jo førsøke med grøt nå. Tilvenning tar litt tid, så du får ikke effekt med det første. Ellers ville jeg økt ammingen på dagtid. Karen Må signere her. Gutten vår oppførte seg lenge på samme måte - vi oppdaget ved en tilfeldighet hvorfor. Han hadde barnevakt i mormor og morfar en kveld vi var ute - og han fikk en hel flaske mme isteden for puppen - sov til kl 07.00 neste morgen uten å mokke. Gutten vår var sulten, stakkars.... Puppen var ikke særlig næringsrik lenger.... Kanskje dere kan ha noe av det samme problemet? Lykke til!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 28. april 2005 #7 Del Skrevet 28. april 2005 Redd tror jeg ikke han er. Prøv deg frem, se om det hjelper å gjøre slik dere gjør på dagtid eller om han kanskje er sulten. Vesla har alltid vært vanskelig når det kommer til søvn. Hos oss er det forskjellige ting som har hjulpet. Rundt 4-5mnd alderen la vi ho i vogna, og flytta ho over i senga etter at ho sovna. Andre ting som hjalp de første 8 månedene var musikk, legge et teppe over halve sprinkelsenga slik at det ble en "kalesje." Vi hadde hell med å legge tepper inntil kantene av senga slik at den føltes mindre, og mer som vogna. Vi prøvde diverse variasjoner av "Skrikemetoden," og fant en som fungerer i perioder. Den har vi fortsatt hell med når ingenting annet fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2005 #8 Del Skrevet 28. april 2005 Joda, jeg trodde også han var sulten, men han får både middag og grøt om kvelden. De siste kveldene har vi prøvd å legge han i vogna slik vi gjør om dagen. Dette har gjort det litt enklere, men klokka er nå 22.15 og han sover enda ikke. Musikk har vi prøvd, mange forskjellige sanger. Trilling hjelper til en viss grad Vi har hatt på lue.Vi har innført rutiner som vi følger hver eneste kveld. Skjønner rett og slett ikke hva vi gjør galt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 29. april 2005 #9 Del Skrevet 29. april 2005 Dere gjør ikke nødvendigvis noe galt. Som jeg skrev har Vesla alltid vært vanskelig til å sove. Vi sov faktisk ikke en hel natt før ho var 14mnd. Det var mange kvelder og netter vi lå, gikk, satt og vandret rundt og vridde hjernen for å finne en løsning. -Musikken som hjalp hos oss var en spilledåse, av det slaget som står på et bord og går rundt. -Pute vet jeg hjalp en periode, men tror ikke det var så tidelig -Dentinox på gommene, vet jeg har hjulpet noen -Senere leggetid, det gjorde kjempe forskjell her i huset å legge henne 20 istedet for 19. Ho var under 6mnd da vi gjorde det -en bamse i senga hjalp en stund -en stund ble ho lagt på T-skjorta Ordensmannen hadde brukt den dagen. -stryke ho på ryggen til ho roet seg, og innimellom stryke forsiktig fra pannen og nedover til nesetippen helt til ho sovnet. Da kunne ho sove flere timer i strekk Håper noen av disse rådene kan hjelpe dere. LYKKE TIL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 29. april 2005 #10 Del Skrevet 29. april 2005 Vet ikke hvor i landet du bor, men lysforhold kan jo ha noe å si. Om det er lyst når dere legger gutten, så prøv med helt tett rullegardin. Temperatur på soverommet kan også ha noe å si. Ute på dagtid er det jo relativt kjølig i lufta enda, så kanskje et åpent vindu kan hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå