Gå til innhold

Rent hypotetisk: hjemmebrent i bryllup

Hjemmebrent i bryllup?   

75 stemmer

1. 1. Hva mener folket

• Ja
      11
    • Nei
      60
    • Bare hvis den er filtrert
      4

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener folket om servering av hjemmebrent i bryllup?

Hvis ja/nei, hvorfor?

Disclaimer: Til moderatorer, dette er bare et spørsmål, ikke en oppfordring til å lage hjemmebrent.

Anonymkode: 11f5d...81c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er skikkelig harry og tacky.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Hedda-78 skrev:

Nei, det er skikkelig harry og tacky.

Men så billig da gitt 😂

Anonymkode: be526...239

AnonymBruker
Skrevet

Dersom man klarer å lage GOD vin og øl er d ok.

Hjemmebrent - ALDRI!! D er både harry, usmakelig og ulovlig! Og den er ALDRI god!

Har selv fått servert "kjempegod" hjemmebrent... Nei!! D finnes ikke, selv om de påstår d! Smaker fusel 🤢

Anonymkode: 3c7a2...3da

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvis noen absolutt vil servere hjemmebrent i bryllupet sitt, så hvorfor ikke? Bør kanskje ha noen andre alternativer også.

Anonymkode: b4ba3...c51

• Liker 2
Skrevet

Bare hvis det er trønderbryllup. 

• Liker 3
Skrevet

Nei. Bare nei.

Når det er sagt: jeg er fra et sted i landet hvor det ikke var helt utenkelig for to-tre tiår tilbake. Noen bekjente, som giftet seg på den tiden, hadde det. Utblandet med essens, slik at det liksom skulle forestille andre brennevinstyper. :hakeslepp:  Det var sett på som harry med hjemmebrent i «fine selskap» på den tiden, også. Og med essens... jeg har nesten ikke ord! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da burde du isåfall ha slike spy-poser ved hvert bord og du burde hyre inn røde kors til bistand. For du må ha minst 1 ambulanse klart i tilfelle et par stryker med. Skikkelig hjemmebrent er livsfarlig om du ikke er oppvokst og godt opplært i å drikke det. Har selv ropt etter elgen et par ganger etter å ha drukket hjemmebrent. 

Det er også harry. 

Anonymkode: a97d6...975

• Liker 3
Skrevet

Nei, fy faen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke servert noe ulovlig i bryllupet mitt. På en harry bygdefest er én ting, men jeg syns ikke man skal degradere et bryllup til det nivået

Anonymkode: 4ab26...dde

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har værti bryllup der der har blitt servert hjemmebrent, god hjemmebrent også. (Det finnes god hjemmebrent, selv om noen nekter på det)

Men jeg ville aldri servert det selv.  For meg er hjemmebrent likestilt med hasj/marihuana, og ingen ville vel satt frem dette til fri benyttelse for gjestene? 

Anonymkode: 372ce...18f

• Liker 1
Skrevet

Nei. Bare nei. 

Var i et bryllup for noen år siden der alt av alkohol var hjemmelaget. 

Hjemmelaget øl og vin, og hjemmelaget «konjakk» og «whisky», dvs hjemmebrent tilsatt konjakk og whiskyessens. Og såklart vanlig hjemmebrent til diverse drinker.

I løpet av kvelden så kunne gjestene deles inn i to grupper; de som var edru pga den hjemmemekka alkoholen virkelig smakte helt forferdelig og de som var møkkadritings pga de hadde drukket hjemmebrent (som var langt over 40%). Det ble rett og slett et fyllekalas for de som drakk 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nei absolutt ikke. Man serverer alkohol som er god og TRYGG. 

Jeg har faktisk vært i et bryllup hvor det som ble servert etter middagen var hjemmebrent som skulle blandes med cola. Og ikke noe annet. Jeg holdt meg til colaen jeg. Og dro hjem når store deler av selskapet begynte å spy og slåss...

Legger til: måtte hente min daværende kjæreste på legevakten litt utpå natta... 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Håper jeg aldri blir invitert i et så harry kalas 🙈

Anonymkode: c6345...a49

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 9.5.2019 den 18.29, AnonymBruker skrev:

Dersom man klarer å lage GOD vin og øl er d ok.

Hjemmebrent - ALDRI!! D er både harry, usmakelig og ulovlig! Og den er ALDRI god!

Har selv fått servert "kjempegod" hjemmebrent... Nei!! D finnes ikke, selv om de påstår d! Smaker fusel 🤢

Anonymkode: 3c7a2...3da

Da har godsakene bare ikke blitt filtrert skikkelig.

• Liker 2
Skrevet

Hvis brudeparet må bryte loven for å kunne servere alkohol i bryllupet sitt, så bør de heller avvente og spare noen år til å servere gjestene sine noe som ikke potensielt er livsfarlig. Eller velge alkoholfritt så klart. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg har drukket hjemmebrent som har vært like god som vodka, men pr i dag så drikker jeg så lite at jeg har ikke en gang kontakt med en eneste brenner.

AnonymBruker
Skrevet

En gjeng med folk som ikke vet hva de snaker om ang hjemmebrent, skjønner jeg😂.

The art of distilling😎

Anonymkode: 50d9d...596

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei og jeg hadde ringt sporenstreks til politiet.

Anonymkode: 085fa...14c

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei og jeg hadde ringt sporenstreks til politiet.

Anonymkode: 085fa...14c

Hadde du virkelig angitt venner til politiet uten å mukke?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...