AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #1 Skrevet 9. mai 2019 Hei Jeg skal ta med barnet mitt som er 6 mnd gammel på babysvømming. Det er første gang vi skal på babysvømming så har noen spm rundt dette. Jeg fikk ikke kjøpt badedrakt. Skal se om jeg rekker å kjøpe i morgen før svømmingen starter. Hva annet kan jeg bruke isteden for badedrakt? Kan en bruke tights og T skjorte? Må man jeg vaske håret ? Anonymkode: 4f6dd...e56
addict Skrevet 9. mai 2019 #2 Skrevet 9. mai 2019 Ingen svømmehaller jeg vet om tillater klær i bassenget av hygieniske årsaker. Kanskje de selger badedrakt i svømmehallen? 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #3 Skrevet 9. mai 2019 Kan du ikke ha på deg bikini? Du må dusje og vaske deg på lik linje som når man er i et svømmebasseng til vanlig. Jeg vasker ikke håret før. Anonymkode: 640d7...348 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #4 Skrevet 9. mai 2019 Du trenger ikke kjøpe badedrakt til babyen. På matbutikken finnes det bæsjebleier (Tror de har Disney/klovnefisk-motiv). Der vi har babysvømming, selger de også badetruser til babyer som man ikke må ha noe under. Anonymkode: 52398...90a
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #5 Skrevet 9. mai 2019 Du må dusje. Anbefaler at du vasker håret før, mini blir nok veldig sliten av første tur i bassenget, og det er greit om det går litt fort etterpå. Når dere er ferdig, av med våt badebleie, pakk ungen inn i tørt håndkle. Skylle deg i dusjen, skyll/vask ungen om det er fasiliteter til det. Kle på ungen, kle på deg selv. Am ved behov, jeg måtte ofte amme når mini var påkledd og var i trusen. Han sovnet med en gang vi kom ut i vognen. Anonymkode: cfbe0...e28
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #6 Skrevet 9. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du må dusje. Anbefaler at du vasker håret før, mini blir nok veldig sliten av første tur i bassenget, og det er greit om det går litt fort etterpå. Når dere er ferdig, av med våt badebleie, pakk ungen inn i tørt håndkle. Skylle deg i dusjen, skyll/vask ungen om det er fasiliteter til det. Kle på ungen, kle på deg selv. Am ved behov, jeg måtte ofte amme når mini var påkledd og var i trusen. Han sovnet med en gang vi kom ut i vognen. Anonymkode: cfbe0...e28 T!kk til alle som har svart. Jeg fikk ikke kjøpt ordentlig badebleie. Men kjøpte noe lignende fra mat butikken. Skal den over vanlig bleie? Anonymkode: 4f6dd...e56
Mellion Skrevet 9. mai 2019 #7 Skrevet 9. mai 2019 Nei den skal ikke over vanlig bleie, anbefaler å kjøpe ordentlig badebleie da disse fra butikken kan bli tunge og store så babyen ikke får beveget seg naturlig
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #8 Skrevet 9. mai 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: T!kk til alle som har svart. Jeg fikk ikke kjøpt ordentlig badebleie. Men kjøpte noe lignende fra mat butikken. Skal den over vanlig bleie? Anonymkode: 4f6dd...e56 Vi hadde ikke badebleie, vi fikk faktisk beskjed at vi ikke skulle bruke det men vanlig badebukse Anonymkode: e4285...9da
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #9 Skrevet 9. mai 2019 bruk badebukse for babyer. Den strammer rundt lårene for p holde evt bæsj inne. I noen badeballer har de stellematter, ta med en sånn inn i dusjen å la ungen ligge på den når du skyller av deg kloren. Det kan bli glatt å holde babyen når du selv er smurt inn i såpe Anonymkode: 213cf...d34 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #10 Skrevet 10. mai 2019 Et spm til...skal jeg dusje med badedrakt på? Anonymkode: 4f6dd...e56
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #11 Skrevet 10. mai 2019 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et spm til...skal jeg dusje med badedrakt på? Anonymkode: 4f6dd...e56 Nei Anonymkode: cfbe0...e28 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #12 Skrevet 10. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Et spm til...skal jeg dusje med badedrakt på? Anonymkode: 4f6dd...e56 Ikke egentlig, men ingen på mitt kurs dusjer uten. Egentlig skal vel både baby og mor dusje helt nakne, men babyen blir jo kald av å først dusje og så vente på å komme opp i bassenget. Anonymkode: 8ed6d...659
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #13 Skrevet 10. mai 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Ikke egentlig, men ingen på mitt kurs dusjer uten. Egentlig skal vel både baby og mor dusje helt nakne, men babyen blir jo kald av å først dusje og så vente på å komme opp i bassenget. Anonymkode: 8ed6d...659 Hos oss dusjer alle uten. Men ikke babyene. En skitten voksen tilsvarer 50 babyer Anonymkode: 1cca3...405 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #14 Skrevet 10. mai 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: Et spm til...skal jeg dusje med badedrakt på? Anonymkode: 4f6dd...e56 🤯 Anonymkode: 1cca3...405 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #15 Skrevet 10. mai 2019 Dont feed the troll. Nekter å tro at et oppegående menneske med baby på 6 mnd ikke vet hvordan en skal vaske seg ved bassengbesøk å være kledd i TIGHTS OG TSKJORTE. Anonymkode: 78fac...8eb
Vegglampe Skrevet 10. mai 2019 #16 Skrevet 10. mai 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dont feed the troll. Nekter å tro at et oppegående menneske med baby på 6 mnd ikke vet hvordan en skal vaske seg ved bassengbesøk å være kledd i TIGHTS OG TSKJORTE. Anonymkode: 78fac...8eb Ikke alle er fra norge og vant med svømmehaller. Ser ikke noe galt i at ts spør. 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #18 Skrevet 10. mai 2019 I følge oppslag i min svømmehall vil klor binde seg til skitt og såpe. Altså er det veldig viktig at både mor og barn er rene og uten såpe før de går i bassenget. Begge bør derfor vaskes nøye først med såpe deretter med vann, spesielt baby i bleieområdet. Etter badet holder det å skylle seg grundig med vann. Før badet må mor dusje ferdig seg selv først, og deretter baby. Da slipper baby å være våt så lenge. Det er også lurt å ha en håndduk å legge baby på, denne kan pakkes rundt baby så ikke baby blir så kald. De fleste svømmehaller krever svømmetøy (badedrakt, bikini eller badeburka) på mor og en form for badebleie på baby. Mange svømmehaller selger slikt, det må man undersøke på forhånd. Anonymkode: 25b0d...05b 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #19 Skrevet 10. mai 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: I følge oppslag i min svømmehall vil klor binde seg til skitt og såpe. Altså er det veldig viktig at både mor og barn er rene og uten såpe før de går i bassenget. Begge bør derfor vaskes nøye først med såpe deretter med vann, spesielt baby i bleieområdet. Etter badet holder det å skylle seg grundig med vann. Før badet må mor dusje ferdig seg selv først, og deretter baby. Da slipper baby å være våt så lenge. Det er også lurt å ha en håndduk å legge baby på, denne kan pakkes rundt baby så ikke baby blir så kald. De fleste svømmehaller krever svømmetøy (badedrakt, bikini eller badeburka) på mor og en form for badebleie på baby. Mange svømmehaller selger slikt, det må man undersøke på forhånd. Anonymkode: 25b0d...05b Jada, og baby sitter stille og venter på at mor skal dusje seg selv i realiteten gjør alle så godt de kan imens babyen hyler, krabber, peller ut øynene på nabobabyen etc. Anonymkode: 8ed6d...659 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #20 Skrevet 10. mai 2019 56 minutter siden, AnonymBruker said: Jada, og baby sitter stille og venter på at mor skal dusje seg selv i realiteten gjør alle så godt de kan imens babyen hyler, krabber, peller ut øynene på nabobabyen etc. Anonymkode: 8ed6d...659 Alle steder jeg har vært har det vært bur til ungene når mor dusjet Anonymkode: 1cca3...405 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå