AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #1 Skrevet 9. mai 2019 er på besøk i hjembygda mi, og nok en gang, som vanlig er det iskaldt, grått og trist. Det blåser og jeg må gå i vinterklær. I deler av Norge kan man nesten gå i sommerklær, men i det man kommer hit, så må man ta med vinterklær. Skjønner meg ikke på folk som vil bo på sånne steder. Er det så lite befolket fordi ingen egentlig vl bo der? Det er bare litt under 3000 innbyggere.. Anonymkode: 7ec3b...d8f 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #2 Skrevet 9. mai 2019 Er dette et lokalt fenomen? Anonymkode: 36d2a...2fb
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #3 Skrevet 9. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er dette et lokalt fenomen? Anonymkode: 36d2a...2fb ? Altså, jeg skjønner ikke at folk vil bo der. Har alltid siden barndommen syntes det var kjipt å dra tilbake etter en sommerferie. Vi besøkte venner på østlandet, der var det idyllisk vær. Der jeg kommer fra er det ALDRI fint vær, er det blå himmel er det også veldig mye vind, det er aldri fuktig/varmt nok for tordenvær og om ikke er det bare iskaldt og regn. Det er så lite idyllisk som du kan få det. Anonymkode: 7ec3b...d8f 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #4 Skrevet 9. mai 2019 men synes dere ikke det er passe tragisk, at det er snart er juni og man må gå i superundertøy, lue, jakke ? synes det er så trist! Anonymkode: 7ec3b...d8f
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #5 Skrevet 9. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: ? Altså, jeg skjønner ikke at folk vil bo der. Har alltid siden barndommen syntes det var kjipt å dra tilbake etter en sommerferie. Vi besøkte venner på østlandet, der var det idyllisk vær. Der jeg kommer fra er det ALDRI fint vær, er det blå himmel er det også veldig mye vind, det er aldri fuktig/varmt nok for tordenvær og om ikke er det bare iskaldt og regn. Det er så lite idyllisk som du kan få det. Anonymkode: 7ec3b...d8f Jeg spør da om det er et lokalt fenomen? Ingen andre steder er slik i landet. Anonymkode: 36d2a...2fb
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #6 Skrevet 9. mai 2019 Hvor i landet er dette? Anonymkode: 4e476...3ed 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #7 Skrevet 9. mai 2019 Folk tar stort sett for gitt at absolutt alle elsker sol og varme. Noen gjør ikke det, og noen bryr seg ikke om været i det hele tatt. For de fleste er det andre verdier som er førende når man velger sted å bo. Anonymkode: c490c...18b 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #8 Skrevet 9. mai 2019 Hater sol og varme. Ja takk til kulde og regn 🎉 Holder på å smelte med denne grusomme solsteiken altså! Heldigsvis en overskyet dag i dag!!! Anonymkode: 88646...3fc 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #9 Skrevet 9. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Folk tar stort sett for gitt at absolutt alle elsker sol og varme. Noen gjør ikke det, og noen bryr seg ikke om været i det hele tatt. For de fleste er det andre verdier som er førende når man velger sted å bo. Anonymkode: c490c...18b ja, sånne som er så knytt til barndommen sin at de nærmest løper tilbake når de er ferdig utdannet. Typisk bygdemennesker med lave ambisjoner. "Jeg vil flytte til hjembygda for der vokser barna opp godt og trygt" Og så vokser barna opp og føler seg forferdelig lite moderne. Ikke at jeg mener at bygdemennesker har lave ambisjoner, men det er så typisk mennesker som bare vil holde seg til det vanlige . Noe så kjedelig Anonymkode: 7ec3b...d8f 2
herremann Skrevet 9. mai 2019 #10 Skrevet 9. mai 2019 Noen liker små steder hvor "alle kjenner alle". Slippe storby jaget. Noen er ikke glad i sol og varme. Noen liker privatlivet Noen liker nærheten til naturen//distansen til den industrien Pga jobb Osv 2
Roci Skrevet 9. mai 2019 #11 Skrevet 9. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: ja, sånne som er så knytt til barndommen sin at de nærmest løper tilbake når de er ferdig utdannet. Typisk bygdemennesker med lave ambisjoner. "Jeg vil flytte til hjembygda for der vokser barna opp godt og trygt" Og så vokser barna opp og føler seg forferdelig lite moderne. Ikke at jeg mener at bygdemennesker har lave ambisjoner, men det er så typisk mennesker som bare vil holde seg til det vanlige . Noe så kjedelig Anonymkode: 7ec3b...d8f Hva har det med været å gjøre? Mener du at været er dårligere på bygda enn i byene?😄 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #12 Skrevet 9. mai 2019 Hvor i landet er dette? Vestlandet? Jeg syns det hørtes fantastisk ut. Jeg kunne gjerne bodd et slikt sted. Her jeg bor er det nesten bare sol 😡 Jeg hater sol og varme. Anonymkode: 3ade5...6d3 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #13 Skrevet 9. mai 2019 Haha, jeg synes at hele Norge er et slikt sted. 😂Men hva gjør man ikke for mannen man elsker.... Anonymkode: 09da2...4db 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #14 Skrevet 9. mai 2019 10 minutter siden, AnonymBruker said: men synes dere ikke det er passe tragisk, at det er snart er juni og man må gå i superundertøy, lue, jakke ? synes det er så trist! Anonymkode: 7ec3b...d8f Altså jeg bor på Sørlandet og går i ull, lue og jakke idag så jeg fatter ikke hvor du er som påstår at det er varmt idag. Anonymkode: 74658...28f 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #15 Skrevet 9. mai 2019 Nå om dagen er det jo kaldt i store deler av landet. Anonymkode: fd959...8e1 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #16 Skrevet 9. mai 2019 Hadde ikke flyttet sør for Danmark om jeg hadde fått betalt for det. For min del kunne sommer betydd maks 15 varmegrader og sol. Elsker iskalde vintre med 10 -25 kuldegrader, men det får vi vel ikke oppleve igjen etter som den globale oppvarmingen står på for fullt. Anonymkode: d5c5d...d98 1
Skywalker Skrevet 9. mai 2019 #17 Skrevet 9. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: er på besøk i hjembygda mi, og nok en gang, som vanlig er det iskaldt, grått og trist. Det blåser og jeg må gå i vinterklær. I deler av Norge kan man nesten gå i sommerklær, men i det man kommer hit, så må man ta med vinterklær. Skjønner meg ikke på folk som vil bo på sånne steder. Er det så lite befolket fordi ingen egentlig vl bo der? Det er bare litt under 3000 innbyggere.. Anonymkode: 7ec3b...d8f Det er vel fordi de lettere kan klage på været, nordmenns yndlingstema.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #18 Skrevet 9. mai 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: men synes dere ikke det er passe tragisk, at det er snart er juni og man må gå i superundertøy, lue, jakke ? synes det er så trist! Anonymkode: 7ec3b...d8f TS, du er vel klar over at Norge ligger langt nord på planeten? Og at det faktisk er veldig varmt her til tross for at vi er så langt nord, og det er takket være Golfstrømmen. Hadde det ikke vært for den, hadde det vært kuldegrader så og si året rundt. Så lenge ingen tvinger deg til å bo på et kaldt og regnfullt sted, så kan vel andre få bo der de vil bo? I dag gikk jeg ut med ullundertøy, ikke lue men hette på hodet, og jakke. Bor i landets største bygd, Oslo. Her kryr det av folk som ikke har andre ambisjoner enn å ha tak over hodet, mat i magen, fast inntekt og noen å være sammen med. Anonymkode: 06a05...bc4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå