Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg bor i 3 etaje  mitt i byn. Jeg har en katt jeg har lyst å slippe ut. Men er ganske vanskelig pågrunn av jeg ikke hvet hvordan jeg skal ta katten inn igjen I leiligheten. Siden jeg bor i 3 etaje. Hva bør jeg gjøre har dere noe tips ? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, du lar være å slippe den ut.

Hvis du bor midt i byen, i tredje etasje, hvor den ikke har muligheten til å enkelt komme og gå så er det lite poeng uavhengig av hva man har lyst til.

Endret av Emmelise
skriveleif
  • Liker 9
Skrevet

Jeg ville ikke sluppet ut mine katter uten mulighet for å komme inn igjen når de vil, nei. Så lenge du bor som du gjør er det nok best for katten å være innekatt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du slippe den ut i byen?

Det er ikke så veldig trygt for en katt i en by, og det er jo ikke bra at den ikke kan gå ut og inn til deg når den vil. 

Hvis du synes det er vanskelig å ha den inne, og ikke kan slippe den ut, så kanskje du bør vurdere å omplassere den eller la den bo hos en venn eller familiemedlem som kan la den gå ut? 

Anonymkode: e2e85...b3f

• Liker 6
Skrevet

Kan du ikke gå tur med den i bånd?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du har balkong, så får du søke om å få den nettet inn. Hvis ikke, må du enten gå med pus i bånd eller la være å slippe den ut. En slipper ikke ut en katt alene når en bor i 3.etasje i byen.

Anonymkode: 1b5b1...352

• Liker 3
Skrevet (endret)

Denne katten har vært utekatt i 3 år jeg har flyttet for 1 år siden å jeg har hatt den inne i 1 år. han mjauer å mjauer hele tiden han får urinveisinfeksjon annaver  måned (har vært hos dyrlegen) jeg har klatrestativ som er svært. Og masse leker å aktivere den velig mye. Men han syns ikke det er nok, tor jeg.  Jeg ønsker ikke å kvitte meg med katten for jeg er alt for glad i han å vert gjennom alt for mye med han får å bare kvitte meg med den. Så om dere kunne hjelpe  om hva jeg kan gjøre for å få det bedre både for meg å han. ?  Uten å skrive at jeg må kvitte meg med han .  Den lever på også 60 kvadrat  lilighet 

Endret av S1998
AnonymBruker
Skrevet

Gå tur i bånd.  Å slippe ut en katt som ikke har mulighet til å komme seg inn eller vite retning på hvor den bor er dyreplageri. Den vil ikke kunne finne veien hjem siden du bor i tredje etasje. 

Anonymkode: 889eb...564

• Liker 3
Skrevet

Når jeg gjikk med den noen par ganger i bånd .å han blir så mye verre når han kommer i inn . Da har vi vært ute i 2 timer  

Skrevet

Har dere noen tips på hva jeg kan gjøre  får å få det bedre inne med han !!!! 

Skrevet
1 minutt siden, S1998 skrev:

Når jeg gjikk med den noen par ganger i bånd .å han blir så mye verre når han kommer i inn . Da har vi vært ute i 2 timer  

Katten blir nok vant til rutinen etterhvert, om du går tur med den daglig. Det er klart det er uvant for han nå, når han er vant til å kunne ha gått fritt ute før. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du har rett og slett feil katt for deg. Ikke alle katter kan være innekatter, så selv om du ikke ønsker å høre det så bør du omplassere den slik at den får gode utemuligheter. 

• Liker 1
Skrevet

En utekatt vil nesten alltid mistrives med å bli innekatt, da den allerede har fått kjennskap til utelivet. Du risikerer at den blir deprimert. 

Du må bite i det sure eplet og lufte den daglig, på lik linje med en hund. Orker du ikke dette må du vurdere omplassering eller å finne deg en ny bolig! Katten skal ikke lide som konsekvens av dine valg.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har rett og slett feil katt for deg. Ikke alle katter kan være innekatter, så selv om du ikke ønsker å høre det så bør du omplassere den slik at den får gode utemuligheter. 

Om jeg ikke hadde hatt de utlegene på flere 1000 å da mener jeg flere 1000kr i måned på urinveisinfeksjoner å dyrlege  besøk så hadde jeg tror at han trivdes  men dette kjer annavermåned å jeg vet ikke hva jeg gjør galt å da tenker jeg at han vil ut. Men syns det er vanskelig Å ta en som besluttning  for han er alt for meg 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri flyttet et sted der kattene mine ikke hadde kunnet være ute! Jeg har flyttet 2 ganger med mine katter og jeg har valgt de stedene der det er fine utemuligheter, selvom jeg kanskje ville valgt et helt annet sted hadde det ikke vært for kattene. Er ikke bare jeg som skal trives hjemme, men kattene også. De er like mye med på å "bestemme" hvor vi skal bo på en måte. De er familiemedlemmer. 

Anonymkode: 87b1d...2df

• Liker 3
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde aldri flyttet et sted der kattene mine ikke hadde kunnet være ute! Jeg har flyttet 2 ganger med mine katter og jeg har valgt de stedene der det er fine utemuligheter, selvom jeg kanskje ville valgt et helt annet sted hadde det ikke vært for kattene. Er ikke bare jeg som skal trives hjemme, men kattene også. De er like mye med på å "bestemme" hvor vi skal bo på en måte. De er familiemedlemmer. 

Det er helt sant at det er et familiemedlem. Men det er ikke alle som kan velge hvor de kan bo av og til blir de bare plasser der. 

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, S1998 said:

Hei jeg bor i 3 etaje  mitt i byn. Jeg har en katt jeg har lyst å slippe ut. Men er ganske vanskelig pågrunn av jeg ikke hvet hvordan jeg skal ta katten inn igjen I leiligheten. Siden jeg bor i 3 etaje. Hva bør jeg gjøre har dere noe tips ? 

Du er en flink katteeier, det høres ut som om katten har det godt hos deg. Jeg ville ikke omplassert den, det er neppe noen andre som ville blitt så glad i den som det du er. Jeg ville forsøkt å bytte for til et som kan forhindre urinveisinfeksjon. Har du spurt veterinæren? Er den glad i andre katter? Jeg ville lånt en av dyrebeskyttelsen og adoptert den hvis kattene så ut til å kose seg i hverandres selskap. Også ville jeg fortsatt å gå tur med den i bånd, slik du gjør. Når du har mulighet, ville jeg flyttet. Men slik er livet, både for katter og mennesker, at når vi ikke får bo der de vil så bor vi der vi kan. Katter lever lenge, senere i livet vil du ha anledning til å flytte et annet sted med den.

Anonymkode: 00664...7eb

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor mener du at kattens UVI skyldes innelivet?

Det er ikke lett og gjøre en utekatt om til en innekatt. Etasje-utfordringen er én ting, men biltrafikk i byen er verre.

Jeg har hatt et transparent Trixie-nett på balkong. Syns knapt, og fungerte veldig fint. Kattene elsket å være der ute, og dette var fosterhjemskatter som var vant til å gå ute.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, S1998 skrev:

Det er helt sant at det er et familiemedlem. Men det er ikke alle som kan velge hvor de kan bo av og til blir de bare plasser der. 

Men hvorfor har du skaffet en katt i utgangspunket da når du har så utrygge boforutsetninger? Altså, jeg mener ikke at du er en dårlig katte eier, det virker som du bryr deg masse om den iom at du laget denne tråden også, men er det ingen mulighet for at du kunne fått skaffet et sted å bo utefor byen ? 

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor har du skaffet en katt i utgangspunket da når du har så utrygge boforutsetninger? Altså, jeg mener ikke at du er en dårlig katte eier, det virker som du bryr deg masse om den iom at du laget denne tråden også, men er det ingen mulighet for at du kunne fått skaffet et sted å bo utefor byen ? 

Jeg hadde katten får jeg måtte flytte til byn . 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...