Gå til innhold

Bursdagsgave til 12-åring uten interesser..?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Broren min fyller 12 år, og har ingen interesser. Han sitter med mobilen med YouTube og spill ved hver ledige anledning. 

Tips til bursdagsgave til en slik en? 

Han bor langt ute på landet. 

Anonymkode: 52224...9c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spill

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Penger eller gavekort, enkelt og greit

Anonymkode: 3d8d2...bef

AnonymBruker
Skrevet

YouTube og spill er vel interesser? 

Anonymkode: 3da35...9f7

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Penger. Min sønn er «interesseløs» mtp ting han ønsker seg. Gavekort går ut på dato, klær blir liggende med lappen på osv så vi gir penger.  

Anonymkode: b514d...b36

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klesplagg med motiv fra et spill han liker?

Anonymkode: fd4b3...a81

AnonymBruker
Skrevet

Spill, penger, gavekort på kino, hettegenser

Anonymkode: 9f6eb...c05

AnonymBruker
Skrevet

Har med stort hell gitt sånne 'kredittkort' som en fyller på med en sum på forhånd - så kan de bruke dem både til å kjøpe på nett og i butikk. Kjøpt på matbutikk/kiosk. 

Å ha egne 'nettpenger' for å kjøpe spill, eller fordeler i spill, har vært populært.

Evt. powerbank eller annet tilbehør til mobil? Trådløs lader. Godt headset? Kan være gave til både gutten og omgivelsene ;)

Har han lyst til å prøve å lage youtube innhold selv? Så kan det også brukes til å kjøpe evt. programvare, kanskje et enkelt kamera - eller stativ for å holde mobilen sånn at det kan brukes til kamera? 

Anonymkode: cab33...970

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Broren min fyller 12 år, og har ingen interesser. Han sitter med mobilen med YouTube og spill ved hver ledige anledning. 

Tips til bursdagsgave til en slik en? 

Han bor langt ute på landet. 

Anonymkode: 52224...9c5

Spiller han spesifikke spill? 

Vesla er riktignok bare 8 (og ønsker seg alt med lilla glitter og enhjørninger på), hun får google play gavekort som hun kan bruke f.eks i Pokémon Go eller til å kjøpe spill til nettbrett. 

Anonymkode: e273c...317

AnonymBruker
Skrevet

Hettegenser er populært hos min 12åring

Anonymkode: 6b2a4...ae7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Finn ut hvilke youtube-kanaler han ser på, eller hvem som er favoritten.

Nesten alle som legger ut mye bra innhold selger også eget 'merch' for rå få litt inntekt - og som kan være kult for 12-åringene som følger disse innholdsskaperne. :)

Linker til salg finner du på kanalene deres. Men vær sikker på at du vet hvem broren din digger - ellers kan det bli veldig, veldig feil. Det er grupperinger, og veldig sterk signalverdi i å følge 'den rette' personen. 

Anonymkode: cab33...970

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bøker (de må uansett lese i forbindelse med skolen). Eventuell på engelsk, så viser du ham at du har trua på ham som leser. Noe til rommet hans: Lavalampe, bluetothhøytalere,.
Treningstøy, bag, vannflaske (han har jo gym).
En spikkekniv.
En kokkekniv, og kokebok ala denne typen:Bilderesultat for kokebok etter skoletid

En toalettmappe med innhold (siden han ikke ønsker seg noe, kan han liksågodt få noe nyttig). 

Noe skolesaker han trenger? Passer, kalkulator, noe? Nye joggesko? 

Anonymkode: a260d...c0f

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for tulleinnlegg. Elaine Marley, mod.

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bøker (de må uansett lese i forbindelse med skolen). Eventuell på engelsk, så viser du ham at du har trua på ham som leser. Noe til rommet hans: Lavalampe, bluetothhøytalere,.
Treningstøy, bag, vannflaske (han har jo gym).
En spikkekniv.
En kokkekniv, og kokebok ala denne typen:Bilderesultat for kokebok etter skoletid

En toalettmappe med innhold (siden han ikke ønsker seg noe, kan han liksågodt få noe nyttig). 

Noe skolesaker han trenger? Passer, kalkulator, noe? Nye joggesko? 

Jeg tipper du er favoritten for barna på den alderen :ler: 

Synes du har fått mange gode tips, TS. Hettegenser er veldig populært på den alderen, gjerne med motiv fra et spill, en youtuber ol. Gavekort som kan brukes på spill ønsker alltid min 12 seg. 

Anonymkode: b8cf1...0cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tipper du er favoritten for barna på den alderen :ler: 

Synes du har fått mange gode tips, TS. Hettegenser er veldig populært på den alderen, gjerne med motiv fra et spill, en youtuber ol. Gavekort som kan brukes på spill ønsker alltid min 12 seg. 

Anonymkode: b8cf1...0cf

Tja, putter alltid en 100-lapp eller 200- i boka, eller godteri blant klærne, og den kokeboka fikk jeg gode tilbakemeldinger på (de lager seg jo ostesmørbrød og slikt). Så ja, ikke direkte upopulær. 

• Liker 1
Skrevet

Alt mulig fra teknikkmagasinet. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør foreldrene dine for å få han i aktivitet?

Anonymkode: 67c80...f67

AnonymBruker
Skrevet

xxl.no har mange kule klær som baserer seg på ulike spill som gutter i den alderne liker. De har også ganske kort leveringstid. :) 

Du må bare være sikker på størrelsen hans, men det finner du jo lett ut av ved å snik-titte på et av plaggene han bruker ofte. ;) 

Eller hva med bøker om IT/det å bli en YouTuber selv?

Anonymkode: 9b3e2...a65

Skrevet

Gi han en opplevelse sammen med deg. 

Høres ut som han trenger litt nye impulser. 

AnonymBruker
Skrevet

Lego. Det slår alltid an hos gutter og menn i alle aldre. Man må bare velge riktig type. 

Anonymkode: 8d4ff...e6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...