AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #21 Skrevet 9. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Besvarelse: Skriv emnekode, emnenavn og kandidatnummer på forsiden. Lever besvarelsen som ett samlet pdf-dokument med sidenummer. Linjeavstand 1,5 i Times New Roman 12 pkt. Begrunnelse: Studenter kan kreve begrunnelse for vurderingen av sine eksamensprestasjoner. Fristen er en uke fra karakteren ble kunngjort. Fusk: Fusk eller forsøk på fusk ved eksamen kan medføre annullering av eksamen og utestengning, jf. studie- og eksamensforskriften § 9-1. Antall sider: 6 – 8 sider. Ingen antall ord nevnt.. Anonymkode: 6687f...e51 Juster margene. Anonymkode: c57bb...101
Frøken Pigalopp Skrevet 9. mai 2019 #23 Skrevet 9. mai 2019 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Avslutningen regnes med. Har du søkt igjennom dokumentet for ”på grunn av”, ”det vil si” osv og forkortet? Anonymkode: 13f19...6f6 Formelle tekster skal ikke inneholde forkortelser. Hilsen språklærer. 13
Sirah Skrevet 9. mai 2019 #24 Skrevet 9. mai 2019 1 minutt siden, Frøken Pigalopp skrev: Formelle tekster skal ikke inneholde forkortelser. Hilsen språklærer. Dette stemmer så det er dumt og forkorte for mye. Juster margene og heller se om det er setninger du kan skrive om. Lykke til, dette fikser du 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #25 Skrevet 9. mai 2019 2 timer siden, The Kitten skrev: Hvor mange sider er besvarelsen på nå? Den er på 9 sider akkurat. Så i teorien 1 side for lang Anonymkode: 6687f...e51
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #26 Skrevet 9. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den er på 9 sider akkurat. Så i teorien 1 side for lang Anonymkode: 6687f...e51 Det bør gå helt fint. Man opererer jo vanligvis med en 10% +/-, så hvis dere har normalt opplegg går dette bra altså! Det er i hvert fall sånn vi gjør det på NTNU, og jeg tror det er en ganske universiell regel. Du stryker ikke av å ha en side for mye, du får mest sannsynlig ikke trekk heller. Den grenser er der heller for å unngå at du skriver 25 sider, men man skal selvsagt holde seg til antall ord/sidetall så langt det går. Anonymkode: 1d7e9...c52 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #27 Skrevet 9. mai 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det bør gå helt fint. Man opererer jo vanligvis med en 10% +/-, så hvis dere har normalt opplegg går dette bra altså! Det er i hvert fall sånn vi gjør det på NTNU, og jeg tror det er en ganske universiell regel. Du stryker ikke av å ha en side for mye, du får mest sannsynlig ikke trekk heller. Den grenser er der heller for å unngå at du skriver 25 sider, men man skal selvsagt holde seg til antall ord/sidetall så langt det går. Anonymkode: 1d7e9...c52 Ikke når det er oppført mellom. Anonymkode: f8001...6b9 6
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #28 Skrevet 9. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke når det er oppført mellom. Anonymkode: f8001...6b9 Betyr det at jeg må korte ned helt til 8 sider? Da må jeg fjerne mange gode argumenter Anonymkode: 6687f...e51
The Kitten Skrevet 9. mai 2019 #29 Skrevet 9. mai 2019 (endret) Du kan høre om noen her gidder å lese gjennom den for deg og se om de finner steder du ikke selv har sett du kan kutte. (Gjentagelser, fyllord etc.) Vet ikke om det var du som sendte i går, men jeg kan godt se på den for deg). Endret 9. mai 2019 av The Kitten 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #30 Skrevet 9. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke når det er oppført mellom. Anonymkode: f8001...6b9 Jo, det er slik vi gjør det på mitt fakultet i det minste. Det har aldri vært et problem å skrive en side eller 300 ord lengre. Anonymkode: 1d7e9...c52 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #31 Skrevet 9. mai 2019 1 minutt siden, The Kitten skrev: Du kan høre om noen her gidder å lese gjennom den for deg og se om de finner steder du ikke selv har sett du kan kutte. (Gjentagelser, fyllord etc.) Vet ikke om det var du som sendte i går, men jeg kan godt se på den for deg). Åå, snill du er! Det er nok meg ja Sender den over Anonymkode: 6687f...e51 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #32 Skrevet 9. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jo, det er slik vi gjør det på mitt fakultet i det minste. Det har aldri vært et problem å skrive en side eller 300 ord lengre. Anonymkode: 1d7e9...c52 Jeg holder til ved Nord Universitet. Håper denne 10% gjelder for oss og😅 Anonymkode: 6687f...e51
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #33 Skrevet 9. mai 2019 2 timer siden, Frøken Pigalopp skrev: Formelle tekster skal ikke inneholde forkortelser. Hilsen språklærer. Joda, så fremt man forklarer forkortelsen første gang den brukes eller forkortelsen er så utbredt brukt at ikke det heller er nødvendig. Ingen grunn til å skrive international standard book number i stedet for ISBN, magnetresonanstomografi i stedet for MR. cerebral parese i stedet for CP, watt i stedet for W, and the list goes on. Anonymkode: f8001...6b9 5
Frøken Pigalopp Skrevet 9. mai 2019 #34 Skrevet 9. mai 2019 Hold deg til maks 8 sider - hvorfor skal du ta sjansen på å stryke? Jeg er selv lærer og eksamenssensor på universitetsnivå og det gir EKSTREMT dårlig førsteinntrykk når studenter ignorerer de formelle kravene. Du vil aldri få betalt for det... Det sier heller at du ikke er i stand til å ta imot instruksjon. Revider, revider, revider :) Og avslutningen din bør ikke være en hel side - det er i lengste laget for en såpass kort oppgave. 3/4 side er bedre. 10
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #35 Skrevet 9. mai 2019 Har du brukt mange lange ord, som har et synonym med færre bokstaver som ordene kan byttes ut med? Anonymkode: 07513...4ef 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #36 Skrevet 9. mai 2019 Nord Universitet* sliten i topplokket.. -TS Anonymkode: 6687f...e51
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #37 Skrevet 9. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, det er slik vi gjør det på mitt fakultet i det minste. Det har aldri vært et problem å skrive en side eller 300 ord lengre. Anonymkode: 1d7e9...c52 Når det er oppført mellom et visst antall sider eller ord har de allerede tatt høyde for +/- 10%. Anonymkode: f8001...6b9 6
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #38 Skrevet 9. mai 2019 4 minutter siden, Frøken Pigalopp skrev: Hold deg til maks 8 sider - hvorfor skal du ta sjansen på å stryke? Jeg er selv lærer og eksamenssensor på universitetsnivå og det gir EKSTREMT dårlig førsteinntrykk når studenter ignorerer de formelle kravene. Du vil aldri få betalt for det... Det sier heller at du ikke er i stand til å ta imot instruksjon. Revider, revider, revider Og avslutningen din bør ikke være en hel side - det er i lengste laget for en såpass kort oppgave. 3/4 side er bedre. Takk for tilbakemelding! Hvis det er noen setninger over 8 sider, gir det fremdeles et ekstremt dårlig førsteinntrykk? Hadde jeg bare satt inn linjeavstand før jeg startet skrivingen Anonymkode: 6687f...e51
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 9. mai 2019 #39 Skrevet 9. mai 2019 (endret) 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åå, snill du er! Det er nok meg ja Sender den over Anonymkode: 6687f...e51 Kan ikke det ende som plagiat hvis du laster den opp og sender den til noen på Internett? Endret 9. mai 2019 av Kjærlighetsbarn98
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #40 Skrevet 9. mai 2019 Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev: Kan ikke det ende som plagiat hvis du laster den opp og sender den til noen på Internett? HÆ. Hvorfor det? Ikke gi meg mer panikk nå da.. Oppgaven har jeg jo likevel skrevet 110% selvstendig, og alene. Anonymkode: 6687f...e51 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå