Gå til innhold

HJELP! Glemte linjeavstand, levering i morgen!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Besvarelse: Skriv emnekode, emnenavn og kandidatnummer på forsiden. Lever besvarelsen som ett samlet pdf-dokument med sidenummer. Linjeavstand 1,5 i Times New Roman 12 pkt.

Begrunnelse: Studenter kan kreve begrunnelse for vurderingen av sine eksamensprestasjoner. Fristen er en uke fra karakteren ble kunngjort. Fusk: Fusk eller forsøk på fusk ved eksamen kan medføre annullering av eksamen og utestengning, jf. studie- og eksamensforskriften § 9-1.

Antall sider: 6 – 8 sider.

Ingen antall ord nevnt..

Anonymkode: 6687f...e51

Juster margene.

Anonymkode: c57bb...101

Skrevet

Hvor mange sider er besvarelsen på nå? 

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Avslutningen regnes med.

Har du søkt igjennom dokumentet for ”på grunn av”, ”det vil si” osv og forkortet? 

Anonymkode: 13f19...6f6

Formelle tekster skal ikke inneholde forkortelser. Hilsen språklærer.

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, Frøken Pigalopp skrev:

Dette stemmer så det er dumt og forkorte for mye. Juster margene og heller se om det er setninger du kan skrive om. Lykke til, dette fikser du :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, The Kitten skrev:

Hvor mange sider er besvarelsen på nå? 

Den er på 9 sider akkurat. Så i teorien 1 side for lang:bond:

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er på 9 sider akkurat. Så i teorien 1 side for lang:bond:

Det bør gå helt fint. Man opererer jo vanligvis med en 10% +/-, så hvis dere har normalt opplegg går dette bra altså! Det er i hvert fall sånn vi gjør det på NTNU, og jeg tror det er en ganske universiell regel. Du stryker ikke av å ha en side for mye, du får mest sannsynlig ikke trekk heller. Den grenser er der heller for å unngå at du skriver 25 sider, men man skal selvsagt holde seg til antall ord/sidetall så langt det går. 

Anonymkode: 1d7e9...c52

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det bør gå helt fint. Man opererer jo vanligvis med en 10% +/-, så hvis dere har normalt opplegg går dette bra altså! Det er i hvert fall sånn vi gjør det på NTNU, og jeg tror det er en ganske universiell regel. Du stryker ikke av å ha en side for mye, du får mest sannsynlig ikke trekk heller. Den grenser er der heller for å unngå at du skriver 25 sider, men man skal selvsagt holde seg til antall ord/sidetall så langt det går. 

Ikke når det er oppført mellom

Anonymkode: f8001...6b9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Betyr det at jeg må korte ned helt til 8 sider? Da må jeg fjerne mange gode argumenter :vetikke:

Skrevet (endret)

Du kan høre om noen her gidder å lese gjennom den for deg og se om de finner steder du ikke selv har sett du kan kutte. (Gjentagelser, fyllord etc.) 

Vet ikke om det var du som sendte i går, men jeg kan godt se på den for deg). 

Endret av The Kitten
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er slik vi gjør det på mitt fakultet i det minste. Det har aldri vært et problem å skrive en side eller 300 ord lengre. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, The Kitten skrev:

Du kan høre om noen her gidder å lese gjennom den for deg og se om de finner steder du ikke selv har sett du kan kutte. (Gjentagelser, fyllord etc.) 

Vet ikke om det var du som sendte i går, men jeg kan godt se på den for deg). 

Åå, snill du er! Det er nok meg ja:fnise: Sender den over :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo, det er slik vi gjør det på mitt fakultet i det minste. Det har aldri vært et problem å skrive en side eller 300 ord lengre. 

Jeg holder til ved Nord Universitet. Håper denne 10% gjelder for oss og😅

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Frøken Pigalopp skrev:

Joda, så fremt man forklarer forkortelsen første gang den brukes eller forkortelsen er så utbredt brukt at ikke det heller er nødvendig. Ingen grunn til å skrive international standard book number i stedet for ISBN, magnetresonanstomografi i stedet for MR. cerebral parese i stedet for CP, watt i stedet for W, and the list goes on. 

• Liker 5
Skrevet

Hold deg til maks 8 sider - hvorfor skal du ta sjansen på å stryke? Jeg er selv lærer og eksamenssensor på universitetsnivå og det gir EKSTREMT dårlig førsteinntrykk når studenter ignorerer de formelle kravene. Du vil aldri få betalt for det... Det sier heller at du ikke er i stand til å  ta imot instruksjon. 

Revider, revider, revider :) Og avslutningen din bør ikke være en hel side - det er i lengste laget for en såpass kort oppgave. 3/4 side er bedre. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Har du brukt mange lange ord, som har et synonym med færre bokstaver som ordene kan byttes ut med?

Anonymkode: 07513...4ef

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nord Universitet* sliten i topplokket.. -TS

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det er oppført mellom et visst antall sider eller ord har de allerede tatt høyde for +/- 10%. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Frøken Pigalopp skrev:

Hold deg til maks 8 sider - hvorfor skal du ta sjansen på å stryke? Jeg er selv lærer og eksamenssensor på universitetsnivå og det gir EKSTREMT dårlig førsteinntrykk når studenter ignorerer de formelle kravene. Du vil aldri få betalt for det... Det sier heller at du ikke er i stand til å  ta imot instruksjon. 

Revider, revider, revider :) Og avslutningen din bør ikke være en hel side - det er i lengste laget for en såpass kort oppgave. 3/4 side er bedre. 

Takk for tilbakemelding! Hvis det er noen setninger over 8 sider, gir det fremdeles et ekstremt dårlig førsteinntrykk? Hadde jeg bare satt inn linjeavstand før jeg startet skrivingen :balltre:

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet (endret)
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åå, snill du er! Det er nok meg ja:fnise: Sender den over :) 

Kan ikke det ende som plagiat hvis du laster den opp og sender den til noen på Internett?

Endret av Kjærlighetsbarn98
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Kan ikke det ende som plagiat hvis du laster den opp og sender den til noen på Internett?

HÆ. Hvorfor det? Ikke gi meg mer panikk nå da.. :hakeslepp: Oppgaven har jeg jo likevel skrevet 110% selvstendig, og alene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...