Gå til innhold

HJELP! Glemte linjeavstand, levering i morgen!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder til ved Nord Universitet. Håper denne 10% gjelder for oss og😅

Anonymkode: 6687f...e51

Tror den +/-10% er ganske vanlig, i alle fall når det er snakk om antall ord. Men som sensor ved nevnte institusjon (ikke på denne eksamenen) vil jeg sterkt anbefale deg å få oppgaven med til max åtte sider likevel. Når det er oppgitt et intervall på den måten, er det ikke sikkert at sensor vil tenke at +/- 10% er relevant. Bedre å kutte. De aller fleste tekster HAR ting som kan kuttes, selv om det kanskje ikke ser slik ut i utgangspunktet. 

Anonymkode: 57369...758

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bruk kortere og enklere ord der det er mulig. I stedet for "på grunn av" kan du f.eks. kanskje skrive "fordi".

Anonymkode: c4568...f81

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håper du fikk oppgaven innenfor kravene!:) Jeg tenker at når det står 6-8 sider gjelder ikke +/- 10%, da man allerede har slingringsmonn (det kan være nevnt i oppgaveteksten at det gjelder da, og da er det jo greit. Gjør det på min eksamen som skal være 5000-6000 ord. Men jeg synes i utgangspunktet at det er rart.).

Et tips er å kutte ut «fyllord» som gjør teksten lettere å lese, men som ikke egentlig tilfører teksten noe faglig. Ellers er et tips å skrive eksempelvis istedenfor for eksempel ved oppgaver der det er et gitt antall ord. Masse lykke til!😊

Anonymkode: 3414f...bdd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du prøvd å blokkjuster teksten?

Anonymkode: 8bd4d...6ff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd å blokkjuster teksten?

Hvordan gjør jeg dette? Jeg er svært forsiktig når det kommer til å justere oppgaven annerledes enn kravene, da jeg tror sensor er godt orientert over ulike "triks" fra tidligere besvarelser.. Så jeg forholder meg til kravene og har nå 2 setninger til jeg er i mål på 8 sider. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper du fikk oppgaven innenfor kravene!:) Jeg tenker at når det står 6-8 sider gjelder ikke +/- 10%, da man allerede har slingringsmonn (det kan være nevnt i oppgaveteksten at det gjelder da, og da er det jo greit. Gjør det på min eksamen som skal være 5000-6000 ord. Men jeg synes i utgangspunktet at det er rart.).

Et tips er å kutte ut «fyllord» som gjør teksten lettere å lese, men som ikke egentlig tilfører teksten noe faglig. Ellers er et tips å skrive eksempelvis istedenfor for eksempel ved oppgaver der det er et gitt antall ord. Masse lykke til!😊

Tusen takk for tilbakemelding. Dette skal jeg endre på! :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gjør jeg dette? Jeg er svært forsiktig når det kommer til å justere oppgaven annerledes enn kravene, da jeg tror sensor er godt orientert over ulike "triks" fra tidligere besvarelser.. Så jeg forholder meg til kravene og har nå 2 setninger til jeg er i mål på 8 sider. :) 

På en øving fikk jeg tilbakemelding om at jeg måtte blokkjustere, men jeg vet ikke om det trekker opp eller ned 😝

Trykk på blokkjuster på venstre side av linjeavstand greia. 

Venstrejuster - Midtstill - Høyrejuster - (Blokkjuster). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

På en øving fikk jeg tilbakemelding om at jeg måtte blokkjustere, men jeg vet ikke om det trekker opp eller ned 😝

Marker hele teksten, og trykk på blokkjuster på venstre side av linjeavstand greia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trykk på blokkjuster på venstre side av linjeavstand greia. 

Fikk ikke gjort dette, MEN. Jeg har nettop levert oppgaven, og den ble på akkurat 8 sider med besvarelse! :mynona:

Så da er det bare å vente på sensuren og satse på at karakteren ikke trekkes for mye til tross for alt jeg måtte fjerne.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk ikke gjort dette, MEN. Jeg har nettop levert oppgaven, og den ble på akkurat 8 sider med besvarelse! :mynona:

Så da er det bare å vente på sensuren og satse på at karakteren ikke trekkes for mye til tross for alt jeg måtte fjerne.

Gratulerer! Jeg skal levere min hjemme eksamen på mandag, men har igjen å skrive innledning 😝

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer! Jeg skal levere min hjemme eksamen på mandag, men har igjen å skrive innledning 😝

Takk! Og lykke til med din oppgave😃

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Gratulerer ❤️

Takk❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk❤️

Er det siste eksamen du har før sommeren? 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Godt jobba! Gratulerer!🙌🏻🤩

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Gratulerer TS! 

Jeg blir imponert over dere som klarer å skrive så mye. Jeg har aldri klart det. Valgte (heldigvis) realfag, så jeg slapp å argumentere, diskutere ol🤪

Anonymkode: fb9ff...989

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Herlig! :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tipper vi har samme eksamen, og her blir det døgning for å få nok ord! Du er flink :)

Anonymkode: ea4fc...a43

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Er det siste eksamen du har før sommeren? 😍

Dette er 2/3 eksamener, så jeg har en skriftlig skoleeksamen som gjenstår :) 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godt jobba! Gratulerer!🙌🏻🤩

Takk! 😄

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer TS! 

Jeg blir imponert over dere som klarer å skrive så mye. Jeg har aldri klart det. Valgte (heldigvis) realfag, så jeg slapp å argumentere, diskutere ol🤪

Anonymkode: fb9ff...989

Takk! Hehe, jeg sliter vanligvis med korte oppgaver, da jeg har en uvane med å skrive for mye😅 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tipper vi har samme eksamen, og her blir det døgning for å få nok ord! Du er flink :)

Anonymkode: ea4fc...a43

Oi! Kom du deg i mål i natt? 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...