AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #61 Del Skrevet 9. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg holder til ved Nord Universitet. Håper denne 10% gjelder for oss og😅 Anonymkode: 6687f...e51 Tror den +/-10% er ganske vanlig, i alle fall når det er snakk om antall ord. Men som sensor ved nevnte institusjon (ikke på denne eksamenen) vil jeg sterkt anbefale deg å få oppgaven med til max åtte sider likevel. Når det er oppgitt et intervall på den måten, er det ikke sikkert at sensor vil tenke at +/- 10% er relevant. Bedre å kutte. De aller fleste tekster HAR ting som kan kuttes, selv om det kanskje ikke ser slik ut i utgangspunktet. Anonymkode: 57369...758 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #62 Del Skrevet 9. mai 2019 Bruk kortere og enklere ord der det er mulig. I stedet for "på grunn av" kan du f.eks. kanskje skrive "fordi". Anonymkode: c4568...f81 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #63 Del Skrevet 9. mai 2019 Håper du fikk oppgaven innenfor kravene!:) Jeg tenker at når det står 6-8 sider gjelder ikke +/- 10%, da man allerede har slingringsmonn (det kan være nevnt i oppgaveteksten at det gjelder da, og da er det jo greit. Gjør det på min eksamen som skal være 5000-6000 ord. Men jeg synes i utgangspunktet at det er rart.). Et tips er å kutte ut «fyllord» som gjør teksten lettere å lese, men som ikke egentlig tilfører teksten noe faglig. Ellers er et tips å skrive eksempelvis istedenfor for eksempel ved oppgaver der det er et gitt antall ord. Masse lykke til!😊 Anonymkode: 3414f...bdd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #64 Del Skrevet 9. mai 2019 Har du prøvd å blokkjuster teksten? Anonymkode: 8bd4d...6ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #65 Del Skrevet 9. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du prøvd å blokkjuster teksten? Anonymkode: 8bd4d...6ff Hvordan gjør jeg dette? Jeg er svært forsiktig når det kommer til å justere oppgaven annerledes enn kravene, da jeg tror sensor er godt orientert over ulike "triks" fra tidligere besvarelser.. Så jeg forholder meg til kravene og har nå 2 setninger til jeg er i mål på 8 sider. Anonymkode: 6687f...e51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #66 Del Skrevet 9. mai 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper du fikk oppgaven innenfor kravene!:) Jeg tenker at når det står 6-8 sider gjelder ikke +/- 10%, da man allerede har slingringsmonn (det kan være nevnt i oppgaveteksten at det gjelder da, og da er det jo greit. Gjør det på min eksamen som skal være 5000-6000 ord. Men jeg synes i utgangspunktet at det er rart.). Et tips er å kutte ut «fyllord» som gjør teksten lettere å lese, men som ikke egentlig tilfører teksten noe faglig. Ellers er et tips å skrive eksempelvis istedenfor for eksempel ved oppgaver der det er et gitt antall ord. Masse lykke til!😊 Anonymkode: 3414f...bdd Tusen takk for tilbakemelding. Dette skal jeg endre på! Anonymkode: 6687f...e51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #67 Del Skrevet 9. mai 2019 https://www.nord.no/no/studier/eksamen# Her står det at det ikke er krav med forside på hjemmeeksamen Anonymkode: 59dab...5fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #68 Del Skrevet 9. mai 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan gjør jeg dette? Jeg er svært forsiktig når det kommer til å justere oppgaven annerledes enn kravene, da jeg tror sensor er godt orientert over ulike "triks" fra tidligere besvarelser.. Så jeg forholder meg til kravene og har nå 2 setninger til jeg er i mål på 8 sider. Anonymkode: 6687f...e51 På en øving fikk jeg tilbakemelding om at jeg måtte blokkjustere, men jeg vet ikke om det trekker opp eller ned 😝 Trykk på blokkjuster på venstre side av linjeavstand greia. Venstrejuster - Midtstill - Høyrejuster - (Blokkjuster). Anonymkode: 8bd4d...6ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #69 Del Skrevet 9. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: På en øving fikk jeg tilbakemelding om at jeg måtte blokkjustere, men jeg vet ikke om det trekker opp eller ned 😝 Marker hele teksten, og trykk på blokkjuster på venstre side av linjeavstand greia. Venstrejuster - Midtstill - Høyrejuster - (Blokkjuster). Anonymkode: 8bd4d...6ff Anonymkode: 8bd4d...6ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #70 Del Skrevet 9. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: På en øving fikk jeg tilbakemelding om at jeg måtte blokkjustere, men jeg vet ikke om det trekker opp eller ned 😝 Trykk på blokkjuster på venstre side av linjeavstand greia. Venstrejuster - Midtstill - Høyrejuster - (Blokkjuster). Anonymkode: 8bd4d...6ff Fikk ikke gjort dette, MEN. Jeg har nettop levert oppgaven, og den ble på akkurat 8 sider med besvarelse! Så da er det bare å vente på sensuren og satse på at karakteren ikke trekkes for mye til tross for alt jeg måtte fjerne. Anonymkode: 6687f...e51 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #71 Del Skrevet 9. mai 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk ikke gjort dette, MEN. Jeg har nettop levert oppgaven, og den ble på akkurat 8 sider med besvarelse! Så da er det bare å vente på sensuren og satse på at karakteren ikke trekkes for mye til tross for alt jeg måtte fjerne. Anonymkode: 6687f...e51 Gratulerer! Jeg skal levere min hjemme eksamen på mandag, men har igjen å skrive innledning 😝 Anonymkode: 8bd4d...6ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 9. mai 2019 #72 Del Skrevet 9. mai 2019 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk ikke gjort dette, MEN. Jeg har nettop levert oppgaven, og den ble på akkurat 8 sider med besvarelse! Så da er det bare å vente på sensuren og satse på at karakteren ikke trekkes for mye til tross for alt jeg måtte fjerne. Anonymkode: 6687f...e51 Gratulerer ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #73 Del Skrevet 9. mai 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gratulerer! Jeg skal levere min hjemme eksamen på mandag, men har igjen å skrive innledning 😝 Anonymkode: 8bd4d...6ff Takk! Og lykke til med din oppgave😃 Anonymkode: 6687f...e51 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #74 Del Skrevet 9. mai 2019 Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev: Gratulerer ❤️ Takk❤️ Anonymkode: 6687f...e51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 9. mai 2019 #75 Del Skrevet 9. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk❤️ Anonymkode: 6687f...e51 Er det siste eksamen du har før sommeren? 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #76 Del Skrevet 9. mai 2019 Godt jobba! Gratulerer!🙌🏻🤩 Anonymkode: 3414f...bdd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #77 Del Skrevet 9. mai 2019 Gratulerer TS! Jeg blir imponert over dere som klarer å skrive så mye. Jeg har aldri klart det. Valgte (heldigvis) realfag, så jeg slapp å argumentere, diskutere ol🤪 Anonymkode: fb9ff...989 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Astoria Skrevet 9. mai 2019 #78 Del Skrevet 9. mai 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Fikk ikke gjort dette, MEN. Jeg har nettop levert oppgaven, og den ble på akkurat 8 sider med besvarelse! Så da er det bare å vente på sensuren og satse på at karakteren ikke trekkes for mye til tross for alt jeg måtte fjerne. Anonymkode: 6687f...e51 Herlig! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #79 Del Skrevet 9. mai 2019 Tipper vi har samme eksamen, og her blir det døgning for å få nok ord! Du er flink Anonymkode: ea4fc...a43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #80 Del Skrevet 10. mai 2019 10 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Er det siste eksamen du har før sommeren? 😍 Dette er 2/3 eksamener, så jeg har en skriftlig skoleeksamen som gjenstår 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Godt jobba! Gratulerer!🙌🏻🤩 Anonymkode: 3414f...bdd Takk! 😄 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Gratulerer TS! Jeg blir imponert over dere som klarer å skrive så mye. Jeg har aldri klart det. Valgte (heldigvis) realfag, så jeg slapp å argumentere, diskutere ol🤪 Anonymkode: fb9ff...989 Takk! Hehe, jeg sliter vanligvis med korte oppgaver, da jeg har en uvane med å skrive for mye😅 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Tipper vi har samme eksamen, og her blir det døgning for å få nok ord! Du er flink Anonymkode: ea4fc...a43 Oi! Kom du deg i mål i natt? 😄 Anonymkode: 6687f...e51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå