Frøken Pigalopp Skrevet 9. mai 2019 #41 Del Skrevet 9. mai 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tilbakemelding! Hvis det er noen setninger over 8 sider, gir det fremdeles et ekstremt dårlig førsteinntrykk? Hadde jeg bare satt inn linjeavstand før jeg startet skrivingen Anonymkode: 6687f...e51 De ekstra setningene vil ikke tilføre oppgaven din såpass mye at den er verdt risikoen Her må du være disiplinert og lese oppgaven med et strengt blikk. Les gjennom hvert eneste avsnitt og vurder hvilke setninger som ikke tilføyer noe. Det kan kjennes grusomt ut «to kill your babies», men det vil spare deg for bekymringer rundt det å ikke få godkjent. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Pigalopp Skrevet 9. mai 2019 #42 Del Skrevet 9. mai 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joda, så fremt man forklarer forkortelsen første gang den brukes eller forkortelsen er så utbredt brukt at ikke det heller er nødvendig. Ingen grunn til å skrive international standard book number i stedet for ISBN, magnetresonanstomografi i stedet for MR. cerebral parese i stedet for CP, watt i stedet for W, and the list goes on. Anonymkode: f8001...6b9 MR, CP og ISBN er ikke i samme forkortelseskategori som osv. og f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 9. mai 2019 #43 Del Skrevet 9. mai 2019 11 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Kan ikke det ende som plagiat hvis du laster den opp og sender den til noen på Internett? 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: HÆ. Hvorfor det? Ikke gi meg mer panikk nå da.. Oppgaven har jeg jo likevel skrevet 110% selvstendig, og alene. Anonymkode: 6687f...e51 @Frøken Pigalopp Kan du svare på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #44 Del Skrevet 9. mai 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: Står det ikke grense på ord? 6-8 sider er litt diffust, man uansett har man som regel 10% + - og gå på. Det vil si at har du skrevet 1500 ord, kan du levere 1350 ord eller 1650 ord. Du KAN sikkert stryke på å levere over/under 10%, men aldri hørt om noen som har gjort det. Det er litt vesentlig hvordan de har ordlagt seg når de har snakket om dette... Anonymkode: ddee9...808 Ja, veldig diffust når enkelte leverer inn bare stikkord og dårlig oppsett Anonymkode: 59dab...5fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #45 Del Skrevet 9. mai 2019 7 minutter siden, Frøken Pigalopp skrev: MR, CP og ISBN er ikke i samme forkortelseskategori som osv. og f.eks. Du skrev forkortelser i seg selv. Anonymkode: f8001...6b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Pigalopp Skrevet 9. mai 2019 #46 Del Skrevet 9. mai 2019 6 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: @Frøken Pigalopp Kan du svare på dette? Hvis «å laste opp» betyr å publisere oppgaven på Internett, så er den sporbar og plagiatkontrollen slår ut. Men å sende den privat til noen via e-post eller lignende vil ikke ha noe å si. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #47 Del Skrevet 9. mai 2019 6 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: @Frøken Pigalopp Kan du svare på dette? Men jeg har jo allerede sendt oppgaven min til andre, men skjønner ikke hvorfor dette skal gi meg plagiat. Er jo ikke ulovlig at f.eks. sambo leser over oppgaven min for å komme med synspunkter før jeg leverer den? Er jo fortsatt mitt arbeid og mitt verk, har jo ikke fusket på noe vis.. Nå ble jeg veldig bekymret.. På hjemmeeksamen er jo også alle hjelpemidler tillatt, skjønner ikke hvordan det skal bli plagiat fordi at andre har adgang til dokumentet som jeg selv har skrevet? Nei nå ble jeg veldig urolig.. ☹️ Ville aldri forsøkt å fusket på noe som helst måte. Anonymkode: 6687f...e51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Pigalopp Skrevet 9. mai 2019 #48 Del Skrevet 9. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men jeg har jo allerede sendt oppgaven min til andre, men skjønner ikke hvorfor dette skal gi meg plagiat. Er jo ikke ulovlig at f.eks. sambo leser over oppgaven min for å komme med synspunkter før jeg leverer den? Er jo fortsatt mitt arbeid og mitt verk, har jo ikke fusket på noe vis.. Nå ble jeg veldig bekymret.. På hjemmeeksamen er jo også alle hjelpemidler tillatt, skjønner ikke hvordan det skal bli plagiat fordi at andre har adgang til dokumentet som jeg selv har skrevet? Nei nå ble jeg veldig urolig.. ☹️ Ville aldri forsøkt å fusket på noe som helst måte. Anonymkode: 6687f...e51 Det er ikke fusk 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #49 Del Skrevet 9. mai 2019 6 minutter siden, Frøken Pigalopp skrev: Det er ikke fusk TAKK! Anonymkode: 6687f...e51 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 9. mai 2019 #50 Del Skrevet 9. mai 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jeg har jo allerede sendt oppgaven min til andre, men skjønner ikke hvorfor dette skal gi meg plagiat. Er jo ikke ulovlig at f.eks. sambo leser over oppgaven min for å komme med synspunkter før jeg leverer den? Er jo fortsatt mitt arbeid og mitt verk, har jo ikke fusket på noe vis.. Nå ble jeg veldig bekymret.. På hjemmeeksamen er jo også alle hjelpemidler tillatt, skjønner ikke hvordan det skal bli plagiat fordi at andre har adgang til dokumentet som jeg selv har skrevet? Nei nå ble jeg veldig urolig.. ☹️ Ville aldri forsøkt å fusket på noe som helst måte. Anonymkode: 6687f...e51 Ifølge @Frøken Pigalopp Skal dette gå helt fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 9. mai 2019 #51 Del Skrevet 9. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: TAKK! Anonymkode: 6687f...e51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 9. mai 2019 #52 Del Skrevet 9. mai 2019 10 minutter siden, Frøken Pigalopp skrev: Hvis «å laste opp» betyr å publisere oppgaven på Internett, så er den sporbar og plagiatkontrollen slår ut. Men å sende den privat til noen via e-post eller lignende vil ikke ha noe å si. Ja, det er forståelig. Men ved å sende den til noen over Facebook f.eks så ligger oppgaven på Internett selv om den ikke publiseres i den forstand. Synes sånt kan være litt skummelt selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puffy123 Skrevet 9. mai 2019 #53 Del Skrevet 9. mai 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Står det ikke grense på ord? 6-8 sider er litt diffust, man uansett har man som regel 10% + - og gå på. Det vil si at har du skrevet 1500 ord, kan du levere 1350 ord eller 1650 ord. Du KAN sikkert stryke på å levere over/under 10%, men aldri hørt om noen som har gjort det. Det er litt vesentlig hvordan de har ordlagt seg når de har snakket om dette... Anonymkode: ddee9...808 Jeg har faktisk strøket pga å levere for lite ord.. jeg forstår det jo da, jeg møtte jo ikke kravene for oppgaven. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #54 Del Skrevet 9. mai 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Sikker på at det ikke er begrensing i ord og ikke sider? Aldri opplevd antall sider som begrensning, ord er det vanligste. Og siden flere spør om det, Times New Roman str 12 med 1,5 linjeanvstand er som regel standard. Anonymkode: a2a9e...8bd Det er ikke egentlig veldig uvanlig at det oppgis antall sider, jeg har opplevd dette på to ulike oppgaver, i to ulike fag. Jeg har også opplevd at det oppgis i antall tegn. Det helt klart vanligste er jo å oppgi antall ord, men andre måter forekommer også. Anonymkode: 04a72...bde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #55 Del Skrevet 9. mai 2019 Okei, folkens.. Nå har jeg 5 setninger over 8 sider, og jeg sliter virkelig med å endre på mer. Har fjernet 1/4 av oppgaven min idag😅 Anonymkode: 6687f...e51 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #56 Del Skrevet 9. mai 2019 40 minutter siden, AnonymBruker said: Du skrev forkortelser i seg selv. Anonymkode: f8001...6b9 I seg selv? 🙄 Anonymkode: 59dab...5fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #57 Del Skrevet 9. mai 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Står det ikke grense på ord? 6-8 sider er litt diffust, man uansett har man som regel 10% + - og gå på. Det vil si at har du skrevet 1500 ord, kan du levere 1350 ord eller 1650 ord. Du KAN sikkert stryke på å levere over/under 10%, men aldri hørt om noen som har gjort det. Det er litt vesentlig hvordan de har ordlagt seg når de har snakket om dette... Anonymkode: ddee9...808 Man skal ikke gamble på kriterier i en eksamensoppgave. Det er heller ikke rett av deg å anbefale det😡🙄 Anonymkode: 59dab...5fe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Pigalopp Skrevet 9. mai 2019 #58 Del Skrevet 9. mai 2019 28 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Ja, det er forståelig. Men ved å sende den til noen over Facebook f.eks så ligger oppgaven på Internett selv om den ikke publiseres i den forstand. Synes sånt kan være litt skummelt selv Hvis plagiatkontrollen hadde hatt tilgang på privatmeldinger og filer som blir sendt via Facebook, så hadde det vært brudd på alle verdens privacy-lover. I tillegg kommer kontrollutslag med en detaljert liste over hvilke verk en plagiatoppgave har kopiert fra. Så dersom Facebook på et eller annet vis hadde vært inkludert i plagiatrapporten, så kan sensor vise skjønn 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 9. mai 2019 #59 Del Skrevet 9. mai 2019 Akkurat nå, Frøken Pigalopp skrev: Hvis plagiatkontrollen hadde hatt tilgang på privatmeldinger og filer som blir sendt via Facebook, så hadde det vært brudd på alle verdens privacy-lover. I tillegg kommer kontrollutslag med en detaljert liste over hvilke verk en plagiatoppgave har kopiert fra. Så dersom Facebook på et eller annet vis hadde vært inkludert i plagiatrapporten, så kan sensor vise skjønn Det er et godt poeng, ja. ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #60 Del Skrevet 9. mai 2019 6 minutter siden, Frøken Pigalopp skrev: Hvis plagiatkontrollen hadde hatt tilgang på privatmeldinger og filer som blir sendt via Facebook, så hadde det vært brudd på alle verdens privacy-lover. I tillegg kommer kontrollutslag med en detaljert liste over hvilke verk en plagiatoppgave har kopiert fra. Så dersom Facebook på et eller annet vis hadde vært inkludert i plagiatrapporten, så kan sensor vise skjønn Jeg går utifra at dette også gjelder meldinger på kvinneguiden? Paranoia som slår inn her nå.. Anonymkode: 6687f...e51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå