Gå til innhold

HJELP! Glemte linjeavstand, levering i morgen!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Stressa student her. Jeg hadde perfekte 8 sider med besvarelse da jeg skulle til å levere oppgaven min. Kom da plutselig på at jeg hadde glemt linjeavstand, og vips.. 14 hele sider med besvarelse ble det da! Besvarelsen skal ikke være på mer enn 6-8 sider, og jeg prøver fortvilet å korte ned på oppgaven min det jeg kan. Nå er jeg på 13 sider med besvarelse, men dog -3 som går til forside, innholdsfortegnelse og litteraturliste. Jeg har nå 3788 ord - men dette ble bare rot altså. Er nå superstressa for at jeg leverer en oppgave og får strykkarakter for at jeg har for mange ord.. Jeg vet ikke hva mer jeg kan kutte ut uten at jeg ødelegger besvarelsen min helt. Dette ble bare rot, altså..

Noen som har tips? Eventuelt noen som har levert litt over det man egentlig skulle? Er forresten snakk om en hjemmeeksamen. 

Anonymkode: 6687f...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Få det heller ned på riktig antall sider, og lever en litt dårligere besvarelse, enn å stå i fare for å stryke fordi du har for mange sider. 

Anonymkode: 40f10...b3a

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De tre teller ikke. Så da har du ti. Juster margene litt mindre. Og topp/bunn. Se om det hjelper litt. Sjekk om alle avsnitt kan være inntrykk istedet. 

Anonymkode: c57bb...101

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har levert med for få ord, uten at jeg av den grunn har strøket. Men altså, så lenge alt det som er skrevet er relevant og sammenhengen vil forsvinne om du prøver å korte ned mer, ville jeg faktisk bare latt det være. Og så er slikt som dette grunnen til at det er fint å ha oppgaver oppgitt i antall ord, ikke sidetall.

Anonymkode: 04a72...bde

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som sagt gjelder ikke sidene som går til innholdsliste og lignende. Bruker du linjeskift mellom avsnitt eller innrykk? Med innrykk sparer du faktisk masse plass. 

Uansett stryker du ikke av å ha fire sider for mye, men det trekker kanskje ned karakteren. Du har sikkert masse du egentlig kan kutte også hvis du tar deg tid til det. Om det er en trøst må jeg kutte noen tusen ord på masteroppgaven min innen neste onsdag, så hvis jeg klarer det klarer du også det!

Anonymkode: 1d7e9...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Står det ikke grense på ord? 6-8 sider er litt diffust, man uansett har man som regel 10% + - og gå på. Det vil si at har du skrevet 1500 ord, kan du levere 1350 ord eller 1650 ord. Du KAN sikkert stryke på å levere over/under 10%, men aldri hørt om noen som har gjort det. Det er litt vesentlig hvordan de har ordlagt seg når de har snakket om dette...

Anonymkode: ddee9...808

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tiger123

Pust med magen. Det kan se umulig ut å korte ned, men du må bare gjøre ditt beste. Mulig det er noen avsnitt du kan slå sammen. Sjekk nøye om du har gjentatt ting. En setning her og en setning der. Heier på deg👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk beskjed før vår hjemmeeksamen at besvarelser med færre eller flere ord enn grensa ikke ble lest gjennom en gang- det ble direkte stryk. Men siden det er så diffust  som 6-8 sider er de kanskje ikke så nøye på det. 

Står det hvilken skrifttype du skal bruke? Hvis ikke kan du jo finne en som gir plass til mye skrift på en side😊

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stressa student her. Jeg hadde perfekte 8 sider med besvarelse da jeg skulle til å levere oppgaven min. Kom da plutselig på at jeg hadde glemt linjeavstand, og vips.. 14 hele sider med besvarelse ble det da! Besvarelsen skal ikke være på mer enn 6-8 sider, og jeg prøver fortvilet å korte ned på oppgaven min det jeg kan. Nå er jeg på 13 sider med besvarelse, men dog -3 som går til forside, innholdsfortegnelse og litteraturliste. Jeg har nå 3788 ord - men dette ble bare rot altså. Er nå superstressa for at jeg leverer en oppgave og får strykkarakter for at jeg har for mange ord.. Jeg vet ikke hva mer jeg kan kutte ut uten at jeg ødelegger besvarelsen min helt. Dette ble bare rot, altså..

Noen som har tips? Eventuelt noen som har levert litt over det man egentlig skulle? Er forresten snakk om en hjemmeeksamen. 

Ta kvelden og natta til hjelp, og prøv å sortere ut det viktigste. Sove kan du gjøre i morgen. Du har veldig flaks som fant det ut nå og ikke i morgen etter levering. Det er slitsomt å kutte ned, men dobbel tekst er strykgrunnlag, og dermed et enda verre alternativ. 

-Prøv å velge ut det viktigste/beste av det du har skrevet. 

- logg deg av kg og bruk tiden effektivt.

Stå på, dette fikser du! 

Anonymkode: de8fa...abd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ps. Ikke glem å ta bort referanser fra kildelisten dersom du fjerner tekst med referanser.

Anonymkode: de8fa...abd

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for mange gode tilbakemeldinger folkens, jeg tar imot alle tips og skal prøve å korte ned så godt jeg kan. Det som er synd er at del av flyten i teksten muligens forsvinner og, men nå er det bare 24 timer før levering, så jeg får bare prøve så godt jeg kan og satse på at jeg likevel får en nogenlunde karakter. Har iallefall lært at neste eksamen, blir linjeavstanden satt FØR oppgaveskrivingen starter. -TS

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som vet om avslutningen regnes utenom? Jeg har 9 sider totalt med besvarelse nå, inkludert avslutningen som tar nesten en side. Jeg har 3651 ord nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Avslutning regnes med. Det er bare forside, innholdsfortegnelse og referanser som ikke regnes med.

Anonymkode: 8bd4d...6ff

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Avslutningen regnes med.

Har du søkt igjennom dokumentet for ”på grunn av”, ”det vil si” osv og forkortet? 

Anonymkode: 13f19...6f6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Avslutningen er selvfølgelig en del av teksten og teller

Anonymkode: 289fd...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Avslutningen er selvfølgelig en del av teksten og teller

Anonymkode: 289fd...36e

Ingen selvfølge det da, desperate situasjoner krever desperate løsninger:fnise: -TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Avslutningen regnes med.

Har du søkt igjennom dokumentet for ”på grunn av”, ”det vil si” osv og forkortet? 

Anonymkode: 13f19...6f6

Det skal jeg gjøre! Takk for tips

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er fontstørrelse oppgitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sikker på at det ikke er begrensing i ord og ikke sider? Aldri opplevd antall sider som begrensning, ord er det vanligste. Og siden flere spør om det, Times New Roman str 12 med 1,5 linjeanvstand er som regel standard. 

Anonymkode: a2a9e...8bd

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er fontstørrelse oppgitt?

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på at det ikke er begrensing i ord og ikke sider? Aldri opplevd antall sider som begrensning, ord er det vanligste. Og siden flere spør om det, Times New Roman str 12 med 1,5 linjeanvstand er som regel standard. 

Anonymkode: a2a9e...8bd

Besvarelse: Skriv emnekode, emnenavn og kandidatnummer på forsiden. Lever besvarelsen som ett samlet pdf-dokument med sidenummer. Linjeavstand 1,5 i Times New Roman 12 pkt.

Begrunnelse: Studenter kan kreve begrunnelse for vurderingen av sine eksamensprestasjoner. Fristen er en uke fra karakteren ble kunngjort. Fusk: Fusk eller forsøk på fusk ved eksamen kan medføre annullering av eksamen og utestengning, jf. studie- og eksamensforskriften § 9-1.

Antall sider: 6 – 8 sider.

Ingen antall ord nevnt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...