Gå til innhold

Noen her som jobber i posten, og kan fortelle hvorfor ting går så j*vla tregt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette skjer hver eneste gang jeg bestiller noe fra f.eks england, og det blir sendt som "Prime Express" brev

"6. Mai - 10.50 Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt (Tromsø)

7. Mai - 06.50 Sendingen er lastet opp for utkjøring 

7. Mai - 14.00 Sendingen kunne dessverre ikke leveres i din postkasse. Du vil få en melding når sendingen kan hentes på ditt hentested 

8. Mai - Ingenting skjer 

9. Mai - 07.20 Sendingen er ankommet postkontor."

Her ser vi at det har tatt hele tre virkedager å få brevet fra terminal til postkontor. 

Sendingene får plass i postkassen min, men de som håndterer posten gidder aldri prøve. Har limt på et ark på postkassen min, med telefonnummer ved levering, dersom de ikke greier å få den i postkassen - blir aldri oppringt. 

Nå er sikkert dette klassisk "first world problem", men jeg kjenner det koker i hodet av irritasjon - at det går an å ha et så jævla ineffektivt system. Det skal også nevnes at jeg ikke har tatt med de 3 virkedagene brevet brukte fra Oslo / Lørenskog, og opp hit til Tromsø. Det går altså fort en hel uke fra brevet er under transport fra toll eller Oslo, til jeg har det på postkontoret. Grunnen er at Prime Express krever signatur.

Det tar 2 virkedager fra brevet er innlevert av sender, hvor som helst i England, til den ligger i Oslo. 

Anonymkode: 790e2...6aa

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er et i-landsproblem ja😆 

Jeg skjønner godt at postmannen overser lappen din. Om han skulle ringt for alle pakker som ikke går nedi (tro det eller ei, det er langt flere enn deg på ruten hans som vil ha for store pakker levert i kassen) så ville arbeidsdagen hans blitt veldig lang. Det du kan gjøre er å få en større postkasse, så er problemet løst:) Om du stoler på naboene dine kan du også skrive på postkassen at pakken kan legges ved siden av. 

Grunnen for at det går fortere i England er at der skal den bare sorteres til «Norge». Når den kommer til norge skal den sorteres manuelt en haug av ganger for å nå helt hjem til deg. Dette tar nødvendigvis lenger tid jo lenger unna hovedterminalen du bor. 

Pakken er jo forsøkt levert 5 dager etter den er sendt fra england, hvilket jeg vil si er rimelig express! 

Anonymkode: ddbc1...554

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

bestilte fra Frankrike jeg tok tre dager til jeg hadde pakken klar for henting, og jeg bor ikke sentralt

Anonymkode: 7218b...b6c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i posten og kan forklare.

Når budet ikke får plass til pakken i postkassen din tas den med tilbake til ruteklargjøringsenheten for levering på nærmeste postkontor eller post i butikk neste dag. Den påføres da en strekkode for at du skal få hentemelding.

Hvis alt gjøres etter gjeldende prosedyrer skal pakken da kjøres ut til PK dagen etter. Når denne er mottatt der skal strekkoden leses av med en scanner og du vil få hentemelding på mobil eller i posten (dette tar en ekstra dag).

To ting kan ha gått galt i ditt tilfelle: pakken ble av ukjent årsak ikke kjørt ut til PK neste dag eller den ble liggende en dag på PK før den ble scannet inn som klar til henting. Jeg vil dessverre tippe at det er det første som har skjedd.

Anonymkode: 237f4...051

AnonymBruker
Skrevet
På 9.5.2019 den 16.38, AnonymBruker skrev:

Når budet ikke får plass til pakken i postkassen din tas den med tilbake til ruteklargjøringsenheten for levering på nærmeste postkontor eller post i butikk neste dag. Den påføres da en strekkode for at du skal få hentemelding.

Men hvorfor prøver de ikke å putte pakken i postkassen, hvis de faktisk har den med seg? Jeg opplever nemlig det samme som TS, selv med tynne brev og bittesmå pakker. Det er tydelig at posten aldri har undersøkt om sendingen kan få plass i postkassen. 

Anonymkode: 576b4...fd1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det ble sendt noe til meg før påske, og det har enda ikke kommet frem. Innenlands. 

Anonymkode: 7869f...689

Skrevet
På ‎09‎.‎05‎.‎2019 den 13.48, AnonymBruker skrev:

Dette skjer hver eneste gang jeg bestiller noe fra f.eks england, og det blir sendt som "Prime Express" brev

............................

7. Mai - 14.00 Sendingen kunne dessverre ikke leveres i din postkasse. Du vil få en melding når sendingen kan hentes på ditt hentested 

.....................

Grunnen er at Prime Express krever signatur.

Anonymkode: 790e2...6aa

Du svarer for så vidt på spørsmålet selv.

AnonymBruker
Skrevet
På 9.5.2019 den 16.38, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke ts, men både avsender OG Posten ga meg skriftlig beskjed om at pakken skulle leveres på dørmatten min. Men allikevel fikk jeg den ikke levert på dørmatten. Jeg fikk melding om at "det var ikke plass i postkassen, og pakken derfor ble tatt med av postbudet til utleveringssted (post i butikk)".

Hvorfor?!

Anonymkode: 1b9cb...cf5

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor prøver de ikke å putte pakken i postkassen, hvis de faktisk har den med seg? Jeg opplever nemlig det samme som TS, selv med tynne brev og bittesmå pakker. Det er tydelig at posten aldri har undersøkt om sendingen kan få plass i postkassen. 

Anonymkode: 576b4...fd1

Hvis sendingene krever signatur for å utleveres må de uansett leveres på postkontor og det sjekkes da naturligvis ikke om det faktisk er plass i postkassen din.

Hvis det snakk om vanlig brevpost er det dessverre postbudet på din rute som ikke gjør jobben sin 😕

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke ts, men både avsender OG Posten ga meg skriftlig beskjed om at pakken skulle leveres på dørmatten min. Men allikevel fikk jeg den ikke levert på dørmatten. Jeg fikk melding om at "det var ikke plass i postkassen, og pakken derfor ble tatt med av postbudet til utleveringssted (post i butikk)".

Hvorfor?!

Anonymkode: 1b9cb...cf5

Er du sikker på at du ikke forveksler Posten med PostNord? 

Posten har ikke lov til å levere pakken på dørmatta di. Det er derfor den blir tatt med tilbake hvis det ikke er plass i postkassen. Avsender kan heller ikke pålegge Posten dette, så beskjeden du har fått er feil.

Du kan få pakken levert på døra, men da må du være hjemme for å ta imot. Du kan også få den levert til et annet (trygt) forhåndsavtalt sted som garasjen, boden eller f.eks. en putekasse. Dørmatta regnes ikke som et trygt sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...