AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #1 Skrevet 9. mai 2019 Spørsmål som jeg ikke helt vet, men hvem går vi til når man møter usunne ting i arbeidslivet, og blir en konsekvens i forhold til arbeidskontrakt etc. Jeg bør vel kanskje skrive tydeligere, men jeg får starte der. Fordi når man ikke er ivaretatt i arbeidslivet eller i bedrifter, så trenger man en ekstern yrkesgruppe å berøre for å kartlegge alt. Anonymkode: 339f9...a54
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #3 Skrevet 10. mai 2019 Hvem er "vi" i dette tilfellet? Ledelsen? Ansatte? To personer som blir mobbet? Man kan søke hjelp og råd hos fagforeningen, bedriftshelsetjenesten, hos eksterne som jobber med arbeid- og organisasjonspsykologi. Man kan også søke råd hos Arbeidstilsynet, men etter sigende er det sjelden mye å hente der. Anonymkode: 22d21...ac7
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #4 Skrevet 10. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem er "vi" i dette tilfellet? Ledelsen? Ansatte? To personer som blir mobbet? Man kan søke hjelp og råd hos fagforeningen, bedriftshelsetjenesten, hos eksterne som jobber med arbeid- og organisasjonspsykologi. Man kan også søke råd hos Arbeidstilsynet, men etter sigende er det sjelden mye å hente der. Anonymkode: 22d21...ac7 vi kan vi omdefinere til jeg. Det er meg det handler om, og jeg ble ikke ivaretatt når det skjedde hendelser som jeg egentlig ikke skulle berøre. Men når sånn hendelse skjer, så blir jeg alene med noe som jeg egentlig burde fått sortert og kartlagt hva som egentlig skjedde, og hvorfor jeg havnet i en sånn hendelse. Jeg vurderte eksterne, så i dette tilfelle er det arbeid -og organisasjonspsykologi. Jeg bare visste ikke navnet på det. Jeg fikk hjelp fra fagforening med kontrakttvist, men selve opplevelsen står jeg alene med uten at jeg har direkte ansvarlige "arbeidsgiver" som jeg kan snakke med. Jeg jobbet via bemanningsselskap. Anonymkode: 339f9...a54
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #5 Skrevet 10. mai 2019 Du kan også snakke med arbeidsmedisinere (leger) om det kan ha noe for seg. (Bedriftshelsetjenesten) Er det din egen opplevelse av hendelsen di vil bearbeide, eller har du vært borti noe ulovlig? I såfall bør du ta kontakt med jurist/advokat for råd. Anonymkode: 22d21...ac7
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #6 Skrevet 10. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du kan også snakke med arbeidsmedisinere (leger) om det kan ha noe for seg. (Bedriftshelsetjenesten) Er det din egen opplevelse av hendelsen di vil bearbeide, eller har du vært borti noe ulovlig? I såfall bør du ta kontakt med jurist/advokat for råd. Anonymkode: 22d21...ac7 det er min opplevelse, det var veldig kontroversielt, men jeg var mellom barken og veden uten at det var noen der for meg som arbeidstaker. Jeg dro til fastlegen, men han henviste meg ikke til noen. Derfor vil jeg bearbeide, kartlegge hendelsene som jeg ikke skulle ha opplevd om jeg var blant gode ledere, i denne saken så har jeg vært i blant eller i en bedrift jeg aldri skulle vært innom. Anonymkode: 339f9...a54
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #7 Skrevet 10. mai 2019 Du sier ikke noe om hva hendelsen er, men jeg forstår det sånn at det ikke handler om selve arbeidsforholdet, men om en hendelse som skjedde deg. Da kan du egentlig ta kontakt med en vanlig privatpraktiserende psykolog. Han eller hun vil evt rådgi deg videre om de ser det kan være behov for noe mer/annet. Anonymkode: 22d21...ac7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå