Tatja Skrevet 9. mai 2019 #1 Skrevet 9. mai 2019 Barnet vårt har fått diagnosen ADHD. Vi er spurt om vi ønsker å prøve medisiner, og vurderer det. Men er det noen her inne som har forsøkt andre ting, f.eks omega 3 eller endret kosthold? Vi må jo vurdere det også!
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #2 Skrevet 9. mai 2019 Det er et tilskudd som heter eye-Q som er sagt å ha effekt. Redusere stivelse i form av sukker og mye hvitt mel, skal også ha en positiv virkning. Jeg er lærer og her er ett supergodt råd som funker: Planleggingsmøte på morgenen, rundt frokosten. Krever litt tidligere start, men gå igjennom hva dagen skal inneholde. Hva er klokka når lekser gjøres, hvilke avtaler gjelder i den situasjonen, hvilke lekeavtaler er mulig å gjøre i dag og så videre. Hvordan løses problemer i klasserommet - går gjennom avtaler dere har gjort med lærer og hvordan de funker, og så sende melding til lærer hver morgen, fra mor og barn- det er avslutningen på møtet. I dag føles dagen grei, eller i dag er det ikke greit, jeg trenger at du ser meg litt ekstra... Også sender lærer melding ved dagens slutt, med fokus på det positive. Dette kalles «priming» i psykologien, der man lager forventninger til dagen, og styrker barnets mulighet til å møte utfordringer. Prøv dette før dere prøver medisin. Vi lærere er superglade for mulighet til å samarbeide rundt barna som strever, og det bedre samarbeid - det bedre mulighet for å lykkes. Tvi Tvi 😊 Anonymkode: 0e61b...060 4