AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #1 Skrevet 9. mai 2019 Jeg er helt idiot på dette, så håper noen som vet kan svare. Jeg mottar timeslønn + provisjon. Jeg har ført opp alt som skal stå på skattekortet helt korrekt. Skattekortet jeg da fikk utdelt har 25% trekk på både vanlig lønn og tilleggsutbetalinger. Er det ikke vanlig at man har to ulike prosenttrekk når man mottar forskjellige utbetalinger? Jeg er vant til å ha enten prosent eller tabell på primærinntekten, men 36% på sekundærinntekten. Men nå har jeg altså fått 25% trekk på både primær- og sekundærinntekt. Jeg er litt redd for å skatte for lite. Anonymkode: 24b18...7fc
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #2 Skrevet 12. mai 2019 Nei, med prosenttrekk får man en sats. Trekket skal være riktig hvis du har oppgitt korrekt lønn. Men du kan alltids be om et tilleggstrekk hvis du tenker det blir for lite. Anonymkode: 45d8c...bd7
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #3 Skrevet 12. mai 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, med prosenttrekk får man en sats. Trekket skal være riktig hvis du har oppgitt korrekt lønn. Men du kan alltids be om et tilleggstrekk hvis du tenker det blir for lite. Anonymkode: 45d8c...bd7 Ah, ok. Tusen takk for svar! 😊 Anonymkode: 24b18...7fc
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #4 Skrevet 13. mai 2019 Du kan justere skattekortet så mange ganger du vil gjennom ett år, jeg pleier alltid å justere etter sommerferien så skattetrekket blir så korrekt som mulig. Anonymkode: f8aa0...528
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå