Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha et kort muntlig fremlegge som eksamen. Det er valgfritt om vi vil bruke power point, vil det bli bedre med, eller har ikke det noe å si?

Anonymkode: b8557...8a1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke noe å si. Gjør det som du synes passer best for deg.

Anonymkode: 95d69...fab

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om det ene er bedre enn det andre sånn generelt sett. Det skal vel ikke påvirke karakteren?

Skrevet

Det er ikke bedre i seg selv. Det kommer an på om du klarer å bruke det på en god måte. Skal du først ha en pp så må den gi noe. Og du kan ikke bare stå og lese opp fra den. Da er det ikke noe vits, tvert i mot så hadde det nok vært bedre uten. 

AnonymBruker
Skrevet

Herregud så deilig. Veldig heldig med eksamensformen der.

Hvis ikke foreleser har hatt noen sterke meninger om det, så tror ikke jeg det har så mye å si.

Anonymkode: 2eb92...051

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville brukt power point fordi det er et godt verktøy. Alltid enklere å følge med på en presentasjon når du har noen stikkord i en power point. 

Anonymkode: 2478b...07a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville brukt power point fordi det er et godt verktøy. Alltid enklere å følge med på en presentasjon når du har noen stikkord i en power point. 

Er det ikke også like lettere å bli distrahert av skjermen ved siden av vedkommende som snakker?

Personlig syns jeg det er enklere å følge med på hva en person sier når vedkommende "tar hele rommet", istedenfor å lene seg på PPT.

TS: Lag heller en helvetes bra fremføring og fokusér på den, istedenfor å mekke ppt. Bruk tiden på fremføringen, det er den du skal bedømmes etter.

Anonymkode: e1093...01b

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke også like lettere å bli distrahert av skjermen ved siden av vedkommende som snakker?

Personlig syns jeg det er enklere å følge med på hva en person sier når vedkommende "tar hele rommet", istedenfor å lene seg på PPT.

TS: Lag heller en helvetes bra fremføring og fokusér på den, istedenfor å mekke ppt. Bruk tiden på fremføringen, det er den du skal bedømmes etter.

Har du tips til en slik god presentasjon?😊

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Støtter dette.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som lærer synes jeg ikke en ppt med et bilde og noen stikkord er forstyrrende. Er det altfor mye tekst eller "dilldall" kan den være forstyrrende. Det er derimot et godt verktøy for å følge strukturen i presentasjonen. 

De færreste "tar hele rommet" på en eksamenspresentasjon, og det er heller ikke noe som forventes. 

TS: Husk at det er utspørringen som er viktigst, ikke presentasjonen. Lag en enkel powerpoint-presentasjon med stikkord og et passende bilde på hvert lysbilde/slide. Har du sitater, kan du godt skrive dem i presentasjonen. Den kan være god å støtte seg til når du presenterer.

Anonymkode: 9d9a8...2f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid brukt powerpoint med enten bilder/sitater/stikkord når jeg har hatt muntlige eksamener eller muntlige oppgaver. Jeg er ikke en person som "tar hele rommet", spesielt ikke på en eksamen da jeg ofte er nervøs. Så liker å ha en PP å støtte meg på, som både hjelper meg å holde fokus og flyt i presentasjonen. Føler også at lærer/sensor/medelever har noe å se på, slik at de ikke nødvendigvis stirrer på meg under hele presentasjonen :P Har kun fått positive tilbakemeldinger på bruk av PP, både på videregående og høyskole. 

Anonymkode: cbf42...d5a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker innimellom PowerPoint under ulike presentasjoner eller i undervisning. Likevel ser jeg at jeg fort lar meg forstyrre mer av den enn jeg synes den er et godt presentasjonsverktøy. I en del tilfeller synes jeg heller ikke andre klarer å bruke det på en hensiktsmessig måte, og da er det heller et minus enn et pluss. Dersom den derimot er en god støtte, trekker det opp. Sånn i seg selv skal egentlig ikke valg av presentasjonsverktøy være avgjørende for karakteren, det er mer hvordan det brukes.

Anonymkode: 64476...53a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...