AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #1 Skrevet 8. mai 2019 Det er jo en realitet at automasjon og ai vil gjøre mye arbeidskraft en saga blott. Det å sammenligne dette med den industrielle revolusjon går heller ikke an. Det sier jo selv mange smartinger i silicon valley og det er begrenset hvor smarte den generelle befolkningen er med tanke på å klare avanserte arbeidsoppgaver. Så, den dagen hvor det sitter en liten prosent å rugger på all formue og hvor kanskje 30-40% er i arbeid. Hva stemmer du på? Tror faktisk jeg går for noe alla rødt da. De siste 14 årene har jeg enten stemt på høyre eller senterpartiet. Anonymkode: 7c155...635
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #2 Skrevet 8. mai 2019 SV. De tryller frem jobber. No problemo. Bare slapp av du, SV og AP fikser biffen. Anonymkode: 73a81...269 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #4 Skrevet 8. mai 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: SV. De tryller frem jobber. No problemo. Bare slapp av du, SV og AP fikser biffen. Anonymkode: 73a81...269 SV? Nei, når produksjon og selv avanserte kirurgiske opperasjoner blir gjort av komputer. Da kan vi liksågodt bare ha en stat som produserer for oss. Evt 90% stat og 10% privat. Bør jo fremdeles være lønnsomt å finne på nye ting og innovere. Samt vil det nok bli veldig lenge til absolutt alt gjøres av kunstig intelligens. Anonymkode: 7c155...635
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #5 Skrevet 8. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: SV? Nei, når produksjon og selv avanserte kirurgiske opperasjoner blir gjort av komputer. Da kan vi liksågodt bare ha en stat som produserer for oss. Evt 90% stat og 10% privat. Bør jo fremdeles være lønnsomt å finne på nye ting og innovere. Samt vil det nok bli veldig lenge til absolutt alt gjøres av kunstig intelligens. Anonymkode: 7c155...635 Når skjer dette? Anonymkode: 73a81...269
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #6 Skrevet 8. mai 2019 12 minutter siden, frankie85 skrev: Er 34 og har aldri stemt 😛 Det finnes også kvinner som aldri har brukt maskara. Anonymkode: 73a81...269
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #7 Skrevet 8. mai 2019 Stemmer ett av partiene som er for borgerlønn. Anonymkode: 1e97c...76a
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #8 Skrevet 8. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når skjer dette? Anonymkode: 73a81...269 Nei det avhenger jo av hvor kjapt ai utvikles med tanke på abstrakt tenkning og intuitiv kreatitivet blant annet. Ingen som helt vet, men vi er på tur dit. Anonymkode: 7c155...635
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #9 Skrevet 8. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stemmer ett av partiene som er for borgerlønn. Anonymkode: 1e97c...76a Hvilket parti er det? Liker ideen, men ser ikke poenget med å gi hele befolkningen 5000 pr mnd. Løser ikke problemet, ved å gi en som har 0 like mye som en som har en formue på 100 miliarder. Anonymkode: 7c155...635
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #10 Skrevet 8. mai 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei det avhenger jo av hvor kjapt ai utvikles med tanke på abstrakt tenkning og intuitiv kreatitivet blant annet. Ingen som helt vet, men vi er på tur dit. Anonymkode: 7c155...635 Kan du gi et estimat? 10 år? 50 år? 100 år? Anonymkode: 73a81...269
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #11 Skrevet 9. mai 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Stemmer ett av partiene som er for borgerlønn. Anonymkode: 1e97c...76a Hvem skal finansiere borgerlønna? For øvrig vil jeg anbefale alle å stemme på Selvstendighetspartiet uansett. Anonymkode: 60b22...d9b
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #12 Skrevet 9. mai 2019 Frp. Med mindre jobber i landet er det svært viktig at all innvandring stanser. Merkelig at ikke sosialistene greier å forstå dette regnestykket. Anonymkode: 6608c...116 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #14 Skrevet 9. mai 2019 Venstresiden har tre typer kjernevelgerne. Unge under utdanning, innvandrere og off.ansatte. Er vel en grunn til at 10% av Oslos befolkning er kommunister. Ingen bruker ordet gratis mer en SV. En omskrevet versjon andre betaler. For de som er trygdet virker SV som det naturlige valget. Problemet er bare at med SV vil det bli så mange trygdede at det vil bli så lite på hver at alle blir fattige. Den koblingen ser dessverre ikke alle. Sharing of misery, som Churchill say. Anonymkode: b0919...27c
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #15 Skrevet 9. mai 2019 Ville stemt på det partiet som tar vare på befolkningen best, det kommer alltid til å finnes jobber automasjon aldri kan bytte ut som omsorgsyrker eller læreryrker, så ser egentlig for meg at det heller blir nye jobber. Hva som er moralsk riktig vil jo ikke roboter kunne ta over for å velge selv, det er vi som må lære "dem". Tror jeg ville valgt å stemme på partier som vil ha befolkningen ute i arbeid, selvom de da kan få borgerlønn, rett og slett fordi jeg tror det er sunt å arbeide. Det å ha en tilhørighet, gjøre enn jobb ifh. til å bare sitte inne å ikke gå ut av huset, være stolt av noe, møte forskjellige mennesker å forholde seg til osv. Kanskje man ikke skal ha en fulltidsuke i arbeid slik mange har det nå, heller arbeide færre dager. Det er i tillegg en del av identiteten din, mindre enn før, hvor ofte hører du ikke når du treffer nye "Hva arbeider du med?". Det er utrolig mange måter vi kan løse disse problemene på i fremtiden, og hvis jeg skal gi stemmen min til et parti så er jeg ikke interessert i å gi det til de menneskene som bare skal leve på andres skatt uten å "gidde"(legg merke til ordet gidde, det tilsvarer ikke de som prøver å skaffe arbeid på nav eller de som er for syke til å arbeide) å arbeide eller gjøre noe for samfunnet. Det vil ALLTID være arbeid, vi kommer til å trenge flere sykepleiere, hjelpepleiere og lærere i fremtiden, og helt sikkert også assistenter i skolen. Det er helt sikkert også alltid mer behov for å glede syke barn på sykehus/institusjoner for eksempel, det er alltid noe en kan arbeide med. Forsøpling er jo også er stort problem, ser for meg at det å arbeide mer med andre land kommer til å være viktigere pga. globaliseringen, og det å samle inn forsøplingen i naturen er jo også noe som må gjøres. Hvordan man skal finansiere dette blir jo et mye verre spørsmål. Anonymkode: a6338...998
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #17 Skrevet 9. mai 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvem skal finansiere borgerlønna? Anonymkode: 60b22...d9b De som tjener på at borgerlønna forsvinner. Anonymkode: 4be0c...0b6
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #18 Skrevet 9. mai 2019 Samfunnet har alltid vært i utvikling. Utvikling fremover mot noe som ingen kjenner de fulle konsekvenser av, og det har ført oss dit vi er akkurat i dag. Det vil sannsynligvis ikke være sånn at i morgen utvikler automatisert robotteknologi sine egne løsninger for å forbedre alle dagens oppgaver som utføres av mennesker. Husk at det fremdeles er mennesker som både designer og utvikler den teknologien som du er redd for. Mennesket har hatt en evne til å utvikle og tilpasse seg de endringene som har kommet frem til i dag. At samfunnet med et klikk blir helautomatisert og 90% av arbeidsstyrken blir uten jobb har jeg faktisk ikke den store troen på. Derimot at behovene innen arbeidsmarkedet vil endres som en følge av at flere oppgaver og prosesser i større grad automatiseres, - det er jeg med på. Men, jeg klarer ikke helt å se at det medfører en over natta eksplosjon i ledighetsnivået. Så fort kommer ikke endringene til å bli implementert. Anonymkode: 2a00b...a20
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #19 Skrevet 9. mai 2019 47 minutter siden, AnonymBruker said: De som tjener på at borgerlønna forsvinner. Anonymkode: 4be0c...0b6 Vi kommer til å flytte til utlandet, det er høy nok skatt som det er. Anonymkode: f25c5...992
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #20 Skrevet 9. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi kommer til å flytte til utlandet, det er høy nok skatt som det er. Anonymkode: f25c5...992 Hva har det med det du siterte å gjøre? Eller rettere sagt; hvem er "vi"? Anonymkode: 4be0c...0b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå