Gjest gjesta Skrevet 24. april 2005 #1 Skrevet 24. april 2005 Dette er altså den nye paven.... Det virker jo lovende. :o
KalloRilla Skrevet 24. april 2005 #3 Skrevet 24. april 2005 Ja dette er skremmende lesning, men det er jo ikke noe nytt. Det kommer jo frem fra tid til annen at det har skjedd "ulumskheter" i ulike trossamfunn som de tar bak lukkede dører.
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2005 #4 Skrevet 24. april 2005 Dette skjedde altså i 2001. Ingen som betviler at det er grusomt, men det er jo betenkelig at det "tilfeldig" dukker opp nå som mannen har blitt pave. Han har hele tiden hatt en høy stilling i den romerske kuriaen, så hvorfor har ingen tatt det opp før nå?
Gjest Violetta Skrevet 24. april 2005 #5 Skrevet 24. april 2005 Jeg synes det er helt naturlig at fortiden hans granskes. Han har en fremtredende stilling nå, mye mer enn før. Men slikt burde jo vært med i vurderingen før han ble valgt til pave da...
KalloRilla Skrevet 24. april 2005 #6 Skrevet 24. april 2005 Skal vel heller ikke se bort fra at dette har lekket ut nå, som han er blitt gått etter i sømmene. Jeg vil tro at dette er ting som de har vist om, men som ikke skulle lekke ut til blant annet til media.
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2005 #7 Skrevet 24. april 2005 Her driver jo media den samme oppgravingen av skitt som de gjør når det gjelder de fleste kjendiser. At paven har vært med i hitlerjugend har det jo og vært skrevet side opp og side ned om. Det var jo(og kanskje fremdeles er) en stor oppvask i den katolske kirke ang sexovergrep for et par år siden, men da var det ikke like interessant fordi da var Ratzinger bare en "simpel" kardinal. Her i Norge var det jo Mette Marit som fikk gjennomgå pga sin utagerende fortid rundt den tiden hun og krompen giftet seg. Da ble hun vel kaldt både hore og det som verre er. I Storbritannia var det Charles og Camilla som fikk gjennomgå. Men det varte ei stund, så fant media et annet offer å kaste sine grådige øyne på.
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2005 #8 Skrevet 24. april 2005 Jeg synes det er helt naturlig at fortiden hans granskes. Han har en fremtredende stilling nå' date=' mye mer enn før. Men slikt burde jo vært med i vurderingen før han ble valgt til pave da...[/quote'] Nå er det vel neppe bare Ratzinger som kan klandres for dette da. Er nok mange skjelett i skapene i Vatikanet(som det nok er i de fleste regjeringer)
Gjest Violetta Skrevet 24. april 2005 #9 Skrevet 24. april 2005 Sant nok, men han er nå en gang valgt til den katolske kirkens overhode.
Nelle Skrevet 25. april 2005 #11 Skrevet 25. april 2005 Her driver jo media den samme oppgravingen av skitt som de gjør når det gjelder de fleste kjendiser. At paven har vært med i hitlerjugend har det jo og vært skrevet side opp og side ned om. Det var jo(og kanskje fremdeles er) en stor oppvask i den katolske kirke ang sexovergrep for et par år siden, men da var det ikke like interessant fordi da var Ratzinger bare en "simpel" kardinal. Her i Norge var det jo Mette Marit som fikk gjennomgå pga sin utagerende fortid rundt den tiden hun og krompen giftet seg. Da ble hun vel kaldt både hore og det som verre er. I Storbritannia var det Charles og Camilla som fikk gjennomgå. Men det varte ei stund, så fant media et annet offer å kaste sine grådige øyne på. Nå er det vel tross alt LITT forskjell på Mette-Marits utagerende fortid og Charles og Camilla sitt utroskap eller hva det nå dreide seg om, og BARNESEX/PEDOFILI og det å faktisk SKJULE så til de grader ALVORLIGERE overgrep mot andre mennesker. Ærlig talt! Sammenlikningen er både LATTERLIG og respektløs!!!
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #12 Skrevet 25. april 2005 Nå er det vel tross alt LITT forskjell på Mette-Marits utagerende fortid og Charles og Camilla sitt utroskap eller hva det nå dreide seg om, og BARNESEX/PEDOFILI og det å faktisk SKJULE så til de grader ALVORLIGERE overgrep mot andre mennesker. Ærlig talt! Sammenlikningen er både LATTERLIG og respektløs!!! Nei vet du det synes jeg overhodet ikke. Felles for alle er at media graver slikt fram når folk blir "kjendiser". Pedofiliskandalen i den katolske kirken har ¨pågått i flere år og har vært oppe i media tidligere. Eneste grunnen til at det blir tatt fram nå er fordi Ratzinger har blitt pave og media har fått ett nytt offer å drive skittkasting mot. Det hele foregikk faktisk under den forrige pavens styre(da det ble tatt fram i søkelyset iallefall) Hører ingen som kaster dritt om ham for det. Men han er død, så han er vel ikke vært spalteplass lengre. Det blir også framstilt som at han skal være den store syndebukken her.Ja, Ratzinger har nok sine svin på skogen, men det blir altfor lettvindt å legge skylda utelukkende på ham. Det største hemmelighetskremeriet pågikk faktisk innad i sognene. Skal man legge skylda på noen, så får det ble de syke individene som utførte slike overgrep. Nei kom deg ned av din høye hest du.
Nelle Skrevet 25. april 2005 #13 Skrevet 25. april 2005 Nei kom deg ned av din høye hest du. Hvilke høye hest er det du mener jeg sitter på??? Jeg synes i aller høyeste grad det er aktuelt av media å nevne at denne mannen, med denne makten, faktisk har bidratt til å dysse ned seksuelle overgrep av barn. Jeg tror knapt det finnes noe verre kriminell handling enn nettopp denne type overgrep. Nelle
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #14 Skrevet 25. april 2005 Pedofiliskandalen i den katolske kirken har ¨pågått i flere år og har vært oppe i media tidligere. Eneste grunnen til at det blir tatt fram nå er fordi Ratzinger har blitt pave og media har fått ett nytt offer å drive skittkasting mot. Jeg synes absolutt det er på sin plass å minne verden om hva den nye paven har gjort tidligere. Det er viktig å vite hvem han er og hva han står for.
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #15 Skrevet 25. april 2005 Hvilke høye hest er det du mener jeg sitter på??? Jeg synes i aller høyeste grad det er aktuelt av media å nevne at denne mannen, med denne makten, faktisk har bidratt til å dysse ned seksuelle overgrep av barn. Jeg tror knapt det finnes noe verre kriminell handling enn nettopp denne type overgrep. Nelle Fikk inntrykk gjennom innlegget ditt at du så det slik at det var dine meninger som var fasiten og alle andre skulle bare gå å gjemme seg. Mulig jeg mistforsto og da beklager jeg. Nei er helt enig i at seksuell overgrep mot barn er en forkastelig handling. Men Ratzinger har hele tiden hatt en relativt høy stilling i Vatikanet, så hvorfor har han evt ikke blitt avsatt før? Overgrepene var like jævlige før han ble pave, men det er vel mye mer interessant for media å grave fram slikt nå som han har inntatt pavestolen. Og hvorfor ble det ikke framsagt søksmål mot Vatikanet/Ratzinger før han ble pave. Nettopp pga at det gir mye mer oppmerksomhet nå som han er leder av kirken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå