Gå til innhold

Er Popmusikken i dag dårligere enn på 80 og 90-tallet??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min teori. Pop var bedre fra 80- tallet til en gang på midten av 2000-tallet. Siden har alt blitt formelbasert. Det er mer god musikk nå enn tidligere men vanlige folk får ikke høre det. Det er ikke på topplistene. Selvfølgelig var det mye dårlig musikk på 80- tallet, men det er verre nå.

Anonymkode: 535f6...e5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tenkt det samme flere ganger, men er samtidig skeptisk til "alt var bedre før"-tankegangen. Tror du ikke folk sa det samme når Aqua kom med Barbie girl i 1997? Kanskje et urettferdig eksempel, men det tar meg ikke lang tid å ramse opp tredve vanvittig slitsomme (og formelbaserte) popsanger som ble landeplager på 80- og 90-tallet, og som ikke er det spor bedre enn mye av det som blir spilt på radioen i dag.

• Liker 1
Gjest frankie85
Skrevet

Jeg er veldig glad i musikk, men hører på ingenting nytt, for dårlig

Skrevet

Pop er noe dritt uansett, men må innrømme at min første kjærlighet var Samantha Fox😍 Kyssa plakaten over senga hver kveld😂

Skrevet

Det er vitenskapelig bevist at moderne pop musikk er mer hjernedødt en for 30 år siden. Orker ikke finne link, men det er fakta.

Musikk er ikke bare lyd, det er en form for intelligens. Litt synd om den blir lite stimulert for mange unge. Men tror nok at bransjen benytter seg av vitenskap for å på en måte hjernevaske folk til å høre på det de tjener på. Og da blir resultatet noe hjernedødt som er konstruert etter en psykologisk mal for å kaptivere lyttere.

Skrevet
2 minutter siden, kikkana skrev:

Det er vitenskapelig bevist at moderne pop musikk er mer hjernedødt en for 30 år siden. Orker ikke finne link, men det er fakta.

Musikk er ikke bare lyd, det er en form for intelligens. Litt synd om den blir lite stimulert for mange unge. Men tror nok at bransjen benytter seg av vitenskap for å på en måte hjernevaske folk til å høre på det de tjener på. Og da blir resultatet noe hjernedødt som er konstruert etter en psykologisk mal for å kaptivere lyttere.

Den linken skulle jeg gjerne sett.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, kikkana skrev:

Hva er du sier? Jeg som fertrekker 80 talls musikk?

Skrevet
Akkurat nå, Nightcrawler00 skrev:

m2

Skrevet
3 minutter siden, Nightcrawler00 skrev:

Det er ikke bare en link, så du klarer nok finne frem på nettet selv.

Men siden jeg er på youtube, mener jeg å huske det er noe relevans i denne:

Skrevet
4 minutter siden, kikkana skrev:

too loong..

Skrevet
1 minutt siden, kikkana skrev:

"Det er vitenskapelig bevist at moderne popmusikk er mer hjernedødt en for 30 år siden" er din påstand. Dermed ligger bevisbyrden på deg.
Men interessant video :)

Skrevet
12 minutter siden, GinandTonic skrev:

too loong..

Vel, temaet om evne til å fokusere uten å miste konsentrasjonen og interesse blir også tatt opp i videoen. Unge folk sliter vist nok med det.

Skrevet
10 minutter siden, Nightcrawler00 skrev:

"Det er vitenskapelig bevist at moderne popmusikk er mer hjernedødt en for 30 år siden" er din påstand. Dermed ligger bevisbyrden på deg.
Men interessant video :)

jojo, men ligger uansett artikler her og der.

Skrevet
Akkurat nå, kikkana skrev:

Vel, temaet om evne til å fokusere uten å miste konsentrasjonen og interesse blir også tatt opp i videoen. Unge folk sliter vist nok med det.

og jeg er 38 😅

Skrevet
1 minutt siden, GinandTonic skrev:

og jeg er 38 😅

Stigende trend med tiden, for alle, så du er jo ikke unormal. Gjelder vel forøvrig meg selv også, vil ha beløning kjappest mulig.

Skrevet

Den beste lyriske musikken imo er den du finner i production music sjangeren. Dette er altså fårhåndskomponert musikk som media lisenserer for å bruke i sine egne verk. I trailere, reklamer osv.

Uheldigvis er mesteparten av denne musikken eksklusiv for de som jobber i media, og publiseres ikke kommersielt.
Der er kun et få som er public. Her har du et album https://play.google.com/store/music/album?id=Bqgl5zllzgftvr3rgbnb77tlgze&tid=song-Tfrotdaz7wm2gb6p3an4x3y75qa

Som du kan høre, er sangene veldig annerledes og mer "original" enn mainstream pop

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...