Kristina Skrevet 8. mai 2019 #1 Skrevet 8. mai 2019 Jeg har et inngrodd hår på leggen som har vært der i snart to år. Jeg pleier å være flink til å eksfoliere osv. etter voksing, men dette fikk jeg aldri bukt med. Og nå er det jo en stygg liten klump. :( Noen som vet hvem jeg kan gå til for å få den skåret bort eller noe sånt?? Føler ikke akkurat at jeg kan be fastlegen om å ordne det...
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #2 Skrevet 9. mai 2019 Hør med en hudlege? Anonymkode: ce5b1...f29 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #4 Skrevet 9. mai 2019 Om du ikke klarer å få dette ut selv med sterilt redskap bør du gå til en lege/hudlege. Husk å sterilisere "såret" om du får det ut med en pinsett. Anonymkode: e63af...a58
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #5 Skrevet 9. mai 2019 Hvorfor skal du ikke kunne gå til legen med det? De har mulighet til å hjelpe deg Anonymkode: 5ca3e...3b3 1
Patriotpaula Skrevet 9. mai 2019 #6 Skrevet 9. mai 2019 Ser du det gjennom huden? Pleier å bruke en liten nål jeg hvis jeg ser det gjennom det aller øverste hudlaget 5
solmåneogstjerner Skrevet 9. mai 2019 #7 Skrevet 9. mai 2019 Jeg ville bare klemt det ut, evt brukt en nål eller noe for å åpne. Rense godt før og etter. Men om du ikke får det til så bør du gå til legen. 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #8 Skrevet 9. mai 2019 Bruk en nål! Håret kommer helt sikkert til syne når du skviser ut gugget. Hvis ikke kan du vippe håret ut med nålen 😊 Anonymkode: 06003...af5 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #9 Skrevet 10. mai 2019 På 8.5.2019 den 23.07, Aranciata skrev: Jeg har et inngrodd hår på leggen som har vært der i snart to år. Jeg pleier å være flink til å eksfoliere osv. etter voksing, men dette fikk jeg aldri bukt med. Og nå er det jo en stygg liten klump. Noen som vet hvem jeg kan gå til for å få den skåret bort eller noe sånt?? Føler ikke akkurat at jeg kan be fastlegen om å ordne det... Jo, det kan du gå til fastlegen med Evt kan du ordne det selv slik som solmåneogstjerner foreslår. NB! Husk å steriliser nålen først. Eller kjøp en steril nål på apoteket. 18 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Jeg ville bare klemt det ut, evt brukt en nål eller noe for å åpne. Rense godt før og etter. Men om du ikke får det til så bør du gå til legen. Anonymkode: e9b0b...145 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #10 Skrevet 10. mai 2019 Ta på en dæsj med grønnsåpe og sett på et plaster! Altså sånn vanlig man vasker gulvet med. Det funker utmerket. Etter en liten stund (et par-tre dager elns) kommer håret ut av seg selv. Selvprøvd 👍🏼 Anonymkode: ee835...c52 2
Kristina Skrevet 12. mai 2019 Forfatter #11 Skrevet 12. mai 2019 På 9.5.2019 den 9.17, Måbarefåsiat... skrev: Hvorfor kan ikke fastlegen fikse det? Min fastlege er ekstremt "kort", føler alltid at jeg bare kan ta opp veldige viktige ting, men flott å lese at flere mener man kan ta dette til fastlegen!! På 10.5.2019 den 3.39, AnonymBruker skrev: Jo, det kan du gå til fastlegen med Evt kan du ordne det selv slik som solmåneogstjerner foreslår. NB! Husk å steriliser nålen først. Eller kjøp en steril nål på apoteket. Anonymkode: e9b0b...145 Takk takk! Har prøvd å doktorere selv flere ganger men tror rett og slett den har blitt altfor "inkapsulert" for å si det sånn. Så jeg får prøve lege i stedet! På 11.5.2019 den 0.15, AnonymBruker skrev: Ta på en dæsj med grønnsåpe og sett på et plaster! Altså sånn vanlig man vasker gulvet med. Det funker utmerket. Etter en liten stund (et par-tre dager elns) kommer håret ut av seg selv. Selvprøvd 👍🏼 Anonymkode: ee835...c52 Dette kan jeg jo prøve, selv om jeg egentlig tror det må litt sterkere midler til... Takk for tipset!!
Kristina Skrevet 12. mai 2019 Forfatter #12 Skrevet 12. mai 2019 På 9.5.2019 den 9.19, Patriotpaula skrev: Ser du det gjennom huden? Pleier å bruke en liten nål jeg hvis jeg ser det gjennom det aller øverste hudlaget Nei, dessverre har det gått for lang tid, har prøvd noen ganger med nål men tror jeg trenger litt skarpere redskaper nå. Men takk for tips!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå