Gå til innhold

Kaninfilet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd å lete etter oppskrifter på kanin, men finner nesten bare oppskrift på gryter o.l beregnet på hel kanin.

De siste par gangene har jeg stekt filetene på panna og hadde bare rotgrønnsaker til. Det var godt, men savna en saus til...Noen som har tips til en god saus som passer? 

Andre oppskrifter mottas også med takk! 😊

Anonymkode: a2e01...008

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor får du tak i kaninkjøtt? :) Fikk lyst til å kjøpe det selv. Jeg spiste ravioli med kanin i Polen en gang. Det var veldig godt!

Anonymkode: f43f2...af1

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvor får du tak i kaninkjøtt? :) Fikk lyst til å kjøpe det selv. Jeg spiste ravioli med kanin i Polen en gang. Det var veldig godt!

Det hørtes sykt digg ut! 😮

Jeg kjøper det på maximat i Sverige. :) Jeg vet jeg har sett det på Meny en gang (men det er lenge siden), så det går jo an å sjekke der. 

Synd at det har blitt så vanskelig å få tak i kanin generelt i Norge, da det er veldig godt og magert kjøtt! 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

det har blitt så vanskelig å få tak i kanin generelt i Norge

Ja, for ingen vet hvor haren hopper :) 

easter-bunny.jpg

Anonymkode: 92e52...d7c

Gjest Sorbus
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spør din lokale slakter! Det hjelper selvsagt å ha en slakter i nærheten. Min hadde frosne kaniner for  250 kr stk. Svindyrt men absolutt verdt det en sjelden gang.

Ellers kan butikkslaktere være behjelpelige, av og til. .

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Synd at det har blitt så vanskelig å få tak i kanin generelt i Norge, da det er veldig godt og magert kjøtt! 

Noen får tipse pelsdyroppdretterne om at de kan gå over til kaninhold. Da blir det produksjon av kjøtt og pels i ett.

Anonymkode: 1512d...0ee

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt oppskrift på saus som egentlig var til and, med hell. 

Har du søkt på engelske oppskrifter? 

Anonymkode: 08610...257

Skrevet

Tenkte viltsaus med einerbær eller en god og tjukk fløtesaus.  Men hva vet vel jeg.    :vetikke:

AnonymBruker
Skrevet

Saus av dijonsennep, crème fraiche og hvitvin er klassisk fransk til kanin: Lapin à la moutarde (oppskrift på engelsk). 

Anonymkode: 3967c...d3d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har brukt oppskrift på saus som egentlig var til and, med hell. 

Har du søkt på engelske oppskrifter? 

Anonymkode: 08610...257

Er det da appelsinsaus du mener? :)

Ja, har forsøkt å søke på engelsk, men sliter å finne en oppskrift som ikke er for "jålete", hvis du skjønner hva jeg mener 😅 Mulig jeg har oversett noe bra, men brukte over en time på å lete sist gang. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Jerry Lee said:

Tenkte viltsaus med einerbær eller en god og tjukk fløtesaus.  Men hva vet vel jeg.    :vetikke:

Det er nok godt det og, men jeg bruker fløtesaus til så mye annet at det ville blitt litt kjedelig tror jeg. 😅 Viltsaus blir nok for mektig til kanin. 

Men det fikk meg til å tenke på om kanskje en soppsaus hadde vært godt til? 🤔

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Saus av dijonsennep, crème fraiche og hvitvin er klassisk fransk til kanin: Lapin à la moutarde (oppskrift på engelsk). 

Anonymkode: 3967c...d3d

Åå takk! Den skal jeg definitivt sjekke ut! 😄

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...