AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #1 Skrevet 8. mai 2019 Hvordan fungerer det? Vi skal snart flytte inn i et hus som har det. Hvor forsvinner fusket? Hva om jeg støvsuger opp småkryp, hvor blir de av? Er så redd edderkopper.. Lønner det seg å ha en vanlig støvsuger i hus også? Er det praktisk å støvsuge sofa og madrasser med sentralstøvsuger? Er vel sikkert ikke forskjellige munnstykker til? Anonymkode: d383d...9d6
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #2 Skrevet 8. mai 2019 Alt ender i en beholder dere må tømme med jevne mellomrom. Vår står i en bod. Har ulike munnstykker til sentralstøvsugeren akkurat som vanlig støvsuger, har heller ingen problemer med å støvsuge sofa etc med den. Men - har du trapper? Tenk godt igjennom hvor du plasserer ''hullet'' til støvsugeren og hvordan du skal dra slangen med deg rundt om. Min er et forbanna herk, bruker den aldri lenger. Slangen faller ned trappa hver gang jeg skal støvsuge gangen, den hekter seg fast rundt alle krinker og korker, og er virkelig ubrukelig spør du meg. Men, det varierer sikkert etter både hus, plassering og hva man liker. Anonymkode: a540a...718
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #3 Skrevet 11. mai 2019 Sentralstøvsugeren står i kjelleren og er helt lukket. Den må tømme med jevne mellomrom. Er ulike munnstykker som hører til. Tror sentralstøvsuger er elsk eller hat. Vi synes sentralstøvsugeren er fryktelig praktisk, men den suger heller ikke bra nok. Vi bruker den derfor ikke. Bruker en vanlig støvsugeren. Et vennepar elsker sentralstøvsugeren de har. Ville dog ikke kvitta meg med den gamle støvsugeren. Anonymkode: 03d82...771
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #4 Skrevet 11. mai 2019 Sentralstøvesuger er helt ok. Den vi har suger litt dårlig, syntes jeg. Fint at det er sjeldent den må tømmes (kommer selvsagt an på hvor mange barn og dyr du har) Anonymkode: 4ca8a...1a5
DMS Skrevet 11. mai 2019 #5 Skrevet 11. mai 2019 Eg hadde misslikt at naboane får vite kor ofte (og tidsvis kor sjelden) vi støvsugar... men godt muleg at det ikkje er så tydeleg på moderne sentralstøvsugera. Luftinntaket eller kva det er som lagar så mykje lyd er i naboens hus, og er vel frå midten av 90-talet. Den korte perioda eg budde i eit hus med sentralstøvsuger tykkte eg slangen var tung og «baksete» å handtere. Vi valte å ikkje legge inn sentralstøvsuger då vi bygde oss hus. Brukar mest robotstøvsuger no. Det kan eg derimot anbefale, sjølv om den ikkje støvsugar perfekt, men «godt nok».
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå