Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som eneste kvinne og ung, synes jeg det er veldig utfordrende å jobbe med eldre menn. Mulig det kun er på mitt arbeidssted.

Jeg kom nyutdannet og opplever en eborm barriere når det kommer til å drite meg ut. Det er mye " drite hverandre" ut-kultur og de kjekker seg for hverandre.

Jeg er helt blank hva kommer til fagfeltet og har jo kun den formelle utdannelsen, men lite å stille opp med. Det ender opp med at jeg skvises ut og blir tilsidesatt i alle sammenhenger.

Jeg fungerer meget godt med kvinner og har opplevd at kvinner i spiller hverandre gode og i større grad er ydmyke overfor mulige tilnærminger.

Ikke bare å bytte jobb heller, for av 4 steder jeg hsr vært på intervju, har det vært en hoveddel menn. De stedene med flest kvinner er veldig populære.

Er det noen som kjenner seg igjen? Tror det er mest å slutte, for har ingen fremtid det jeg er og kanskje må jeg bytte karrieresti for å trives.

Anonymkode: 2e930...b5a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har heldigvis helt annen erfaring enn deg. Var nyutdannet og startet i en mannsdominert bransje som 21 åring. Har de 8 årene jeg har jobbet stortsett jobbet med menn, og tror jeg kan telle på en hånd de gangene jeg har følt meg oversett, sett ned på eller undervurdert.

En mulig forklaring på dette kan være at vi har et forholdsvis ungt miljø hos oss (35-45), og jeg har fra dag en blitt backet opp og anerkjent av mine kollegaer. Dette tror jeg vises og smitter over på de andre vi jobber med. 

Jeg trives så godt at jeg ville pr i dag aldri valgt et firma med overtall av kvinner.

Anonymkode: 9c6bf...820

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...