Gå til innhold

Smerter ved høyre ribbein

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Helt siden jeg våknet i dag har jeg hatt smerter ved høyre ribbein, bak ribbeina. På innsiden. Det er fryktelig vondt å puste, både inn og ut. Det er vondt å presse, så jeg får ikke gått på do. Det er vondt å røre på seg. 

Noen som vet hva det kan være? Jeg har bestilt legetime til i morgen, så jeg skal få undersøkt det. 

Anonymkode: f06cc...63a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noen andre symptom? Er det i relasjon til matinntak feks? Hatt noe lignende tidligere? Du har ikke slått deg eller fått noe litt hardt på den siden siste tiden?

Det flere organ som ligger i det området, så det kan være mange ting, feks ribbensbrist, gallestein, etc. 

Gjest frankie85
Skrevet

Det er nok bare muskler, tren litt :)

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, jordbærterte skrev:

Har du noen andre symptom? Er det i relasjon til matinntak feks? Hatt noe lignende tidligere? Du har ikke slått deg eller fått noe litt hardt på den siden siste tiden?

Det flere organ som ligger i det området, så det kan være mange ting, feks ribbensbrist, gallestein, etc. 

Har ingen andre symptomer, aldri hatt noe lignende før og har ikke slått meg. Hadde det ikke slik da jeg la meg i går kveld, men våknet med det i morges. Det er konstant smerter, blir ikke værre med matinntak. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, frankie85 skrev:

Det er nok bare muskler, tren litt :)

Jeg trener regelmessig, aldri opplevd noe lignende.

Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Hatt det sånn i tre år. Høyre ribbein bak og foran. Er så intense smerter når det står på. Vært utallige ganger til legen med beskjed om at det.er muskulært. Uten å ha tatt blodprøver  eller sjekket ut noenting. Men de kan være bukspyttkjertelen eller nyrer. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ingen andre symptomer, aldri hatt noe lignende før og har ikke slått meg. Hadde det ikke slik da jeg la meg i går kveld, men våknet med det i morges. Det er konstant smerter, blir ikke værre med matinntak. 

Blir det bare verre og verre eller er smerten konstant? Dersom dette er eneste symptom ville jeg ventet til i morgen, men hvis smertene bare øker på (evt om du får flere symptom), så ville jeg tatt en tur til legevakta.

AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig har du ligget forsjært i natt, og det går over. Ved flere, alvorlige symptomer må du kontakte lege.

Anonymkode: 3603f...ab7

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, MadameDeRosa skrev:

Hatt det sånn i tre år. Høyre ribbein bak og foran. Er så intense smerter når det står på. Vært utallige ganger til legen med beskjed om at det.er muskulært. Uten å ha tatt blodprøver  eller sjekket ut noenting. Men de kan være bukspyttkjertelen eller nyrer. 

Huff, så synd å høre!

Gjest MadameDeRosa
Skrevet
Akkurat nå, jordbærterte skrev:

Blir det bare verre og verre eller er smerten konstant? Dersom dette er eneste symptom ville jeg ventet til i morgen, men hvis smertene bare øker på (evt om du får flere symptom), så ville jeg tatt en tur til legevakta.

Er kronisk syk, så har smerter konstant ellers og er konstant sliten også. Så aner ikke. Men det går i perioder. Noen ganger er det så vondt at tårene spruter, selv om jeg her høy smerteteskel. Tror ikke legen tar meg på alvor. Derfor hun ikke vil sjekke det ut. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, jordbærterte skrev:

Det er værre nå enn i morges, men nå er smertene stabile, ikke blitt værre. Jeg får ringe legevakta hvis det blir værre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...