AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #1 Skrevet 8. mai 2019 I går leverte jeg en kjøkkenmaskin på power som jeg skulle reklamere på. De valgte å gi meg ny maskin og verdien var på 4490,- Selgeren anbefalte meg et annet merke; Point til 4859,- som tilsvarte samme som vare. Jeg sa jeg ikke ville ha samme type maskin som jeg hadde levert inn fordi den var jeg meget misfornøyd med. Han sa det ikke var det. Jeg spurte om den var en god maskin, og om angrerett. Kom hjem og pakket den opp. Så var den lik den andre jeg hadde levert inn og valgte dra tilbake med den ubrukt. Ringte power i dag og forklarte problemet og forhørte om jeg kunne oppgradere. Null problem sa de. Spurte selger i butikken om jeg kunne oppgradere ved å betale mellomlegg, og han sa ja. Problemet er at da jeg kjøpte den første hadde jeg også kjøpt TV, lydplanke og diverse til 30000 kr og fått 2490 i avslag. Power mente at hvis jeg skulle ha pengene ble det 2490 kr, eller en ny maskin til 4859 kr. Jeg valgte oppgradering til en maskin som kostet 4999 og trodde jeg skulle betale mellomlegg på under 200 kr. Men de krevde 2500 kr av meg. Er dette riktig??? I tillegg skulle jeg hjem og bake brød, satte en liten brøddeig, men eltekroken på den nye bøyde seg. Kjenner jeg blir frustrert. Skal man ikkke regne med kvalitet på en maskin til 5000 kr?? Søren altså. Anonymkode: 40204...9cc
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #2 Skrevet 8. mai 2019 Ingen?? Håper noen har gode råd Anonymkode: 40204...9cc
Clefable Skrevet 9. mai 2019 #4 Skrevet 9. mai 2019 Jeg forstår ikke helt hva du betalte for den originale maskinen. Var det den du fikk avslag på? Dersom du fikk avslag og betalte mindre for den første maskinen, er det denne summen de går utifra når du skal betale mellomlegg, ikke den ordinære prisen. Så dersom den nye maskinen var 2500 kr dyrere enn det du faktisk betalte for den første, skal du selvsagt betale dette i mellomlegg. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #5 Skrevet 9. mai 2019 4 minutter siden, Clefable said: Jeg forstår ikke helt hva du betalte for den originale maskinen. Var det den du fikk avslag på? Dersom du fikk avslag og betalte mindre for den første maskinen, er det denne summen de går utifra når du skal betale mellomlegg, ikke den ordinære prisen. Så dersom den nye maskinen var 2500 kr dyrere enn det du faktisk betalte for den første, skal du selvsagt betale dette i mellomlegg. Ja, det var den første maskinen jeg kjøpte. Og det du sier mente butikken også. Jeg mener det er feil fordi ved en reklamasjon der de ikke kan fikse produktet så skal man få en tilsvarende vare med noenlunde samme funksjoner. Varen var på summen av 4859, men følte de skulle gi meg samme (unnskyld språkbruket) mannskiten som jeg hadde. Defor ville jeg heller ha en til 4999 isteden og betale mellomlegget. Hadde jeg derimot tatt pengene ville jeg fått summen du nevner, men det var ikke noe jeg ønsket. Så kan man jo spørre seg, hva er forskjellen på en kjøkkenmaskin som koster under 200 kr i foskjell? Neppe noe stort. Derfor mener jeg det er urimelig av butikken. De hadde endt opp med en fornøyd kunde istedenfor en misfornøyd uten at det hadde kostet de noe. Update: har nå kontaktet butikkens kundeservice, og de reagerer på det som har skjedd her og sendt melding til butikken for å undersøke hva som har skjedd. Anonymkode: 40204...9cc
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #6 Skrevet 9. mai 2019 Du blander begrepene angrerett og reklamasjon, som har forskjellige regler. Hadde varene feil, eller angret du bare? Og med feil så mener jeg ikke at du synes den var dårlig, da mener jeg feil og mangler ifht hva du ble lovet når du kjøpte den. Og hvorfor fikk du rabatt, var varen på salg? Man kan ikke kjøpe en vare på halv pris og kreve hel pris tilbake når man angrer på kjøpet. Anonymkode: a1d16...2c4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #7 Skrevet 9. mai 2019 Hva var det du fikk avslag på ved første kjøp, var det spesifisert at det kun var avslag på kjøkkenmaskinen eller var det på hele kjøpet? Hvis det var på hele kjøpet så bør det regnes ut prosentuelt hva rabatten var på hver enkelt vare og så får de trekke fra det, ikke hele rabatten. Anonymkode: 58181...166 1
Gjest Blondie65 Skrevet 9. mai 2019 #8 Skrevet 9. mai 2019 ... og har du brukt eltekroken slik bruksansvisningen angir? Angrerett: Ikke lovfestet rett ved kjøp i butikk. Alle former for åpent kjøp er innenfor dette. Reklamasjon: Produktet har en mangel som gjør at det må repareres eller byttes. Kall det gjerne en fabrikasjonsfeil. Det kan tenkes at den første maskinen hadde en reklamasjon. Men den andre hadde ikke det - her angret du på avgjørelsen du tok i butikken. Og uansett: Nei, det er prisen du har betalt som er gjeldende ikke dagens pris på varen.
The Kitten Skrevet 10. mai 2019 #9 Skrevet 10. mai 2019 På 8.5.2019 den 19.42, AnonymBruker skrev: I går leverte jeg en kjøkkenmaskin på power som jeg skulle reklamere på. De valgte å gi meg ny maskin og verdien var på 4490,- Selgeren anbefalte meg et annet merke; Point til 4859,- som tilsvarte samme som vare. Jeg sa jeg ikke ville ha samme type maskin som jeg hadde levert inn fordi den var jeg meget misfornøyd med. Han sa det ikke var det. Jeg spurte om den var en god maskin, og om angrerett. Kom hjem og pakket den opp. Så var den lik den andre jeg hadde levert inn og valgte dra tilbake med den ubrukt. Ringte power i dag og forklarte problemet og forhørte om jeg kunne oppgradere. Null problem sa de. Spurte selger i butikken om jeg kunne oppgradere ved å betale mellomlegg, og han sa ja. Problemet er at da jeg kjøpte den første hadde jeg også kjøpt TV, lydplanke og diverse til 30000 kr og fått 2490 i avslag. Power mente at hvis jeg skulle ha pengene ble det 2490 kr, eller en ny maskin til 4859 kr. Jeg valgte oppgradering til en maskin som kostet 4999 og trodde jeg skulle betale mellomlegg på under 200 kr. Men de krevde 2500 kr av meg. Er dette riktig??? I tillegg skulle jeg hjem og bake brød, satte en liten brøddeig, men eltekroken på den nye bøyde seg. Kjenner jeg blir frustrert. Skal man ikkke regne med kvalitet på en maskin til 5000 kr?? Søren altså. Anonymkode: 40204...9cc Så verduen på maskin 1 var 4490. Den du byttet til var verdt 4859. Da du kjøpte maskin 1 fikk du 2490 kr i avslag, og det er dette avslaget de regner som mellomlegg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå