AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #1 Skrevet 8. mai 2019 Jeg er 36 uker gravid og er i dag blitt sykemeldt 60% fra og med i dag. Lurer da på: hvor mange timer skal jeg jobbe fra og med i dag til og med fredag ? Regnestykket forvirrer meg, totalt 22,5 timer fra i dag til fredag. Anonymkode: b82f9...075
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #2 Skrevet 8. mai 2019 40% jobb er vel 2 dager i uka 😊 Anonymkode: e970d...943
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #3 Skrevet 8. mai 2019 Du er sykemeldt for 60% av dine arbeidsoppgaver. Hvor mange timer du trenger for å utføre de resterende 40% vet nok du langt bedre enn noen på er forum. Du er sykemeldt for arbeidsoppgaver, ikke arbeidsstedet. Anonymkode: d70d1...2e9 5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #4 Skrevet 8. mai 2019 Som beskrevet her, så er du sykemeldt fra 60 % av arbeidsoppgavene. Hvis du jobber like fort og effektivt som før, så vil det tilsvare at du er på jobb to fulle dager i uken og hjemme tre. Men hos oss er det vanligere at man er tilstede mer enn det, men kan jobbe i et annet tempo, ta flere pauser osv Det er jo store forskjeller på oppgaver man har. Snakk med din leder, hvilke oppgaver dere sammen finner at du skal gjøre og til hvilke tider. Min kollega er 60% sykemeldt nå, hun er hjemme (og går til behandling) tirsdag og torsdag, og kommer litt senere på jobb de tre andre dagene og jobber med litt mindre intensitet (hun må bevege seg en del for å unngå å stivne etter en operasjon). Anonymkode: a226d...b66
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #5 Skrevet 8. mai 2019 Sykmeldt 60% og skal jobbe 40%. Det er to hele arbeidsdager. Du snakker med sjefen din om hvordan dere best skal gjøre dette. Skal du, eller orker du, to fulle dager? Eller er det bedre for din helse å dele det opp og heller jobbe fire halve dager, istedenfor to hele? Det er helsen din som avgjør, det er du som er sykmeldt, samt at man gjerne legger godviljen litt til og prøve å bli enig med arbeidsgiver hva som er best. Anonymkode: 21246...5c6
ladybruker92 Skrevet 8. mai 2019 #6 Skrevet 8. mai 2019 For det første så er jeg sykemeldt 60% fra en TUNG turnusjobb og har kun 2 uker igjen før jeg skal i permisjon. Jeg har faste vakter. Jeg er 9 mndr gravid å kommentere at jeg nå strekke meg litt ifht arbeidsoppgaver syns jeg er litt frekt å skrive. I morgen er første sykedag jeg har på flere år så dette gjør jeg ikke for jeg er lat. For det andre så vet jeg hvor mye 60% sykemelding utgjør før meg på en uke men det er ikke det jeg spør om her. Om jobben kunne tilrettelagt hadde jeg ikke blitt sykemeldt. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #7 Skrevet 8. mai 2019 For å svare konkret på det du spør om så utgjør 40 % arbeid av 7,5 timers arbeidsdag 3 timer jobb hver dag. Dette vil si du fra og med i dag til og med fredag skal jobbe 9 timer. Anonymkode: 1b03d...998
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå