TeddyToria Skrevet 24. april 2005 #1 Skrevet 24. april 2005 Dette er sikkert et dumt spørsmål, men jeg finner ikke ut av det på nett. Jeg og sambo er registrert med bostedsadresse i hver vår kommune i folkeregisteret, da jeg får borteboerstipend i forbindelse med studiene, samt at jeg ikke har ønsket å melde flytting pga. sokning til kirke etc. i Oslo. Når det gjelder navneendringen, så vet jeg at dette må sendes til hver vår kommune - men hva med prøvingen av eksteskapsvilkårene, samt forlovererklæringene...må disse også sendes til hver vår kommune, eller skal disse sendes likningskontoret i den kommunen vi gifter oss? På forhånd takk!
Gjest Brud2005 Skrevet 24. april 2005 #2 Skrevet 24. april 2005 Hmmm.. Jeg tror du må ringe likningskontoret i morgen, da blir du helt sikker.
Snutus Skrevet 24. april 2005 #3 Skrevet 24. april 2005 Jeg lurer på om ikke papirene skal sendes til der bruden er folkeregistrert, men jeg er ikke sikker. Det er nok lurt å ringe å sjekke.
Gjest Soon Mrs S Skrevet 24. april 2005 #4 Skrevet 24. april 2005 Dette var det som stå på likningskontoret på nett :-) "Fra 1. oktober 2004 er det folkeregistrene som skal foreta denne prøvingen. Folkeregisteret finner du på ditt lokale likningskontor. Erklæringene fra brudepar, forlover eller vitner skal sendes til likningskontoret på det stedet der en av de som skal gifte seg bor."
TeddyToria Skrevet 24. april 2005 Forfatter #5 Skrevet 24. april 2005 Takk, dere søte! Det siste utdraget der ga vel veldig klart svar på akkurat det! :-) Helt topp!
Linn3c Skrevet 25. april 2005 #6 Skrevet 25. april 2005 Me fekk brudgommen si forlovarerklæring i retur frå den kommunen eg høyrer til. Den skulle sendast til hans heimkommune.
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #7 Skrevet 25. april 2005 fikk beskjed i fra kirken om at papirene blir ordnet fra folkeregisteret i den kommunen en hører til. Vi skal gifte oss der eg kommer fra, men eg har endret i folkeregisteret til den kommunen eg bor i nå. Derfor skal de ordne papirene
TeddyToria Skrevet 25. april 2005 Forfatter #8 Skrevet 25. april 2005 Me fekk brudgommen si forlovarerklæring i retur frå den kommunen eg høyrer til. Den skulle sendast til hans heimkommune. Ok! Vi har ikke sendt forlovererklæringene enda, men prøvingen og navneendring. Navneendringen sendte vi til hver vår hjemkommune, mens prøvingen sendte jeg til Oslo for begge to. Da får vi sende forlovererklæringen hvert til sitt også da vel!!?
Gjest Betty Boop Skrevet 26. april 2005 #9 Skrevet 26. april 2005 Hva er adressen til Folkeregisteret i Oslo? :klø:
Snutus Skrevet 26. april 2005 #10 Skrevet 26. april 2005 Folkeregisteret og likningskontorer er slått sammen. Oslo likningskontor 0630 OSLO
Gjest Soon Mrs S Skrevet 26. april 2005 #11 Skrevet 26. april 2005 Da har jeg vært hos folkeregisteret idag og levert erklæringene våre og forlover erklæringene. Damen tok imot dem så gjennom alle punketene og konkluderte med at alt var i orden men kunne ikke si når det ble ferdige(helt greit for meg), så jeg måtte ikke forvente å få prøvepapirene i posten om 2 dager, hehehe... Når det gjaldt navneendringen rådet hun meg til å vente med den til etter bryllupsreisen. Navnet ble ikke endret uansett før de hadde fått vigselspapirene i retur fra vigsleren :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå