Gå til innhold

Prøving og forlovererklæring - litt hjelp takk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er sikkert et dumt spørsmål, men jeg finner ikke ut av det på nett.

Jeg og sambo er registrert med bostedsadresse i hver vår kommune i folkeregisteret, da jeg får borteboerstipend i forbindelse med studiene, samt at jeg ikke har ønsket å melde flytting pga. sokning til kirke etc. i Oslo.

Når det gjelder navneendringen, så vet jeg at dette må sendes til hver vår kommune - men hva med prøvingen av eksteskapsvilkårene, samt forlovererklæringene...må disse også sendes til hver vår kommune, eller skal disse sendes likningskontoret i den kommunen vi gifter oss?

På forhånd takk! :wink:

Videoannonse
Annonse
Gjest Brud2005
Skrevet

Hmmm.. :roll: Jeg tror du må ringe likningskontoret i morgen, da blir du helt sikker.

Skrevet

Jeg lurer på om ikke papirene skal sendes til der bruden er folkeregistrert, men jeg er ikke sikker. Det er nok lurt å ringe å sjekke.

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Dette var det som stå på likningskontoret på nett :-)

"Fra 1. oktober 2004 er det folkeregistrene som skal foreta denne prøvingen. Folkeregisteret finner du på ditt lokale likningskontor. Erklæringene fra brudepar, forlover eller vitner skal sendes til likningskontoret på det stedet der en av de som skal gifte seg bor."

Skrevet

Takk, dere søte!

Det siste utdraget der ga vel veldig klart svar på akkurat det! :-) Helt topp!

Skrevet

Me fekk brudgommen si forlovarerklæring i retur frå den kommunen eg høyrer til. Den skulle sendast til hans heimkommune.

Gjest Anonymous
Skrevet

fikk beskjed i fra kirken om at papirene blir ordnet fra folkeregisteret i den kommunen en hører til. Vi skal gifte oss der eg kommer fra, men eg har endret i folkeregisteret til den kommunen eg bor i nå. Derfor skal de ordne papirene

Skrevet
Me fekk brudgommen si forlovarerklæring i retur frå den kommunen eg høyrer til. Den skulle sendast til hans heimkommune.

Ok! Vi har ikke sendt forlovererklæringene enda, men prøvingen og navneendring. Navneendringen sendte vi til hver vår hjemkommune, mens prøvingen sendte jeg til Oslo for begge to.

Da får vi sende forlovererklæringen hvert til sitt også da vel!!?

Gjest Betty Boop
Skrevet

Hva er adressen til Folkeregisteret i Oslo? :klø:

Skrevet

Folkeregisteret og likningskontorer er slått sammen.

Oslo likningskontor

0630 OSLO

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Da har jeg vært hos folkeregisteret idag og levert erklæringene våre og forlover erklæringene. Damen tok imot dem så gjennom alle punketene og konkluderte med at alt var i orden men kunne ikke si når det ble ferdige(helt greit for meg), så jeg måtte ikke forvente å få prøvepapirene i posten om 2 dager, hehehe... :ler:

Når det gjaldt navneendringen rådet hun meg til å vente med den til etter bryllupsreisen. Navnet ble ikke endret uansett før de hadde fått vigselspapirene i retur fra vigsleren :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...