AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #1 Skrevet 8. mai 2019 for å være hjemme med baby. Hvordan fordeler du og mannen utgiftene ? Anonymkode: e1f65...277
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #2 Skrevet 8. mai 2019 Kan kun svare for min mann siden han er den som har hatt ulønnet. Her var og er alt felles. Det vil si at de pengene jeg tjener er like mye hans som omvendt. Det er likegyldig hvem som tjener dem, alt går i samme sluket uansett. Anonymkode: 22e2a...e6c 6
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #3 Skrevet 8. mai 2019 Alt felles, så det vi har av penger har vi sammen. Han betaler også pensjonssparing for meg. Anonymkode: 96ed4...6a6 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #4 Skrevet 8. mai 2019 Vi har delvis felles økonomi (fører over fast beløp til regninger og mat på felles konto, beholder resten selv). De månedene jeg hadde ulønnet perm overførte mannen hele lønnen til den kontoen. Personlig forbruk brukte vi som vanlig hver vår private konto og oppsparte midler til. Anonymkode: 2db06...183 5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #5 Skrevet 8. mai 2019 Jeg har kontantstøtten i tillegg til litt ekstra som vi begge sparte på en egen konto under svangerskapet og under den lønnene permisjonen. Min mann tar de litt større regningene som egentlig er «mine» som feks strøm og kommunale avgifter nå i denne perioden. Altså han betaler en litt større del av de felles utgiftene som vi egentlig deler 50/50. Anonymkode: a90cf...306
addict Skrevet 8. mai 2019 #6 Skrevet 8. mai 2019 Vi har ikke noe fordele utgifter, vi har felles økonomi.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #8 Skrevet 9. mai 2019 Til vanlig har vi det sånn at vi begge setter inn lik sum på felleskonto, og så går alle fellesutgiftene derfra. (Vi tjener mer eller mindre akkurat likt, bare sånn så det er sagt). Under min perm fikk ikke jeg dekket differansen på 6G og full lønn, så jeg fikk utbetalt 10 000 mindre i måneden enn vanlig, samt at jeg ikke fikk annet i feriepenger enn de 12 ukene man får av NAV. Da betalte mannen min meg halvparten av de pengene jeg tapte. Så vi endret ikke utgiftene, men vi fordelte inntektene slik at vi fremdeles fikk lik sum inn på konto. Etter permen var vi noen måneder uten barnehageplass (hurra...). Da jobbet jeg 60% og han jobbet 40%, og da også gjorde vi det sånn at jeg betalte ham sånn at vi fikk lik inntekt. Helt rettferdig blir det jo ikke, siden man også mister pensjonsoppsparing, eventuelle bonuser, o.l., men det ble ganske rettferdig sånn jevnt over. Anonymkode: 45b20...fe1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #9 Skrevet 9. mai 2019 Vi har delvis felles økonomi - det vil si at alt av felles regninger, mat etc går fra en konto hvor vi begge setter inn et avtalt beløp på lønningsdag. Den måneden jeg hadde ulønna permisjon trakk jeg alle regningene som er bare mine fra felleskontoen, og vi overførte et beløp halvparten av min utbetalte lønn til kontoen hver oss. Hadde spart opp på forhånd. I tillegg overførte mannen det han pleier å overføre - fordi han var for lat til å regne om / stoppe trekket 😂 Anonymkode: 1e3c3...2cb
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #10 Skrevet 9. mai 2019 Her skal mannen ha ulønnet perm et år, men vi har 100% felles økonomi. Flytter penger mellom hver våre kontoer og lånene etter behov. Han mister ikke pensjonspoeng på permisjonen så det slipper vi å tenke på Anonymkode: 09caf...7a7
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #11 Skrevet 9. mai 2019 Vi har bare én konto, så da ble det jo til at mannen tok alle utgiftene. Dvs, vi brukte av oppsparte midler og så satte vi kontantstøtten inn på sparekonto når vi fikk det (da var jeg begynt å jobbe igjen og mannen hadde permisjon) Anonymkode: 3d7c5...1c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå