AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #1 Skrevet 8. mai 2019 Jeg skal i bryllup til min bror i utlandet da hans kommende kone er fra et annet land. Valget falt på hennes hjemland da de regnet med at vi som bor i Norge har større mulighet for å delta i utlandet pga. bedre økonomi. Helt ok det altså. Men jeg kommer til å bruke ca. 5000kr på transport og opphold. Ellers kommer jo det nok litt ekstrautgifter underveis. Jeg vet at de ikke forventer gave, men jeg ønsker jo å gi noe likevel. Har dere noen forslag? Helst noe som ikke er så dyrt siden jeg bruker en del penger på reisen (har ikke så veldig god økonomi fra før av). Anonymkode: fa7e0...b0b
Zienna Skrevet 8. mai 2019 #2 Skrevet 8. mai 2019 De fleste som gifter seg i utlandet synes det er gave nok at familie og venner fra hjemlandet kommer. Det vil være helt innafor om du kjøper et stort, fint kort og skriver noe mer enn bare det ordinære der. 3
Djungelvrål Skrevet 8. mai 2019 #3 Skrevet 8. mai 2019 De forventer nok IKKE gave. Vi giftet oss i utlandet og understrekte på innbydelsen at vi ikke ønsket gave. Noen av vennene våre hadde gått sammen om å lage en kurv som inneholdt, vin, oster, snop osv. og det var enn veldig hyggelig gest. Men f.eks et gavekort på en restaurant kan jo være hyggelig, og det er jo noe en kan gå sammen med flere om også. Så betaler dere kanskje bare 300 pr par eller noe.
Eliza Doalot Skrevet 9. mai 2019 #4 Skrevet 9. mai 2019 Vil bare kommentere dette med at gave ikke er nødvendig når bryllupet holdes i utlandet. Jeg var i et sånt bryllup for litt siden, og brudeparet der var også klokkeklare på at det var gave nok i massevis at folk kom. Av de ca 50 gjestene som kom fra Norge, var det kun en som ikke hadde med gave. Jeg er helt enig i prinsippet, at oppmøtet er gave nok, men jeg hadde nok kjøpt noe likevel. Har dessverre ikke noen kjempegode forslag på hva, da😄
Djungelvrål Skrevet 9. mai 2019 #5 Skrevet 9. mai 2019 4 minutter siden, Eliza Doalot skrev: Vil bare kommentere dette med at gave ikke er nødvendig når bryllupet holdes i utlandet. Jeg var i et sånt bryllup for litt siden, og brudeparet der var også klokkeklare på at det var gave nok i massevis at folk kom. Av de ca 50 gjestene som kom fra Norge, var det kun en som ikke hadde med gave. Jeg er helt enig i prinsippet, at oppmøtet er gave nok, men jeg hadde nok kjøpt noe likevel. Har dessverre ikke noen kjempegode forslag på hva, da😄 Hvis de var klokkeklare er det jo rart at 49 gjester kjøpte gave. 1
Eliza Doalot Skrevet 9. mai 2019 #6 Skrevet 9. mai 2019 5 minutter siden, SupaWoman skrev: Hvis de var klokkeklare er det jo rart at 49 gjester kjøpte gave. Nei, det synes jeg ikke. Jeg tror mange, meg selv inkludert, synes det er naturlig å kjøpe gave til brudeparet, og derfor gjør det uavhengig av hvor bryllupet holdes. 2
Gjest O.G. Skrevet 9. mai 2019 #7 Skrevet 9. mai 2019 Jeg ville ikke kjøpt noe hvis bryllupet var i utlandet.
Teyla Skrevet 9. mai 2019 #8 Skrevet 9. mai 2019 Skjønner tanken din om at du ønsker å gi noe likevel. Men da må det være noe du føler passer akkurat dem, som symboliserer deres forhold eller noe slikt. Ikke noe kvinneguiden kan svare deg på, mener nå jeg. Men uansett hva du velger, hør med dem om de ønsker å få gavene der bryllupet skal være. Vi måtte fly til vårt bryllup, og ville absolutt ikke ha noen gaver vi måtte ha med oss i kofferten hjem. Derfor ble det slik at de som ønsket å gi oss noe, sendte det hjem til oss
The Kitten Skrevet 11. mai 2019 #9 Skrevet 11. mai 2019 Hvor bor de da? Om du ikke vil si landet, så i hvert fall hvordan klimaet er. Tenkte på f.eks selbuvotter. Lett å få tak i og frakte med seg, men ikke helt ideelt om de bor f.eks i Kenya.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #10 Skrevet 13. mai 2019 Ville kjøpt en god flaske vin, tenker jeg. F.eks. en lagringsvin som de må drikke om 10 år? Som de hadde fått hjemme, rett før eller etter de reiste ned til bryllupet. Det er tross alt din bror, en liten gave er greit å gi når det er nærmeste familie. Anonymkode: 2f691...149
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå